Voor het eerst op de trailer!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveLoes

Voor het eerst op de trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 20:06

Ik ga binnenkort een keer met mijn paard een rondje met de trailer. Dat is niet zo het probleem want dat kent hij wel. Alleen stond hij eerder, bij de vorige eigenaar, in een vrachtwagen, ik hoop dat hij gewoon in de kar loopt zonder enige problemen, we hebben wel mensen eromheen die helpen en het vaker hebben gedaan, maar tips zijn welkom! Nu het probleempje want ik ga hem leren op de trailer te lopen en als dat eenmaal geleerd is. Wil ik hem met nog een paard vervoeren, zodat ik met die gene samen naar de les kan gaan. Alleen hoe doen jullie dat? Twee paarden die elkaar niet kennen, aan elkaar laten wennen enzo. Ook is mijn paard niet zo heel vriendelijk tegen andere paarden dus snel oren in de nek en beetje stampen ook wordt hij erg druk als hij in de buurt is van andere paarden. Naar mijn ideee moet hij gewoon rustig worden op den duur. Maar nu voor even op de trailer zoek ik een oplossing. Ik heb namelijk niks aan twee hele drukke trappende paarden op de trailer. Iemand tips?

cissy

Re: Voor het eerst op de trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:13

Twee paarden die elkaar niet kennen zet je zodanig vast dat ze niet met hun neuzen bij elkaar kunnen komen, kort dus!

Als jouw paard niet zo heel vriendelijk tegen andere paarden is is een hengstenrek misschien ook een slimme optie.

En als het helemaal niet gaat dan moet die ander maar zelf vervoer regelen want je gaat jouw paard toch niet over de zeik helpen omdat iemand anders mee moet rijden?
Als ze gaan slaan en je hebt geen vast tussenschot dan kun je verwachten dat er iets kapot gaat.....

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:17

In een ander topic heb je het over een verzorgpaard, en nu over "mijn paard".
Weet niet welke het is maar als het paard niet van jou zelf ik zou met de eigenaar overleggen.
En het hem laten doen. Als er iets gebeurd is hij het zelf en niet jij!!! Dan ben jij niet verantwoordelijk ervoor.