Staleigenaar blijft maar over het geld hameren..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Staleigenaar blijft maar over het geld hameren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 01:08

Komende maandag wordt er een lief paard naar zijn nieuwe plekje hier verhuisd.

Het is echt een droomplekje voor het paard. :j
Alles is tot in de puntjes geregeld qua voorzieningen voor het paard en ook voor de ruiter.
Daarover heb ik absoluut niets te klagen; het is een gouden stalletje!

Nu heb ik veel mailcontact met de eigenaar van de stal.
Ik heb de eigenaar meermaals zeer duidelijk gemaakt, dat ik de stal wil reserveren, en dat het paard absoluut maandag wordt gebracht.
Dat is volledig rond.

Ik ga 200 euro per maand betalen voor de stal, inclusief hooi en stro.

Het paard wordt komende maandag (1 november) verhuisd, en dit heb ik ook duidelijk kenbaar gemaakt naar de eigenaar toe.
Hij heeft me heel duidelijk gemaakt dat hij graag het te betalen bedrag maandag wil hebben, omdat hij de stal per maand wil verhuren.

Prima, dat is absoluut geen enkel punt!

Nu krijg ik plots een mailtje van de beste man, met de mededeling of ik het bedrag niet morgen al kan overboeken, omdat hij altijd op zaterdag het hooi en stro gaat halen.

In mijn ogen blijft hij maar doorhameren wat het geld betreft.
Ik heb hem al meermaals op het hart gedrukt, dat hij maandag absoluut het bedrag heeft.

Maar ik weiger het bedrag al te voldoen, voordat het paard definitief op zijn nieuwe plekje staat.
Ik vind dit gewoon bizar, en vind het ook een vreemde redenatie voor een staleigenaar.
Ik betaal gewoon niet voordat ik met eigen ogen heb gezien, dat het paard fijn op zijn nieuwe stalletje staat.

Ben ik de enige die dit gewoon vreemd vind, en hier niet in meegaat?
Of wat zouden jullie doen?

chocobroodje

Re: Staleigenaar blijft maar over het geld hameren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 01:13

Ik zou gewoon alvast betalen. Hij houdt toch immers de stal al voor je vrij, dat kost hem ook geld.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 01:16

Ergens kan ik de staleigenaar wel begrijpen. Vermoedelijk heeft hij in het verleden al eens meegemaakt dat er een stal was gereserveerd maar er uiteindelijk niemand kwam opdagen. Ik zou kijken of je dit weekend even langs kan gaan, het geld contant kan brengen (en ook even betaalbewijs vragen + stallingscontract) en die man nog even diep in zijn ogen kijken en aangeven dat je echt heel erg graag van zijn aangeboden dienst wil gebruik maken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 01:17

Ik zou het ook gewoon betalen...
Zie het probleem niet zo eerlijk gezegd...

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 01:19

En dan het risico lopen, dat mocht er heel onverwachts iets mislopen, ik naar mijn geld kan fluiten?

Overigens gaat het hier om een privestal.
Er staat enkel nog een eigen paard.

Het was in eerste instantie niet de bedoeling deze stal te verhuren.
De opzet van de eigenaar was, om hem puur voor eigen gebruik te gebruiken. Helaas is het noodlot toegeslagen, en zoekt hij een nieuw paard, om als maatje voor zijn eigen paard te fungeren. :)

Ik heb hier zelf echt nog nooit van gehoord, vandaar mijn twijfels..

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 01:24

ik ben het met de TS eens,
ik zou ook pas betalen als het paard daar staat.
dan weet je zeker hoe het zit.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 01:25

ik zou in principe maandag pas betalen. Maar ik zou dit niet over de mail uitspreken maar hem morgen gewoon even opbellen of langsgaan. Teveel mailen is niet handig in de communicatie.

veel plezier op je nieuwe stal!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 01:37

Zij houden een stal voor je vrij, dan is het toch niet raar dat je alvast betaalt?
Ik zou hier een niet te groot probleem van maken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 01:42

Ik vind er van jouw kant al aardig wat wantrouwen.

