Mocht verkeerd staan dan hoor ik het graag.Sinds ik niet langer weet betaal ik mijn hoefsmid en dierenarts contant.
Of nou is voor bekappen, ijzers eronder. Of het enten of het nalaten kijken van mijn paard.
Het is normaalste gang van zaken, en voor zover ik weet doet bijna iedereen die ik ken.
De uitzonderingen zijn mensen die hele stal vol paarden hebben.
Nu is er voor een van mijn paarden 1,5 geleden de veearts voor moeten komen.
Ik moest toen bij hem op de praktijk medicijn ophalen, ik heb toen gelijk contant betaald.
Zoals ik altijd doe. Nooit gezeur of wat dan ook over gehoord.
Tot nu 1,5 jaar later krijg ik opeens rekening binnen van een Jurist.
Ik moet de rekening betalen en de gerechtelijke en de buitengerechtelijke invorderingskosten.
Wat die kosten betekenen weet ik niet het is wel bijna 100euro.
Nooit heb ik een rekening gehad van die dierenarts. Nooit heeft hij tegen mij gezegd dat ik nog wat moet betalen.
Want ik heb alles betaald! Want doe gelijk zodat er van af ben. De dierenarts heb toen ook nog paar keer bij mij op stal gezien.
Maar nooit niks over gehoord.
Dus ik bel net naar juristen kantoor, dat ik die rekening toen gelijk contact hebt betaald.
En wat ze zeggen: Kom met bewijs dat het betaald is. Maar heb contant betaald heb geen rekening/afschrift/bonnetje etc.
Ze gingen nu onderzoeken en lieten ze het weten. maar ze zeiden dat ik het moest betalen
Wat ik weet viavia is dat hij vaker fouten maakt met rekeningen.
Maar waar ik mee zit moet ik deze rekening nou gewoon gaan betalen ?
Gaat om bedrag van 377euro en dat is niet ff niks. hier zitten de invorderingskosten, btw, en rente erbij.
Heeft er hier iemand ervaring mee of zoiets meegemaakt?
1 telefoontje naar de dierenarts en ze hebben het in orde gemaakt.
. Meestal als een rekening is betaalt en verschijnt op je bankafschrift heb je met je bankafschrift voldoende bewijs.
(als het tenminste geen product betreft waarop garantie zit). Dat is het lastige met DA's, hoefsmeden endergelijke, dat wordt gewoon contant afgerekend.