paardenverzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

asselinlover

paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 14:46

hallo,
na veel gezeur, krijg ik eindelijk mn eerste eigen paard!
maar ik heb nog een vraag over verschillende verzekeringen:
ik heb een sportpaard, waarmee ik elk weekend op wedstrijd ga, en wil hem graag verzekeren tegen hoge veearts kosten (bijv. koliekaanval/cornage/grote beenwond door trailer)
ik wil nou graag weten, welke verzekering goed/goedkoop is, en wat er nou echt precies verzekerd is.
ik heb het zelf al proberen op te zoeken, maar kom er gewoon niet uit. ik wil natuurlijk ook geen honderden euro's per jaar uitgeven aan iets wat misschien helemaal niet gaat gebeuren.
alvast bedankt!
groetjes,
Simone.

catzkillz

Re: paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:50

fijn dat je je eigen paard krijgt :) Ik zou zeggen google eens wat en stap hier en daar eens een verzekeringenkantoor binnen. Op het net vind je bijvoorbeeld veel info op www.paardenverzekeraar.nl misschien ben je daar al iets mee?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:43

Als je een hoge dierenarts kosten wil afsluiten ben je vaak toch wel enkele honderde euro's per jaar kwijt volgens mij.
Je moet een google op online offerte paardenverzekering daar vind je wel offertes wat je zou moeten gaan betalen en je kan gelijk de voorwaarden en alles lezen en als er 1 tje is die je intresseert kun je je daar eens meer in verdiepen en eens iemand langs laten komen.
Het ligt er namelijk ook aan hoe duur jouw paard is. Logisch dat een verzekering voor een paard van 3000/4000 euro een stuk goedkoper is dan een paard van ongeveer 10.000 euro. Maar ook dan met een goedkoper paard krijg je dus nooit meer uitgekeerd per jaar dan wat je paard waard is.

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 21:15

ik heb al rondgespeurd op internet, en vond de verzekering van EFO ongevallen+ziektekosten verzekering erg goed bij mijn wensen aansluiten, ik hoefde ongeveer €350 per jaar te betalen, dus dat viel ook wel mee. iemand ervaring met deze verzekeraar?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:36

Kijk eens op Equine Risk.
deze verzekeraar is vrij betaalbaar, is vrij in de keuze welke kliniek je je paard wilt laten behandelen, heeft een laag eigen risico, dekt eigen VA kosten en heeft een koliek operatie in de basis verzekering zitten.

Ik vind het een fijne maatschappij.

Je hebt ook nog Hippozorg, EFO en een of andere friesche maatschappij, maar hiervan kan ik even niet op de naam komen.
Gewoon googlen op paardenverzekering

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 15:16

Ik ben ook aan het rondneuzen naar verzekeringen... Ben vooral benieuwd wie positieve ervaringen heeft. Heb geen zin om wel te betalen en vervolgens niets uitgekeerd krijgen :+

Crissie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:35

Hoi,

Ik ben ook aan het rondspeuren op internet.
Ik vind het lastig een duidelijk overzicht te krijgen.

Weet iemand het verschil tussen Hippo Zorg en Hippo Paardenverzekering.
Hebben deze twee iets met elkaar te maken (gehad)?

De laatste ziet er iets minder professioneel uit.
Is deze betrouwbaar?

Iemand ervaringen?

Bedankt!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:11

Zorg bij het afsluiten van een verzekering voor je paard dat je altijd goed besproken hebt dat je ook verzekerd wilt zijn voor peesblessures van binnenuit! Hier werd ik laatst over "getipt" door iemand met nare ervaringen hierin.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:41

PP --> TAO

zhivago11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:19

Alldressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:24

Bel eens naar equine risk,,,zij leggen stap voor stap de dekkingen uit. Heel overzichtelijk en duidelijk.
Heb ik ook gedaan en het een en ander was me ineens duidelijk.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:33

Inderdaad goed kijken of kreupelheden uit het paard zelf ook meeverzekerd zijn. Ik ben zelf bij Equine Risk, fijne maatschappij, en is alles verzekerd, behalve kreupelheden en andere orthopedische aandoeningen. Kwam er net te laat achter. Wilde namelijk net gaan upgraden, maar toen werd mijn paard kreupel. Nu moet ik alles zelf betalen helaas...

Alldressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:49

Kreupelheden zijn inderdaad verzekerd bij de Uitgebreide verzekering bij equine risk. Wel belangrijk om te weten inderdaad. Dat is toch hetgene wat het meeste voorkomt. Als het paard beter is kun je de verzekering toch omzetten naar de uitgebreide. Dan zijn in de toekomst in ieder geval ook alle kreupelheden meeverzekerd.

zhivago11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:00

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:15

Alldressage: Ik wilde net een inspecteur langs laten komen toen ze kreupel werd. Slechte timing van mijn poppedopje... Als ze beter is ga ik ook meteen over naar de uitgebreide verzekering. Nu alleen nog hopen dat de kosten mee zullen vallen...