Misschien dat deze mensen je het geld netjes terugbetalen, mocht er iets tussen komen.

Er zijn meer mensen die een eigen paard hebben en een stal over hebben. Die stal verhuren en zo heeft het eigen paard ook weer wat gezelschap. Niks raars aan toch?

Wat maakt het verschil voor jou verder uit of je zaterdag of maandag betaald. Als jij de enige pensionklant bent, moeten ze misschien eerst wel vanalles voorschieten. Misschien denken zij ook wel: straks slaan we alles in en komt het paard niet.

Betaal en vraag een bewijsje, een start kun je maak een keer maken en jullie start begint dan al gelijk niet lekker.

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 01:53

Ik zou met zo'n figuur niet mee in zee gaan!
Je heb toch zo'n gezegde...Mensen die vraagen worden over geslagen!!
Dus als je nog eff de tijd heb?Kijk dan veder...Er zijn méér stallen als kerken ;)
Meestal bij dat soort figuren die bij het begin al "om d'r geld zeuren...zijn doorsnede zeikerds!!!!
Dus wat ga jij en je paard daar beleven??Een hoop ellende en gezeur of misschien krijg je :+ koeien met goude hoorns beloofd?En moetje de hoorns zelf gaan zoeken??'
Sucses er mee!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 02:18

Anders kom hem tegemoet en spreek af dat je 100 aanbetaald en maandag de andere 100 euro als het paard gebracht wordt. Ze zijn jullie beide tevreden. Zolang jij zorgt voor een betalingsbewijs met naam datum en handtekening + omschrijving hebben jullie beide een prettig gevoel erbij. Ik zou niet meteen te wantrouwend worden komt wel goed ;)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 02:30

In eerste instantie vond ik het raar, en stalhouder die jou €200,- nodig heeft om zijn hooi en stro te halen, heeft zijn zaakjes niet goed voor elkaar.
Maar toen ik las dat het een privé stal is, vind ik het iets logischer. Hij moet misschien kosten maken, om te zorgen dat jij kan komen.
Ik snap je gevoel goed! Ik zou ook zeker naar je gevoelluisteren.
Ik zou denk ik wel betalen of de helft.
Denk wel aan een contract, zeker bij privéstal!
Veel plezier op je nieuwe plekje!

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 03:37

Afspraak is afspraak gewoon op maandag betalen.
Misschien kan je hem een voorschot doen ofzo..?

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 03:55

chocobroodje schreef:
Anders kom hem tegemoet en spreek af dat je 100 aanbetaald en maandag de andere 100 euro als het paard gebracht wordt. Ze zijn jullie beide tevreden. Zolang jij zorgt voor een betalingsbewijs met naam datum en handtekening + omschrijving hebben jullie beide een prettig gevoel erbij. Ik zou niet meteen te wantrouwend worden komt wel goed ;)

dit was ook het eerste wat ik dacht, en inderdaad ook een duidelijk contract, alles op papier zetten, anders kan je er uiteindelijk niets mee als het moet.
veel plezier iig op je nieuwe stal! :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 04:08

Ik zou zeker nog niet betalen, lekker maandag als het paard er eenmaal staat :)

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 07:19

Hier iemand die zelf ook wel eens een stal heeft verhuurd in het verleden.Ik baalde er altijd van dat ik alles maar moest voorschieten.Hooi en stro zijn enorme kostenposten en ik heb ook niet altijd zomaar 1000 euro liggen om dat te betalen.Jij vind het zeuren,voor hem is het waarschijnlijk de oplossing om niet meteen alles in een keer voor te moeten schieten. Hij slaat nu al extra sto en hooi in,wat jouw paard zometeen nodig gaat hebben.
Wat maakt die 2 dagen nu uit?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 07:28

Als je al zo je twijfels hebt, en de man wantrouwt, is het dan wel verstandig om naar deze stal te gaan?

