Iemand ervaring met afneembare trekhaak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dinger

Iemand ervaring met afneembare trekhaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 14:08

Mijn vriend mag een nieuwe uitzoeken van zijn baas :D . Hij heeft een model gekozen met achteruitrij sensoren. Nu heeft de dealer verteld dat deze senoren niet werken als je een trekhaak achter je auto hebt. Nu is de oplossing een afneembare trekhaak. Ik gebruik onze paardentrailer niet zo heel vaak achter onze auto, dus met feit dat de trekhaak er niet altijd onder zit is niet zo erg. Maar ik vraag me af of iemand ervaring heeft met zo'n afkoppelbare trekhaak. Is het eenvoudig te wisselen en natuurlijk het allerbelangrijkste.. is het veilig? Zit het echt goed vast?

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:09

Wij hebben een afneembare trekhaak op de auto, we zijn er zeer tevreden over.

Chiaraa_

Re: Iemand ervaring met afneembare trekhaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:11

Wij hebben ook een afneembare.
Moet gewoon erin worden geklikt en dan met een haak nog.
Mijn papa klaagt er niet over, dus ik veronderstel dat wij er geen problemen mee hebben. :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:13

Hier ook een afneembare :j
Maar die van ons kan niet zo veel kogeldruk hebben officieel, ik hang dan ook alleen de trailer er achter om hooi te gaan halen.
Verder zit het ding prima vast en is het erg handig.

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:15

Wij hebben ook een afneembare. Prima hoor! Klikt er goed in en is verder niet anders dan een normale. Niet vergeten van de auto af te halen natuurlijk! Wat ik wel vreemd vind is dat de dealer zegt dat je achteruitsensoren het dan niet meer doen. Die doen het bij ons evengoed hoor! Succes ermee en vooral veel plezier!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:31

Niks mis met een afneembare trekhaak hoor, vorige auto van ons had het en deze ook weer. :)

Het is gewoon een kliksysteem en zoals je met aankoppelen van de trailer even checkt of ie goed zit, doe je dat na het inklikken van de trekhaak ook even ;)

Er zijn al meerdere topics over afneembare trekhaken geweest trouwens, even zoekfunctie gebruiken vind je ook meer ervaringen :)

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 15:21

Dank jullie wel voor gelukkig alleen maar positieve reacties +:)+ .

Citaat:
Er zijn al meerdere topics over afneembare trekhaken geweest trouwens, even zoekfunctie gebruiken vind je ook meer ervaringen

Ik had gezocht op "afkoppelbare trekhaak" en daar vond ik niets op.. lekker handig om in de titel dan toch afneembaar te noemen.. :o?
Anyway.... Dank voor alle reacties!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:22

Hier een afneembare trekhaak en parkeersensoren. Die trekhaak zit er nu bijna 3 jaar onder en is er nog niet achteraf gehaald. Als je een originele trekhaak neemt voor bij het gebruik van p.sensoren, dan is dat geen enkel probleem. Hij schakelt dan de parkeersensoren uit zodra je de stekker erin steekt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:23

De auto van mijn moeder en vader hebben afneembare trekhaak en mijn vader heeft sensoren. Nergens geen probleem mee :D.

Bij mijn vader werken de sensoren wel als de trailer erachter hangt dus piept hij continue als je achteruit rijdt, je kan dan op een knopje drukken en dat uitschakelen maar dat zal per auto verschillend zijn.

Ik heb ook altijd het gevoel van onveilig maar dat heb ik van me afgezet. Mijn moeder heeft simpel klik systeem en dat werkt niet als hij er niet goed op zit... gelukkig...

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:25

Wij hadden bij onze vorige wagen een afneembare trekhaak en parkeersensoren. Geen enkel probleem met de trailer erachter. :-)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:47

Ook voor mij fijn om te weten dat het geen stress-factor hoeft te zijn als je op wedstrijd moet om de trekhaak erop te zetten :) Wij hebben net een andere auto uitgezocht...met parkeersensoren ;)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:49

Ik heb er geen goede ervaringen mee. Mijn vorige auto had een afneembare trekhaak en ik vond het een ramp. Als er een beetje vuil tussen kwam kreeg het kreng er de ene keer niet op en de andere keer niet meer af. Heb dat dit meerdere malen vervloekt en begin er nooit weer aan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:53

Onze auto heeft ook een afneembare trekhaak. Daar hangen we echt alles aan en zonder problemen. Die systemen zijn zo gemaakt dat hij zit of hij ziet niet, en dat verschil merk je echt goed. Maar half vast zitten werkt niet.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 08:35

Hier ook al jaren een afneembare trekhaak, probleemloos.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:49

Hier ook geen probleem, je klikt hem er zo in zonder moeite. Onveilig?Kan het me niet voorstellen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:02

afneembaar maar wordt er nooit afgenomen :+
geen sensoren.

Wammus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:46

Ford Mondeo met sensoren en afneembare trekhaak, 2 paards trailer ( een zware) geen problemen gehad