Verzekering uit laten keren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Verzekering uit laten keren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 17:50

Hallo bokkers,

2 weken geleden heb ik besloten(had geen andere keus) dat mijn paard met pensioen gaat.
Nu zit ze nog in de verzekering, maar hier wil haar uit laten halen omdat ze in principe gewoon afgekeurd is.

Nu heb ik gehoord, dat het mogelijk is dat je het paard uit de verzekering haalt verkoopt aan de verzekering en weer terugkoopt van de verzekering.
Het paard is dan niet meer verkoopbaar, maar mijn paard verkopen zal ik toch nooit doen.
Is het dan ook waar dat je de verzekerde waarde-slachtwaarde uigekeerd krijgt? of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?

Goof

Re: Verzekering uit laten keren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:52

Waarom bel je niet met de maatschappij waar je paard verzekerd is?
Zij zijn de enigen die hierop het correcte antwoord kunnen geven.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 17:52

Omdat er misschien mensen zijn die hier ervaring mee hebben..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:55

Dat zal ook aan je polis liggen, soort verzekering en welke maatschappij. Dat is bij geen enkel bedrijf exact hetzelfde. Bellen is echt de enigste oplossing :j

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:56

Ik had mijn paard verzekerd bij Equine Risk (Hippo zorg)
Hij is in 2009 afgekeurd. Omdat mijn paard verzekerd was tegen blijvende ongeschiktheid kon ik inderdaad uitgekeerd krijgen. Omdat ik mijn paard niet wilde overdragen aan de verzekeringsmaatschappij heb ik hem teruggekocht. Ik moest er 800 euro voor betalen, is wel meer dan slachtprijs hoor maar goed wel gedaan.
Ik kreeg dus het bedrag - 800 uitbetaald

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:59

Het ligt eraan wat voor verzekering je hebt afgesloten (en bij wie!) en wat je paard mankeert. Inderdaad gewoon even bellen met je tussenpersoon of direct met de maatschappij.
Het is geen gekke vraag hoor en elke maatschappij werkt weer anders, dus gewoon even bellen. Succes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:04

Je hebt alleen recht op uitkering als je paard ook wordt afgekeurd volgens de regels van die verzekering en mét een rapport van de veearts.
Het is niet zo dat je je paard eruit kunt halen en dan een uitkering kunt aanvragen omdat jij vind dat ie met pensioen kan.

Rebell09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:25

cissy schreef:
Je hebt alleen recht op uitkering als je paard ook wordt afgekeurd volgens de regels van die verzekering en mét een rapport van de veearts.
Het is niet zo dat je je paard eruit kunt halen en dan een uitkering kunt aanvragen omdat jij vind dat ie met pensioen kan.

Zo gaat het inderdaad, als je paard voor een bepaald bedrag verzekerd is krijg je dat uitgekeerd. Nadat hij officieel is afgekeurd natuurlijk! Je kunt dan kiezen om je paard 'terug' te kopen van de verzekering. Je krijgt dan de verzekerde waarde, minus de 'slachtprijs' (is volgens mij een vast bedrag) uitgekeerd. Bij mijn paard was dat vorig jaar ongeveer €800.- Ik was toen verzekerd bij Hippo Zorg. Je moet anders even op de website kijken. Daar staat het ook allemaal uitgelegd, of natuurlijk even bellen.. :D