Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SadyLady schreef:Dekenloos zou van mij niet hoeven, want ik doe ze zelf ook dekens op als ik ga trainen.
Maar ik zou misschien wel afknappen op een paard (kwpner) dat nu al een veel te dikke wintervacht heeft. maar als de rest goed is, laat ik hem daar niet om staan uiteraard.

En gelukkig was hij wel erg sociaal met andere paarden. Toch wel belangrijk, maar zou hem er niet voor hebben laten staan.
bijdehandje1 schreef:Het is normaal dat paarden die zonder dekens staan en niet worden geschoren, om deze tijd een wintervacht krijgen
SadyLady schreef:Dekenloos zou van mij niet hoeven, want ik doe ze zelf ook dekens op als ik ga trainen.
Maar ik zou misschien wel afknappen op een paard (kwpner) dat nu al een veel te dikke wintervacht heeft. maar als de rest goed is, laat ik hem daar niet om staan uiteraard.
ik bedoel verschil tussen kwpn-vacht en shetland-vacht. weet namelijk uit eigen ervaring dat er groot verschil tussen kan zitten, ook bij gelijke rassen.. dat maakt namelijk net het verschil tussen 2x scheren 's winters of alleen een winter dekentje vanaf sept/okt
) de eigenschappen waar ik op geselecteerd heb. En natuurlijk werd ik acuut verliefd op zijn hoofd 
Het belangrijkste vind ik dat ze goed uitgroeit of een goede stokmaat heeft en gezond is, en dat het karakter me aanspreekt... dan kan er afgeweken worden van ras en kleur 

, zou toch fijn zijn als ik er qua stokmaat/lengte van mij ook nog op zou kunnen rijden
.
. Dingen als afstamming vind ik ook niet zo bijzonder. ijssnuiver schreef:Maar het allerbelangrijkste is de klik en het gevoel dat ik erbij heb. IMO moet de klik direct aanwezig zijn en is het de band die later komt/groeit, niet de klik. Als de klik aanwezig is en ik heb er vanaf het begin al een goed gevoel bij, dan kan ik alle eisen spontaan laten vallen hoor.

SadyLady schreef:ijssnuiver schreef:Maar het allerbelangrijkste is de klik en het gevoel dat ik erbij heb. IMO moet de klik direct aanwezig zijn en is het de band die later komt/groeit, niet de klik. Als de klik aanwezig is en ik heb er vanaf het begin al een goed gevoel bij, dan kan ik alle eisen spontaan laten vallen hoor.
Absoluut waar, maar die 'klik' kan je niet voelen/zien vanaf een advertentie, en je kan moeilijk naar 'zomaar' elk paard in de buurt gaan kijken.
Daarom moet je toch wel een beetje een eisenlijstje hebben.
SadyLady schreef:[
Absoluut waar, maar die 'klik' kan je niet voelen/zien vanaf een advertentie, en je kan moeilijk naar 'zomaar' elk paard in de buurt gaan kijken.

hestejente schreef:SadyLady schreef:[
Ja, dat kan wel. Dwars door cyberspace heen voelde ik de klik al toen ik de advertentie zag![]()
Je denkt toch niet dat ik anders helemaal naar Friesland zou zijn afgereisd? Of dat ik dat overbouwde, ongetrainde en strontverwende maar oh zo leuke paard met zijn knots van een onderhals uiteindelijk mee heb genomen?
. Was een bepaald soort indruk wat haar ogen op mij achterlieten. ijssnuiver schreef:Zo voelde ik dus inderdaad ook een soort klik door de advertentie heen. Was een bepaald soort indruk wat haar ogen op mij achterlieten.