ssang young

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Petpet

ssang young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 09:49

Ik ben op zoek naar een goede auto, die niet duur is in onderhoud en die redelijk zuinig rijdt
Nu ben ik uitgekomen op een ssang yong.
Ik zou graag wat ervaringen over kosten en over het rijden met een dergelijke auto hebben!

Heeft er iemand een ssang yong (korando, musso, rexton...)?

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:54

Grinnik grinnik ik heb een Rexton, ruim 2 jaar geleden gekocht, toen was de auto 3 jaar oud. Het is een 2,7 automaat, diesel. Al dat soort auto's zijn nooit zuinig, tenminste ik vind 1 op 9 niet zuinig. Als ik heel langzaam rijdt, niet hard optrekken, kan ik 1 op 10 halen. Onderhoud, daar moet je gewoon geluk mee hebben, 1 x airco kapot, € 700,-, setje nieuwe banden (ok wel brede banden) bijna € 1000,- Kortom ik vind mijn auto niet goedkoop. (maar wel lekker rijden, en de trailer merk je niet eens!!)

Binckydenice

Re: ssang young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:57

ssang yong is gewoon een B-merk van Mercedes... Dus goedkoop in onderhoud zal deze niet snel wezen.... Je betaald alleen minder in aanschaf omdat er een andere naam opstaat...

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:58

Wij hebben ook de rexton, super auto, en een sterke mercedes motor. Je merkt bij ons niet dat er een trailer met koetsenframe, koets en 2 paarden van 1.70 erin staan. Echt heerlijke auto!

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 10:01

Ah oke, jammer. Ik dacht dat die oosterse autos (dat is t toch?) goedkoper waren in onderhoud. Wij hebben een japanner gehad die echt goedkoop was nl.
Zijn er dan andere autos die aan bovenstaande eisen voldoen?

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:06

Ik heb de korando van Ssangyong 1.9 diesel, hij is wel beren sterk hij trekt me met de tweepaards trailer overal uit.
Maar hij is niet goedkoop in onderhoud en net als hier voor ook al is beschreven niet zuinig in brandstof verbruik.
De nieuwe banden waren voor mij ook iets van € 600.
En heb wel een paar lastige probleempjes met de auto.
Maar dat hebben meerde auto's ook wel denk ik.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:13

SSangyong heeft een Koreaans chassis maar er zit een mercedes motor in, weliswaar wat oudere techniek, maar de motoren zijn goed.

Auto is verder niet goedkoop! Onderhoud is duur, wegenbelasting is duur, echt zuinig is de auto niet en de restwaarde is erg laag, dat maakt de SSanngyoug onaantrekkelijk als je goedkoop wil rijden. Verder is het wel een goede auto, wij hebben een Rexton gehad, 3 jaar mee gereden en auto heeft eigenlijk nooit wat gemankeerd. Wat je na 3 jaar terugkrijgt voor de auto is schrikbarend laag :o

In een SUV klasse kun je eigenlijk geen goedkope auto's vinden.... hoe kleiner hoe zuiniger, hoe minder wegenbelasting en dus goedkoper...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:40

Ik heb mijn korrando nu ruim 2 jaar, en ben er erg blij mee....
Ik had, achteraf gezien, een wat zwaardere motor willen hebben omdat ik vrij lange afstanden rijdt ook zonder trailer.

Gemiddeld rijdt hij 1 op 10/11 even hoe ik zelf rijdt.

Qua onderhoudt valt het reuze mee, banden zijn niet de goedkoopste maar dan maakt het niet uit welk merk je hebt met deze maat :D

Laatste keer waren de kosten ca 800 euro, maar dat was incl. tüv (duitse APK) grote beurt, wiellager vervangen, en iets met de remmen (waren 2 jaar geleden iets aan laten vervangen maar dat was niet correct gebeurd)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:23

Petpet schreef:
Ik ben op zoek naar een goede auto, die niet duur is in onderhoud en die redelijk zuinig rijdt
Nu ben ik uitgekomen op een ssang yong.

_O- _O-
goedkoop??
_O- _O-

waarom wil je een Ssang yong op basis van bovenstaande eisen? Om stoer te kunnen melden dat je ook een 4x4 hebt?
Ga in dat geval voor:

Afbeelding

ls het je te doen is om een trailer te trekken, dan zul je moeten slikken of stikken. Grote 4x4's zijn niet goedkoop en zullen dat ook nooit worden ook.

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 19:32

Ik wil met mijn auto een trailer kunnen trekken en liefst 2-paards. Maar omdat ik iedere dag 100km voor mijn studie moet rijden, wil ik de meest goedkope 4x4.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:36

Petpet schreef:
Ik wil met mijn auto een trailer kunnen trekken en liefst 2-paards. Maar omdat ik iedere dag 100km voor mijn studie moet rijden, wil ik de meest goedkope 4x4.

En hoe vaak ga je die tweepaardstrailer door het land zeulen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:38

Ssang Young is failliet en de prijzen van de wisselstukken zijn dus flink de hoogte in geschoten en sommigen zelfs onvindbaar waardoor B klasse stukken moeten gebruikt worden.

Mijn advies: koop het niet...

