oudere trailer kopen, tips waar op te letten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

oudere trailer kopen, tips waar op te letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 15:09

Ik ga vrijdag kijken naar een anderhalfpaards trailer. Het is al een oudje, maar hij heeft altijd binnen gestaan, ziet er nog goed uit (moet wel even de wandjes in de lijnolie zetten, maar dat is slechts optisch). De bodem is recent vervangen en de remmen en verlichting werken goed. Ik ga hem uiteraard wel grondig inspecteren, en kan daarbij wel wat tips gebruiken, waar op te letten. De balken, de bodem en de wanden zijn natuurlijk belangrijk en ik kreeg van een kennis als tip mee om deze met een schroevendraaier links en rechts en langs de randen aan te porren om te kijken of het zacht was. Graag hoor ik nog meer tips hoe ik kan ontdekken of de fundamentele dingen van de trailer in orde zijn.

Daarnaast zou ik graag willen weten of het mogelijk is om een zeiltje in een bestaande kap te (laten) zetten en wat de kosten hiervan zijn? Er zit nu namelijk geen zeiltje in, dus hij kan niet dicht aan de achterkant, wat met de aanstaande winter toch wel erg prettig zou zijn.

daffie1986

Re: oudere trailer kopen, tips waar op te letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 02:46

Ikzou hem even lekker bij de bovag laten keuren voor je hem aanschaft. Genoeg dingen kun je met het oog niet zien en hebben hun meetapparatuur voor, de dikte van de bodem bijvoorbeeld. En neem anders even contact op met Ikke , die heeft er erg veel verstand van, ook van eventueele kosten.