Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
._Lisettu_ schreef:Ik rijd dit paardje al erg lang,, en ik vertrouw der verkomen.. Zit in de tuin op der rug zonder tuig.. daarbij hebben we nog een tam kalf lopen die rondspringt en honden die rennen en blaffen en mevrouw blijft altijd rustig!! Ze heeft in al die jaren dat ik der ken nog nooit gestijgerd!! Met al mijn andere paarden zal ik het nooit doen.. Maar met deze is het gewoon anders.. En ze was gewoon heel relaxed op dat moment! als ze gestrest is of druk zou ik het ook nooit doen!
_Lisettu_ schreef:Ik rijd dit paardje al erg lang,, en ik vertrouw der verkomen.. Zit in de tuin op der rug zonder tuig.. daarbij hebben we nog een tam kalf lopen die rondspringt en honden die rennen en blaffen en mevrouw blijft altijd rustig!! Ze heeft in al die jaren dat ik der ken nog nooit gestijgerd!! Met al mijn andere paarden zal ik het nooit doen.. Maar met deze is het gewoon anders.. En ze was gewoon heel relaxed op dat moment! als ze gestrest is of druk zou ik het ook nooit doen!
_Lisettu_ schreef:Maar als ik haar begeleid en er voorloop ziet ze minder goed waar ze inloopt omdat ik ervoor loop!

Ibbel schreef:_Lisettu_ schreef:Maar als ik haar begeleid en er voorloop ziet ze minder goed waar ze inloopt omdat ik ervoor loop!
Een paard ziet recht voor zich niets. Dus als jij er voor loopt en zij niet durft, heeft dat niets te maken met dat zij het niet kan zien. Juist als je naast haar zou lopen zou je haar zicht blokkeren. Jouw paard ziet jou als je er naast of voor staat kennelijk niet als leider. Dáár zul je aan moeten werken. En als je paard je 100% vertrouwt kan je haar ook voor je uit de trailer in laten lopen.