Marktwaarde paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flappaashaas

Marktwaarde paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 18:39

Hallo allemaal!
ik heb hier nu een leuk paard staan (is erg ondervoed geweest,ik heb hem verzorgd en op gewicht gekregen enz.)
Nu mag ik hem waarschijnlijk kopen (zijn eigenaar is een soort van particuliere handelaar)
maar wat is de marktwaarde van zo'n paard?
hier wat informatie over het paard
-Hengst,(nog niet geslachtsrijp)
-1 1/2 jaar
-bruin,met een kol en twee witte voetjes
-afstamming is niet zo bijzonder
-is een enorme lieverd.
-hij kent niets (alleen een halster om in de wei)
-ras? er zit waarschijnlijk een klein beetje arabisch bloed in.verder geen idee van het ras
-grootte is nu nog een hele grote E,hij wordt een paard
hoeveel is deze hengst ongeveer waard?
(we willen een bod op hem uit gaan brengen,maar willen weten wat een beetje normaal is voor zo'n paard
Foto kan evt. op verzoek
geen idee waar dit hoort ;)

kleinvosje

Re: Marktwaarde paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:43

Waar baseer je je op dat de hengst nog niet geslachtsrijp is? Vroeg ik me even af...

Zitten er papieren bij het paard? Vermoedelijk niet. Ik zou er niet veel voor willen geven, die handelaar zal waarschijnlijk een beetje misbruik van het emotionele willen maken, omdat jij natuurlijk aan het dier gehecht bent. Trap daar maar niet in. Ik zou niet veel meer dan 500 euro voor het dier geven...

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:44

marktwaarde: wat de gek er voor geeft, ik zou hem nog niet gratis willen hebben. Maar als je hem mooi vindt 500 Euro maximaal.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:44

kijk dat vind ik mooi getroffen zo onafhankelijk van elkaar :)

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 18:46

kleinvosje schreef:
Waar baseer je je op dat de hengst nog niet geslachtsrijp is? Vroeg ik me even af...

Zitten er papieren bij het paard? Vermoedelijk niet. Ik zou er niet veel voor willen geven, die handelaar zal waarschijnlijk een beetje misbruik van het emotionele willen maken, omdat jij natuurlijk aan het dier gehecht bent. Trap daar maar niet in. Ik zou niet veel meer dan 500 euro voor het dier geven...

Zijn ballen zijn nog niet ingedaald ;)
(om het even zo te zeggen)
hij staat nu ook bij mijn shetmerrie,ik koop alles voor hem behalve ontworming en hoefsmid ;)
we willen ook echt niet te hoog gaan (ik moet een groot deel zelf gaan betalen)
en aangezien hij geen papieren heeft,
en zijn afstamming al helemaal niet bijzonder is,(ik ken zijn moeder,heb ik enkele keren op gereden)
de vader zal ik na kunnen vragen.
Laatst bijgewerkt door flappaashaas op 10-11-10 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:47

Dan vind ik 500 euro nog aan de hoge kant hoor, denk maar goed na voordat je een prijs gaat noemen. Heeft die man al gezegd wat hij ervoor wil hebben?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:50

Papierloze anderhalf jarige hengst zal in deze tijd van crisis en slechte handel niet meer opbrengen dan hooguit 300 euro. Ik vind 500 al te veel, slachtprijs is niet zo best op het moment...
Is ie al gechipt en heeft hij al een paspoort?

Reken erop dat je nog een poosje onkosten aan hem hebt voordat je er wat mee kunt gaan doen, hij zal ook gecastreerd moeten worden bijvoorbeeld. Ik zou m alleen kopen als je echt gek van hem bent want voor weinig geld heb je ook een 3 of 4 jarige waar je al wel wat mee kan en waarvan je al ziet hoe hij uitgroeit en of ze lekker rijden. Dat moet je met zo'n jonkie nog maar afwachten.

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 18:51

kleinvosje schreef:
Dan vind ik 500 euro nog aan de hoge kant hoor, denk maar goed na voordat je een prijs gaat noemen. Heeft die man al gezegd wat hij ervoor wil hebben?

Nee,hij heeft een tijd gehad dat hij er heel erg graag vanaf wou,
want het is een heel onderdanig beestje,hij werd uit de kudde gejaagd en sprong om te vluchten over de omheining (schapengaas)
mijn shet is ook erg onderdanig dus dat gaat wel goed samen ;)
Ik kan hem binnenkort eens vragen naar de vraagprijs

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:51

Ik zou er tussen de 250 en 500 euro voor geven, dat ligt aan zijn bewegingen , bouw en zijn uitstraling.
Maar zoals ik dit hoor nog geen 400 euro misschien 350

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:52

Als hij niet weet wat hij ervoor wil hebben, laag inzetten, begin maar eens op 150 of 200 euro. Omhoog kan altijd, naar beneden niet meer...

