vinden jullie deze maat trailer goed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

keona

vinden jullie deze maat trailer goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 12:19

ik ben aan het kijken voor een nieuwe pony trailer voor 2 pony's en voorop een koets.
de pony's zijn beide 128/130cm schofthoogte
de trailer zou binnen maten hebben van l 230x b 140x h 170
vinden jullie deze maten geschikt voor pony's van 128/130cm schofthoogte
de koets die voor op de dissel komt weegt 125kg

ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:21

Aan de trailermaten te zien is dit geen standaard koetsenframe trailer, klopt dat?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 12:31

nee de meeste pony trailers met koets frame hebben een hoogte maat van 150cm en dit is zeker telaag voor mijn pony's dus kunnen ze ze ook in een hoogte maat van 170cm krijgen,dus denk wel dat dit ook een standaard maat is
Mootje schreef:
Aan de trailermaten te zien is dit geen standaard koetsenframe trailer, klopt dat?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 12:34

want anders worden het deze maten als 170cm te klein gaat zijn via een andere leverancier die heeft ook deze maat tegen meer prijs in plaats van 230-140-170 heeft hij nog deze 230-140-190

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:37

Wat is de max toegestane kogeldruk van de auto?
Wat is de ontwerpdruk van de dissel (op het plaatje van de dissel)?
Wat is de extra kogeldruk door het plaatsen van de koets op de dissel? Tel dit bovenop de kogeldruk van de trailer die op 't papier staat en is deze kogeldruk kleiner dan de bovenste twee kogeldrukken kan je er in dat opzicht mee weg komen.

Wat is het werkelijke laadvermogen van de trailer (niet dat op papier, maar MTM - weegbrug-gewicht van de trailer)?
Wat wegen de pony's en koets werkelijk? Als het totaal gewicht kleiner is dan de MTM op papier kom je er qua trailergewicht ook mee weg.
Mag de auto op papier het MTM van de trailer trekken?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 12:40

dit vraag ik niet ik vraag of de maten geschikt zijn voor mijn pony's dus dit gaat dan voor al om de hoogte van de trailer,welke hoogte vinden jullie acceptabel voor pony's van dus 128/130 schofthoogte?
Mootje schreef:
Wat is de max toegestane kogeldruk van de auto?
Wat is de ontwerpdruk van de dissel (op het plaatje van de dissel)?
Wat is de extra kogeldruk door het plaatsen van de koets op de dissel? Tel dit bovenop de kogeldruk van de trailer die op 't papier staat en is deze kogeldruk kleiner dan de bovenste twee kogeldrukken kan je er in dat opzicht mee weg komen.

Wat is het werkelijke laadvermogen van de trailer (niet dat op papier, maar MTM - weegbrug-gewicht van de trailer)?
Wat wegen de pony's en koets werkelijk? Als het totaal gewicht kleiner is dan de MTM op papier kom je er qua trailergewicht ook mee weg.
Mag de auto op papier het MTM van de trailer trekken?

cissy

Re: vinden jullie deze maat trailer goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:42

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 13:49

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:54

170 is de hoogte, je pony's zijn tot 1.30 schofthoogte, dat betekent dat ze nog 40 cm hebben voor hun hoofd. Theoretisch past dat wel maar vindt je het voor jezelf wel zo handig? Ik zou zelf mn hoofd niet graag stoten als ik mn paard in de trailer moet doen. Stel je moet met regen in de trailer omkleden of whatever, dan is bukken best lastig.
Plus qua condensvorming is het denk ik prettiger voor de paarden als er wat meer ruimte is in de trailer.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 14:00

ik kan recht staan in een trailer van 170cm dus dat is het punt niet.het is belangrijker dat de pony's er confortabel in staan.
cissy schreef:
170 is de hoogte, je pony's zijn tot 1.30 schofthoogte, dat betekent dat ze nog 40 cm hebben voor hun hoofd. Theoretisch past dat wel maar vindt je het voor jezelf wel zo handig? Ik zou zelf mn hoofd niet graag stoten als ik mn paard in de trailer moet doen. Stel je moet met regen in de trailer omkleden of whatever, dan is bukken best lastig.
Plus qua condensvorming is het denk ik prettiger voor de paarden als er wat meer ruimte is in de trailer.

cissy

Re: vinden jullie deze maat trailer goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:06

met het oog op de condens en eventueel warmte op zomerdagen zou ik de grotere pakken, er kan best een hoop warmte ontstaan in een trailer en meer ruimte is dan wel prettiger.
Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur, je zou de trailer gewoon eens moeten gaan bekijken wat je ervan vindt?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 14:07

dat ga ik zeker doen
cissy schreef:
met het oog op de condens en eventueel warmte op zomerdagen zou ik de grotere pakken, er kan best een hoop warmte ontstaan in een trailer en meer ruimte is dan wel prettiger.
Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur, je zou de trailer gewoon eens moeten gaan bekijken wat je ervan vindt?