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 19:39

Bedankt voor de reacties waar ik wat aan heb:)

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:41

Rexton 2.7 xdi met 165 pk is een prima tailer trekker. Mag 3500 kg trekken en kan dit ook moeiteloos!Verbuik zit tussen de 1:9 en 1:11. Een 2.9 of een 2.3 liter zou ik niet nemen voor een trailer, deze hebben net iets te weinig vermogen.
Het normale onderhoud is niet duurder dan bij een andere 4x4 en met een gebruikte moet je ook een beetje geluk hebben dat ie goed uitvalt.Banden en rembloken zijn iets duurder dat bij pesonenwagens maar gaan ook meer kilometers mee, dus als je het relatief bekijkt valt dat ook nog mee.
Merk is idd falliet maar onderdelen is (nog)geen probleem
Wat mij betreft aan te bevelen!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:45

Nieuwe onderdelen zijn stilletjes aan toch echt een probleem aan het worden. Wij zitten in de autosector en kregen vroeger auto's binnen van maar liefst 4 verschillende Ssang Youngverdelers (die er dus nu mee gestopt zijn wegens failliet) en die wisten dus te vertellen dat de wisselstukken een ramp gaan worden.

Misschien nu nog niet, maar binnen een jaar zal het toch van dat zijn :D

Heel spijtig want ik had me er ook graag eentje gekocht maar toen ik hoorde dat ze op faillissement draaiden heb ik me wijselijk omgedraaid...

Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:49

ik heb een Koranda 2.9 Prima auto, en inderdaad duur in gebruik maar dat weet je vooraf als je zo'n soort auto gaat rijden. Heb eens eens test of onderzoek in de anwb gids of zo gelezen en daar stond dat als je gemiddeld 1 x per week met de trailer achter je auto gaat rijden dat het dan nog altijd goedkoper is om een auto te huren die een trailer mag trekken. Als je er dagelijks ook nog 100km mee wilt rijden is het misschien slimmer om daar een klein zuinig autotje voor te kopen? en een klein vrachtautotje ipv de 4x4 voor je paard. :+

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:54

Ik heb een korrando en heb nog nooit zoveel geld uitgegeven voor reparaties ed. Daarnaast kom je nog maar moeilijk aan onderdelen. Inmiddels is tie bijna nieuw!

Maar je mag die van mij kopen hoor. Hij rijdt op gas dus lekker goedkoop. Zeker als je zoveel km maakt.

APK tot maart 2011.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:55

Apart dat ze dan afgelopen september een nieuwe korrando op de markt hebben gebracht?

Afbeelding

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:00

Wat ik heb begrepen is dat ze nog steeds gemaakt worden voor de aziatische markt alleen het schijnt dat ze niet meer aan de europese milieu-eisen kunnen voldoen en daarom worden ze hier niet meer verkocht.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:02

Mijn ouders hadden een SSangyong Musso gehad die waren er heel tevreden over. Mijn vader was altijd al gek van mercedes en hier zat een mercedesmotor in en ze hebben er jaren met plezier mee gereden.
Hij heeft hem geloof ik weg gedaan toen hij al ruim 300.000 had gedraait.
Wij noemde hem een "tuinhuisje" want die uitstraling heeft ie ook _O-

Nu hebben ze een volvo V70 waar ze ook tevreden over zijn.

Die grote wagens zijn echt niet goedkoop.
Wij hebben een SantaFe (ook de uitstraling van een trekkertje) en ik ben er heel tevreden over, trekt prima de trailer ook met 2 paarden erin je voelt hem gewoon niet er achter hangen.
Die van mij rijdt 1:12 denk ik.. en is een diesel.
Weegt ongeveer 1675 kilo en mag 2250 kilo erachter hebben.
Wij hebben altijd BMW gehad maar ik wilde en grote auto voor de trailer maar mijn vent vind het helemaal niets die heeft liever weer een BMW maar dat wil ik niet.

Er zijn ook goede lagere auto's voor de trailers te trekken daar hoef je geen 4x4 voor te hebben.

Succes in je zoektocht.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:12

Karreman schreef:
Wat ik heb begrepen is dat ze nog steeds gemaakt worden voor de aziatische markt alleen het schijnt dat ze niet meer aan de europese milieu-eisen kunnen voldoen en daarom worden ze hier niet meer verkocht.

Toch wel vreemd als het Ssangyong failliet zou zijn?

Ze hebben in een failliesement verkeerd, de Nederlandse en Belgische importeur zijn beide failliet..

Maar de nieuwe korrando is zekerweten voor ook voor de europese markt beschikbaar.

En voor de onderdelen van mijn korrando zijn we door een NL-dealer gewezen op een duitse dealer hier in de buurt... dus geen problemen :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:16

Hahaha! Aan een ssang young moet je niet zitten pijnzen als je een zuinige auto wilt! :D

Auto van pappie-lief:

http://www.autogaleria.pl/tapety/img/ss ... 5_03_m.jpg

Echt waar TS. Het is een dure auto, in ouderhoud... wegenbelasting, en standaard koopgeld...

Wij hebben de Ssang nu 5 jaar en 2 x de turbo slang perongeluk afgevlogen. Meer niet...

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:11

wij hebben een musso gehad
een al ellende!!
tot 3 keer toen in 1 jaar tijd de versnellingpen afgeknapt en hadden hem nieuw gekocht gelijk eerste jaar al deze ellende
stond je dan met de koppeling in je hand en loodzware auto die niet zomaar te trekken valt :(

de inruilwaarde is inderdaad schrikbarend.

wij hebben hem snel weer weggedaan ;)

praat wel over de eerste sang youngs ;)

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:14

Zo te zien hebben wel alle ssangyoungs dezelfde kwaaltjes:
- turbo slang eraf gevlogen
- Airco kapot...

We herkennen het allebei..

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:38

Mijn korando kwaaltjes zijn:
De deuren gaan vanzelf op slot.
Storingen in het voorgloeisysteem.
Deze problemen zijn tot nu toe niet op te lossen.
Moet altijd rekening houden dat ik de sleutel bij mij houd.
Met het niet starten vanwege niet voorgloeien moet ik onder de motorkap aan zo'n kastje een duw geven en dan kan het zijn dat hij het wel weer een tijdje doet.