Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mootje schreef:Aan de trailermaten te zien is dit geen standaard koetsenframe trailer, klopt dat?
Mootje schreef:Wat is de max toegestane kogeldruk van de auto?
Wat is de ontwerpdruk van de dissel (op het plaatje van de dissel)?
Wat is de extra kogeldruk door het plaatsen van de koets op de dissel? Tel dit bovenop de kogeldruk van de trailer die op 't papier staat en is deze kogeldruk kleiner dan de bovenste twee kogeldrukken kan je er in dat opzicht mee weg komen.
Wat is het werkelijke laadvermogen van de trailer (niet dat op papier, maar MTM - weegbrug-gewicht van de trailer)?
Wat wegen de pony's en koets werkelijk? Als het totaal gewicht kleiner is dan de MTM op papier kom je er qua trailergewicht ook mee weg.
Mag de auto op papier het MTM van de trailer trekken?
cissy schreef:was de trailer die hier voorgesteld werd niks? [TAO] pony trailer met verlengde dissel (wie heeft zo een info)
cissy schreef:170 is de hoogte, je pony's zijn tot 1.30 schofthoogte, dat betekent dat ze nog 40 cm hebben voor hun hoofd. Theoretisch past dat wel maar vindt je het voor jezelf wel zo handig? Ik zou zelf mn hoofd niet graag stoten als ik mn paard in de trailer moet doen. Stel je moet met regen in de trailer omkleden of whatever, dan is bukken best lastig.
Plus qua condensvorming is het denk ik prettiger voor de paarden als er wat meer ruimte is in de trailer.
cissy schreef:met het oog op de condens en eventueel warmte op zomerdagen zou ik de grotere pakken, er kan best een hoop warmte ontstaan in een trailer en meer ruimte is dan wel prettiger.
Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur, je zou de trailer gewoon eens moeten gaan bekijken wat je ervan vindt?