NRPS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJolijn

NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 19:02

Ik zat te twijfelen of het bij familie moest of hier, als het hier fout staat, willen de mods het dan verplaatsen?

Mijn merrie Brenda,http://www.allbreedpedigree.com/brenda45
heeft een paspoort van de KNHS, maar er zitten wel NRPS papieren bij, waarvoor is dit en wat kan ik ermee?
In het paspoort zit een (zit er dus los in/bij) apart,gelamineerd blaadje van de NRPS, met op de voorzijde staat het logo, en de tekst: Bewijs van registratie fokrichting.
Aan de andere kant staat NRPS voor prestatiefokkerij, en het brandmerk.
Aan de binnenzijde staat de gehele afstamming van mn merrie, en de gegevens.
Er staat rechtsboven Predikaten, het vakje van stamboekmerrie NRPS is een soort gekleurde sticker, daarnaast staan lege rondjes met ster,keur,preferent en prestatie.

Wat is dit, en wat kan ik hiermee???

Het liefst zsm antwoord ivm verkoop pony.
Wij hebben er, sinds we haar hebben,niets mee gedaan (pony via KNHS in het paspoort op onze naam laten zetten is het enige), en de vorige eigenaren ook niet...

Anonaatje

Re: NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:50

wat je met papieren kunt?
wellicht weinig :)
je kunt kijken naar zijn afstamming, maar verder ook niet :)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 19:59

Oke, het heeft verder dus geen toegevoegde waarde?

Anonaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:30

als hij goede ouders heeft wel natuurlijk, dan is hij meer 'waard'. maar meer ook niet :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 23:26

Papieren zijn handig voor bijvoorbeeld fokmerrie's en dekhengsten
Het kan een meerwaarde zijn maar voor een ruin heeft dit imo zoiezo geen meerwaarde want je kunt er niet mee fokken en dan is het papier alleen nog maar een papiertje met de name van de ouders en eventuele verwachtingen van het dier maar goed verwachtingen vind ik zelf niet echt een meerwaarde het is niet omdat Jupke ouders heeft die Grand Prix gelopen hebben dat Jupke dat ook zal gaan doen en aanleg heeft voor. Het is wel een verwachting waar sommige veel geld voor over hebben maar ja dat is maar net wat je zelf belangrijk vind en waarvoor de (toekomstige) eigenaar het dier voor wil gaan gebruiken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 23:30

het papier is de registratie van het stamboek, aan de sticker kan je zien dat je merrie in het stamboek is opgenomen als je merrie nog s gaat en goed genoeg beoordeeld word voor een sterpredicaat krijg je op die plek een sticker erbij. voor een merrie is een volledig papier voor als je gaat fokken wel belangrijk, ook is dit je eigendomspapier,degene die dit papier bezit bezit het paard

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 23:34

knollentuin schreef:
het papier is de registratie van het stamboek, aan de sticker kan je zien dat je merrie in het stamboek is opgenomen als je merrie nog s gaat en goed genoeg beoordeeld word voor een sterpredicaat krijg je op die plek een sticker erbij. voor een merrie is een volledig papier voor als je gaat fokken wel belangrijk, ook is dit je eigendomspapier,degene die dit papier bezit bezit het paard

Dat is volgens mij niet waar het enige wettelijke eigendomsbewijs is een contract dat je het paard gekocht hebt.
Nu begin ik te twijfelen maar volgens mij is het echt zo.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 09:04

Tigra_ schreef:
knollentuin schreef:

Dat is volgens mij niet waar het enige wettelijke eigendomsbewijs is een contract dat je het paard gekocht hebt.
Nu begin ik te twijfelen maar volgens mij is het echt zo.

Volgens mij is de gene die kan aantonen dat hij/zij de rekeningen betaald, de wettige/rechtmatige eigenaar :j
Alleen als je de sport in wil/wedstrijdjes wilt starten moet het paard op jouw naam staan :)

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:10

Vaak willen mensen liever een pony met papier vanwege de afstamming en het bepalen van de leeftijd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:34

Je hebt een pony met papieren en dat zorgt zomaar dat je pony een stuk meer waard is op de handelsmarkt, als merrie zijnde is ze mogelijk interessanter voor de fokkerij, en het zorgt ook dat mensen vaak ook eerder naar je pony zullen komen kijken. Aangezien je een merrie hebt kan het ook nog interessant zijn om er op de keuring predikaten bij proberen te halen, daarmee stijgt ze ook in waarde.