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:54

Ik zou hem ook niet voor niks willen.
Jaarling hengsten zonder papier zijn niks waard, daarbij zijn z'n testikels nog niet ingedaald, en het kan zo maar eens gebeuren dat het een klophengst is, en dan kan je diep in de buidel tasten als je hem wil laten ruinen.
Onze 2 anderhalf jarige hengsten hebben allebei al 2 ingedaalde testikels, dus als ik jou was zou ik er nog heel goed over na denken.

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 18:54

cissy schreef:
Papierloze anderhalf jarige hengst zal in deze tijd van crisis en slechte handel niet meer opbrengen dan hooguit 300 euro. Ik vind 500 al te veel, slachtprijs is niet zo best op het moment...
Is ie al gechipt en heeft hij al een paspoort?

Reken erop dat je nog een poosje onkosten aan hem hebt voordat je er wat mee kunt gaan doen, hij zal ook gecastreerd moeten worden bijvoorbeeld. Ik zou m alleen kopen als je echt gek van hem bent want voor weinig geld heb je ook een 3 of 4 jarige waar je al wel wat mee kan en waarvan je al ziet hoe hij uitgroeit en of ze lekker rijden. Dat moet je met zo'n jonkie nog maar afwachten.

Volgens mij wel een paspoort maar niet gechipt,
dit kan ik natuurlijk nog even navragen.
Ik hou echt ontzettend veel van dit paardje,
en de hele familie is er dol op het is echt zo'n doetje.
Ik ben er van bewust dat ik er onkosten aan zal hebben.
Ik wil eigenlijk alleen hem,geen 3 of 4 jarige :D
(ik heb al bijna 'n rijpaard gekocht ;) )

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 18:56

darwin schreef:
Ik zou hem ook niet voor niks willen.
Jaarling hengsten zonder papier zijn niks waard, daarbij zijn z'n testikels nog niet ingedaald, en het kan zo maar eens gebeuren dat het een klophengst is, en dan kan je diep in de buidel tasten als je hem wil laten ruinen.
Onze 2 anderhalf jarige hengsten hebben allebei al 2 ingedaalde testikels, dus als ik jou was zou ik er nog heel goed over na denken.

Het is mij verteld dat hij 1 1/2 is,(die man heeft behoorlijk wat pony's en weet niet van allemaal de naam en leeftijd enz.)
zijn exacte geboortedatum kan ik nog wel navragen,
dan weet ik hoe oud hij precies is.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:12

Zo zonder foto's vind ik het wat lastig, maar ik zou er zo'n 300-350 voor over hebben

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:23

200-350 euro

Bij hele goede gangen, een klik en goede uitstraling, misschien 350-500 euro

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:25

Ik heb geen idee, ik zou ook tussen de 200-500 gaan.

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 21:06

Biskwie schreef:
200-350 euro

Bij hele goede gangen, een klik en goede uitstraling, misschien 350-500 euro

goede uitstraling heeft hij niet,
hij is/was een ontzettende lelijkerd,(zat vol modder,wondjes,klitten enz.)
maar hij ziet er nu stukken beter uit,het is gewoon een schoonheid geworden! :D
maar hij is nog steeds behoorlijk mager

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 00:13

flappaashaas schreef:
kleinvosje schreef:

Nee,hij heeft een tijd gehad dat hij er heel erg graag vanaf wou,
want het is een heel onderdanig beestje,hij werd uit de kudde gejaagd en sprong om te vluchten over de omheining (schapengaas)
mijn shet is ook erg onderdanig dus dat gaat wel goed samen ;)
Ik kan hem binnenkort eens vragen naar de vraagprijs

die onderdanigheid gaat in verloop van tijd wel weg, geloof me. Mijn paard was heel erg onderdanig toen hij nog een jaarling was. Nu hij 5 jaar is, is hij de baas van de kudde (het is een ruin). Over de prijs van het veulen. Ik zou er niet meer dan 300 euro voor geven. Ik zou sowieso geen jaarling kopen, omdat je niet weet hoe het later gaat lopen en ik geloof uit je verhaal dat hij ook nog niet röntgenologisch is goedgekeurd. Hoe weet je dan of het niets mankeerd? Een slechte koop dus als je het mij vraagt, maar als je hem graag wilt hebben, houd ik je niet tegen!:)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:27