Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JorisDy schreef:Mijn pony doet het ook. Tussenschot staat nu scheef en hij mag absoluut niet meer naast een ander paard staan.
. Met stang erachter word hij ook gek. JorisDy schreef:Ik heb de stang ook los. Met stang erachter word hij ook gek.
. JorisDy schreef:Waarom is het gevaarlijk Horseware? Voor mijn pony is het de beste oplossing. Vind het gevaarlijker dat hij zich er onder door probeert te wurmen met alle gevolgen van dien!
Met het open doen van de klep doen we eerst de kant los waar hij niet staat. Ik heb hem dan binnen al los, papa loopt om en doet de andere kant los en staat dan aan de zijkant van de trailer. Niet erachter!! Mocht de pony dus onverwachst naar achtere schieten kan mijn vader er nooit onderkomen.
. Verder zit een ongelukje natuurlijk in een klein hoekje, maar wat wij doen is niet levensgevaarlijk te noemen
. JorisDy schreef:Wij hebben een lichte klep die gewoon via de zijkant omhoog kan. Verder zit een ongelukje natuurlijk in een klein hoekje, maar wat wij doen is niet levensgevaarlijk te noemen
.
tara_doris schreef:mijn paard heeft dit ook altijd gedaan. wij zijn erachter gekomen dat hij dit alleen in een 2 paards trailer deed en als we met de 1,5 paards trailer rijden is er niks aan de hand terwijl we dan niet anders rijden dan normaal. meschien kan je dat proberen.
tara_doris schreef:mijn paard heeft dit ook altijd gedaan. wij zijn erachter gekomen dat hij dit alleen in een 2 paards trailer deed en als we met de 1,5 paards trailer rijden is er niks aan de hand terwijl we dan niet anders rijden dan normaal. meschien kan je dat proberen.

Horseware schreef:JorisDy schreef:Wij hebben een lichte klep die gewoon via de zijkant omhoog kan. Verder zit een ongelukje natuurlijk in een klein hoekje, maar wat wij doen is niet levensgevaarlijk te noemen
.
Dat vind jij en dat is prima, maar ik vind het wel levensgevaarlijk. Ik heb dit dan ook al eens mis zien gaan. Ieder zijn mening

Neonlight schreef:Ik ga juist tegen de draad in en adviseer je het tegenovergestelde, zet hem juist heel krap. Wij hebben het probleem gehad met een 18-jarige ruin die al 15 jaar meeging op wedstrijden door het hele land. We hadden een nieuwe vrachtwagen, en toen begon de ellende. Ik constateerde hetzelfde als jij (heb er uren bijgestaan in de vrachtwagen), hij zocht steun aan de wanden en viel dan om. Alleen wat er bij hem nog eens bij kwam was dat hij kwaad werd omdat het schot hem zeer deed, en dan ook nog eens naar hartelust begon te timmeren.
Het vak waar hij in stond was een heel stuk breder dan het vak in de oude vrachtwagen. Wat wij hebben gedaan is een kussen gemaakt van schuimrubber en dit tegen het schot gemaakt. Daardoor stond hij 15 cm krapper en haalde hij steun uit het schot, hij stond als een huis toen. Bovendien bezeerde hij zich niet meer en het timmeren was toen ook over.