laadklep trailer vervangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manex

laadklep trailer vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 17:18

Wij zijn druk bezig met het opknappen van een Westfalia trailer.
Nu blijkt de laadklep ook aan vervanging toe te zijn, dus die willen we ook gaan vervangen.
We lopen echter tegen een aantal vragen aan.
Die plaats ik hier in de hoop dat iemand de antwoorden weet.
Er komt in ieder geval een rubbermat met rubber klimlatten overheen, maar wat moet
daar dan onder?

- wat voor soort materiaal is het beste? watervast multiplex of betonplex
- hoe dik moet de plaat minimaal zijn?
- er zitten nu stalen profielen om het hout heen. Moeten die er perse weer terug omheen?
(wat voor nut hebben die eigenlijk)

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:25

18 mm betonplex. Dat zit er nu waarschijnlijk ook in, en dan passen de profielen ook weer. Deze geven de randen extra stevigheid voor als het paard op de rand gaat staan en ze beschermen tegen beschadigingen vocht .
Multiplex kan in principe ook wel maar betonplex houd het vuil minder vast.
Als op de oude klep geen rubbermat zat kan het zijn dat de gasveren nu te licht zijn en deze zul je dan moeten vervangen door 2 zwaardere exemplaren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:53

- wat voor soort materiaal is het beste? watervast multiplex of betonplex
Meestal is dat betonplex, maar goed behandeld watervast multiplex zal ook geen probleem geen.

- hoe dik moet de plaat minimaal zijn?
Daar bestaan geen regels voor. Ik heb zelf gewoon dezelfde maat genomen als het origineel: 15mm.

- er zitten nu stalen profielen om het hout heen. Moeten die er perse weer terug omheen? (wat voor nut hebben die eigenlijk)
Bescherming van de randen van je loopplank. Zaag je plaat zodanig dat deze precies in de stalen profielen past.

ik heb gewoon houten latten terug erop gezet. Alles wat je toevoegd aan de trailer verminderd je laadvermogen en aangezien 1250kg laadvermogen zeker niet te ruim is voor een tweepaardstrailer waar je twee flinke paarden mee gaat vervoeren, heb ik hiervoor gekozen. Dat ie technisch 2400kg zou mogen wegen, kan ik oom agent onderweg helaas niet duidelijk maken.........

manex

Re: laadklep trailer vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 20:59

Bedankt voor jullie reacties! Daar kan ik wel wat mee.

Het is inderdaad voor een 2-paards. Dat de trailer wat zwaarder zou worden van de rubber mat is voor mij niet zo belangrijk. Ik heb er een tinkertje in staan en soms een paard erbij en ik rij met een Patrol. Die kan wel wat hebben.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:12

15 mm voor een laadklep is te dun voor een paardentrailer. ik heb zelf nog een oude originele klep van een oud model (lichtgroene)westfalia liggen en die is zelfs 20 mm dik. Voor de zijwanden kan 15 mm eventueel wel.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 11:12

De klep die er nu aan zat is ook 20 of 22 mm. Dat gaan wij er ook weer voor gebruiken.
15 lijkt mij inderdaad ook wat aan de dunne kant.
De rest van de trailer is al klaar. We hoeven alleen de klep nog maar te doen (gelukkig!)