Verzekering paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stephanie84

Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 09:48

Hallo,
Ik heb sinds juli mijn 1e eigen fjord en ik wil haar verzekeren. Nu is mijn vraag wat voorn verzekering hebben jullie, en wat zijn de kosten ong. en wat is de dekking?
Vast bedankt!! :)

friesiszwart

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:52

als ik jou was even informatie opvragen bij verschillende maatschappijen en dan vergelijken (qua inhoud van de verzekering en de kosten). Lijkt mij de beste manier om een juiste keuze te kunnen bepalen.

stephanie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 11:59

Ja klopt heb ik ook al gedaan maar er zijn er best veel en dan is het altijd fijn om van andere hun ervaring te hore :)

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:45

Dat vind ik ook, ik zou ook graag ervaringen willen horen van anderen. Ik ben zelf ook op zoek naar een verzekering en probeer de voor en tegen argumenten tegen elkaar af te wegen.

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:01

Ik had geinformeerd bij een verzekering (Hippo)
Daar is het zo, stel je hebt een paard/pony die je aan hebt gekocht voor 1500 euro, wilde haar dan hélemaal verzekerd hebben voor/tegen alles, zou mij de premie rond de 30 euro per maand gaan kosten,
en had bij elk gebeurtenis dan een eigen risico van 250 euro.
stel, ze zou vandaag koliek krijgen, en het zou bijv. 4000 euro kosten, dan zou ik 1500 euro vergoed krijgen. de overige kosten (4000 - 1500 is 2500 zou ik dan zelf bij moeten leggen..)
zou ze de week erop (dus in het zelfde jaar) weer een operatie/ behandeling zou moeten ondergaan, is de rekening voor mezelf.. heb immers dan al het verzekerde bedrag `op`

heb er toch voor gekozen om een aparte spaarrekening voor der te openen.. en haar niet te verzekeren..
ze is uiteraard wel wa verzekerd, maar niet voor ziekte kosten.

stephanie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 15:23

@ mona bedankt voor de info! En dan is het idd beter om een spaarrekenig te openen voor dat soort dinge. En wa ben ik alst goed is al verzekerd :)

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:24

Ik heb de verzekering van Equine verzekeringen bekeken. Deze spreekt mij wel aan voor de beperkte verzekering die ze aanbieden. Daarbij ook nog eens 80% vergoeding van ziektekosten. Ik zou dan ong 213 euro op jaarbasis betalen incl WA verzekering. Ik ga binnenkort even informeren.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:30

Ik heb voor mijn paard geen verzekering. Hij is 17, haflinger en dus weinig geld waard. Ik zou dan nog zoveel zelf bij moeten leggen dat het meer oplevert om zelf iedere maand te sparen dan om geld weg te brengen naar een verzekering.

WA verzekerd is een paard bijna altijd via je eigen WA verzekering (valt onder huisdier, vraag dit nog even na bij je WA verzekering).

Een ziektekosten verzekering is een afweging die je moet maken. Veel wordt er vaak niet gedekt (bepaalde kreupelheden bijvoorbeeld, of hoge eigen risico's voor bepaalde behandelingen, of uitkering bij dood door een chronische ziekte). En als je paard al niet zo veel waard is qua verkoopwaarde is het vaak 'voordeliger' om zelf te sparen.

stephanie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 17:36

Mijn paard kan ik idd niet hoog verzekeren omdat ze niet zo veel waard is. Dan zou ik beter kunnen sparen :)

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:41

Equine risk verzekeringen heet het.
Is wat goedkoper dan Hippo en verzekerd meer. Ik ga denk ik voor de beperkte verzekering.

Ik ben nu bezig met een 1 1/5 jarige, die zeker nog kan groeien in waarde.
Helaas heb ik net mijn paard in laten slapen (koliek en op de operatie tafel bleek dat hij niet te redden was) dit
was ook een jong paard. En iedereen vroeg aan mij of hij verzekerd was.
De laatste tijd hoor ik veel te veel koliek verhalen en zijn er teveel paarden die ik ken, ingeslapen.
Met een verzekering dek je toch, jezelf een beetje in.

Maar ik ben nog hard aan het twijfelen, of een spaarpotje, of een verzekering. Want ik koop geen paard om ervan uit te gaan
dat deze gewond raakt of erger komt te overlijden toch?!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:45

stephanie84 schreef:
Mijn paard kan ik idd niet hoog verzekeren omdat ze niet zo veel waard is. Dan zou ik beter kunnen sparen :)

Vind ik zelf wel :) Ik heb voor mijn paard een redelijk spaarpotje, helemaal voorbereid ben je nooit op hoge kosten, ook niet met een verzekering.

Dap_g

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:03

Wij zitten bij Hippo zorg. Keren altijd netjes uit

stephanie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 09:09

Ik denk dat ik een verzekering neem en ga sparen. Dan zit het altijd goed :) Moet alleen nog kijke welke het beste bij ons past heb al een paar info pakketjes thuis liggen! Vast bedankt voor de tips!

Gaddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:17

Silviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:46

Ik volg even en hoop op nog meer reacties.
Ik was me ook aan het verdiepen in een verzekering, maar mij gaat het meer om eventuele ziektekosten te kunnen betalen voor een pony die niet veel waarde in geld heeft, maar die ik altijd goede zorg wil kunnen bieden.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:29

Als ik jouw was dan zou ik gewoon een potje maken voor je pony. Wees eerlijk, van verzekeren wordt er altijd 1 beter en dat is niet de klant hoor. De premie gaat elke maand gewoon door. Als je zoveel bij elkaar hebt gespaard kun je een keer zeggen ; ik sla een maand over. Dat kun je met een verzekering niet. En met een beetje geluk heb je een pony die misschien wel nooit iets mankeert. Waarom zou je dan een dure verzekering nemen. Ik ging lekker zelf sparen, heb je het geld dan niet heb jezelf nog een leuk extraatje te verbrassen. Verzekeringsgeld ben je kwijt!!!