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 07:55

Ik ben begin van de maand wezen kijken bij een stal. Wij hebben besloten erheen te gaan en moesten dan alvast het stalgeld voor de maand november betalen als zekerheid dat we kwamen. Wij hebben dit gedaan en zijn gister verhuisd, geen problemen gehad :).

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 07:57

hij heeft altijd twee paarden gehad, dus heeft het altijd alleen moeten betalen.
heb zelf een stal met 35 paarden en ik vraag echt niet eerder geld dan dat het paard er staat.
wel vooruit betalen. er zijn er teveel zomaar weg gepiept, dus daar heb ik wel begrip voor.
zou toch ook even bewijsje van betaling vragen.
om evt. problemen te voorkomen.
hoop dat het je bevalt, voor de eigenaar al het ook niet meevallen ineens een extra persoon op zijn erf.
is ook aanpassen voor hem.
hoop dat jullie het goed kunnen vinden.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 08:07

Ik zou ook gewoon betalen, ik snap de man wel hoor!! Ik vind idd ook dat je best wantrouwig bent, dan kies je toch niet voor die stal als je er niet 100% goed bij voelt??

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 08:08

ik zou ook gewoon betalen, bekijk het van de positieve kant, de beste man wil zorgen dat er alvast genoeg hooi en stro voorhanden is als jij maandag komt, is het eerlijk om van hem te verwachten dat hij dat allemaal voorschiet?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 08:10

Bij sommige stallen moet je zelfs reservering betalen vanaf het moment dat je afspreekt daar te gaan staan. Ze moeten dan toch de stal voor je vrijhouden.

Ik ga vandaag met 4 paarden verhuizen. Ik heb mijn stalgeld afgelopen week (payday) al gelijk overgemaakt. Verschil is dat ik naar een vrij groot bedrijf ga.

Als je zo enorm wantrouwend bent naar de verhuurder dan betwijfel ik of je er wel moet gaan staan? Lijkt me heel naar om je zo druk erom te maken. Is dan geen lekker begin. Jammer, want het klinkt wel als een prettig stalletje.

Sterkte met je beslissing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 08:12

teugeltje schreef:
Ik zou met zo'n figuur niet mee in zee gaan!
Je heb toch zo'n gezegde...Mensen die vraagen worden over geslagen!!
Dus als je nog eff de tijd heb?Kijk dan veder...Er zijn méér stallen als kerken ;)
Meestal bij dat soort figuren die bij het begin al "om d'r geld zeuren...zijn doorsnede zeikerds!!!!
Dus wat ga jij en je paard daar beleven??Een hoop ellende en gezeur of misschien krijg je :+ koeien met goude hoorns beloofd?En moetje de hoorns zelf gaan zoeken??'
Sucses er mee!

Wat ben jij bevooroordeeld, wat je hier zegt slaat kant nog wal lijkt me, is het ook nog ergens op gebaseerd of ken je de stalhouder? Zo niet, vind ik dat je best wat minder hoog van de toren mag blazen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 08:35

Ik had in eerste instantie zoiets van: Wat is dat nou weer voor onzin. Totdat ik las dat het op een privestal ging.
Maar ik vraag me af of hij elke keer om het geld gaat lopen zeuren als hij hooi en stro moet gaan kopen.

Ik zou er i.i.g. niet met een prettig idee heen gaan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 08:58

Gewoon betalen, ik vindt het helemaal niet zo vreemd dat hij vooraf geld wil bedoel als je hem daarom niet vertrouwd snap ik heel eerlijk gezegd niet dat je er aan denkt om daar te gaan staan. Je vertrouwd hem niet met het geld omdat je bang bent het kwijt te zijn maar je vertrouwd hem wel je paard toe? Dat komt nu toch ook niet in een keer boven zweven nu hij vraagt om het geld?