Helpt professionele trailerhulp voor altijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karelien

Helpt professionele trailerhulp voor altijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 19:29

mijn paard is moeilijk te laden in de trailer (Moet altijd met twee personen zijn en dan gaat het nog erg moeilijk, rent er namelijk als hij er eindelijk in staat,net zo snel weer uit)
Nu lees ik de laatste tijd veel over professionele trailerhulp bij het laden en lees ook dat dit helpt. Maar nu is mijn vraag krijgen die paarden nooit geen terugval. dus dat ze weer niet willen laden. Mijn paard verzint namelijk steeds weer wat nieuws om er maar niet in te hoeven, bijv. loopt er een paar keer goed in met een appel en vervolgens kijkt hij niet meer om naar de appel en vertikt het om de trailer in te gaan enzo blijf ik dingen verzinnen om hem er in te krijgen. En mijn tweede vraag: Wie kan ik het beste benaderen voor hulp? waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Ibbel

Re: Helpt professionele trailerhulp voor altijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:33

De grap van professionele trailerhulp is dat je leert zien wat het probleem is, en leert anticiperen, en preventief kunt reageren. Het is net als een taal leren: je leert niet de standaardzinnetjes, en je staat niet met je mond vol tanden als er dan een andere zinnetje langs komt, je snapt het principe van de taal, en kunt dus ook op dat niet-standaardzinnetje reageren.
Ik kan Annemarie van Toorn van harte aanbevelen, van montyroberts nederland.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:38

je probleem is dan natuurlijk niet voor altijd opgelost, je moet dit zelf gewoon ook regelmatig blijven herhalen om het er goed in te houden.

dus het is niet zo dat je morgen zo'n training gaat doen en hem er dan pas over 2 jaar weer eens inzet en dan verwacht dat dit zonder problemen zal gaan.

het is voor jullie allebei een training die je moet herhalen om het goed onder de knie te krijgen.

maar op zich is zo'n training absoluut een aanrader!!!

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 19:41

nee snap dat je het dan op die manier moet blijven doen/oefenen, maar paard moet gemiddeld twee keer per week de trailer in naar les en op wedstrijd en ben het behoorlijk zat dat we altijd zo ruim van te voren moeten beginnen met laden(je weet namelijk nooit hoelang het duurt voor hij erin staat soms een minuut, soms een kwartier soms nog veel langer

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:47

ja dan kan ik me voorstellen dat je het behoorlijk beu bent!!

maar dan herhaal je de training daarna dus wel heel regelmatig, en ik denk dat het dan wel goed komt.

ik zou het dus zeker aanraden!!!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:50

het probleem bij jou is blijvend opgelost, je paard kan wel een terugval krijgen, maar bij goede professionele hulp weet jij dan in het vervolg wat je moet doen. Blijf je echter met regelmaat trailerladen, komt het zeker goed! Kan je petra vlasblom aanbevelen, wil je meer info mag je ook pb sturen.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 20:02

ja het is dan zo dat je zelf wel weet wat je moet doen, voel me nu vaak zo machteloos tegenover een paard van 1,79m dat gewoon doodstil blijft staan op de klep

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:08

Ik zou als ik jou was gewoon even het E-book van Eddy Modde downloaden en lezen (gratis). Daar doe je jezelf en je paard denk ik erg veel lol mee. Zie http://www.diagonaal-paardenvervoer.com/?p=1
Dan kun je daaerna altijd nog kijken of je er echt iemand bij haalt. Ik heb mijn probleem zelf kunnen oplossen met een theoriecursus van Petra van 2Moons en daarna het e-book en wat mailtjes met Eddy over mijn eigen situatie.
Paard loopt nu netjes zelf de trailer op, terwijl ik buiten sta en ik kan haar zelf veilig laden en lossen en met haar op weg.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:17

Als je echt iemand er bij haalt die weet waar hij/zij over praat dan wordt jij als eigenaar ook meegenomen in de training. Het is nl niet de trailer maar vaak het gebrek aan leiderschap van de eigenaar dat het trailerprobleem veroorzaakt. (Even de echte problemen met omvallen en balans en paarden die trailers afbreken buiten beschouwing gelaten, dat zijn er in verhouding vele malen minder dan de leiderschapsproblemen)
Als jij eenmaal weet wat je moet doen is het probleem vaak opgelost maar dan is het wel zaak dat je dat blijft volhouden, maar dat hangt er helemaal vanaf of jij begrepen hebt wat er nou precies getraind wordt. Als jij het hebt begrepen dan blijft dat je leven lang bij.
Dat je paard 1.79 is of een shettie van 1.00 dat maakt niks uit, de theorie blijft hetzelfde en ze zijn beiden toch sterker als jij, je moet zorgen dat je slimmer wordt.
Dus een trailerlaadsessie met een prof heeft zeker wel zin! Ik heb er van alle paarden die ik heb geladen nog maar 1 gehad waar ik een 2e keer ben geweest na een jaar en dat lag aan de eigenaar zelf, de rest gaat nog steeds goed voor zover ik weet.

caroline020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:37

Mijn paard is destijds bij Annemarie van der toorn in training geweest, een super oplossing wat mij betreft. Ook daar werd verteld door hun team dat ieder paard nog wel een keer een terugval zal krijgen, maar dat ze jou gaan leren om ermee om te gaan en hierop in te spelen. Bovendien zijn ze daarna ook altijd bereikbaar voor tips en adviezen, wat ook goed gaat omdat ze je paard al kennen!! Een aanrader dus.....!

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:09

Ik sluit me aan bij Caroline. De training van Annemarie is top, doordat je bij haar ook leert hoe je zelf om kunt gaan met een eventuele terugval. Bovendien kun je haar altijd bellen als je toch nog vragen hebt of als het even niet lukt.

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:14

Ja het blijft wel hangen bij een paard. mijne heeft ook zo;n cursus/training gehad voordat ik hem kreeg. Ben zelf gewoon inzetten en klaar maar af en toe werkt dat niet en wees het oude baasje mij op de methode die hij geleerd had en werkelijk hij liep er zo in. Als het goed bevestigd is blijft het dus wel werken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:16

het gaat er niet om of het blijft hangen bij het paard maar vooral bij de eigenaar.... :)

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:18

Daar ben ik het volkomen mee eens inderdaad. Als je het zelf niet goed doet kan je van je paard niet verlangen dat hij zomaar begrijpt wat je bedoeld

caroline020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:17

cissy schreef:
het gaat er niet om of het blijft hangen bij het paard maar vooral bij de eigenaar.... :)

Precies!!!

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 13:30

oke, ben overtuigd dat het dus helpt. heb ook hulp ingeschakeld

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:32

leuk, wie heb je ingeschakeld?

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 20:11

ik heb cissy via bokt gevraagd om ons te helpen. We zijn twee en half uur bezig geweest met erin en dan weer eruit, voorzichtig de buis erbij gepaktenzo. en het paard bleef daarna rustig staan terwijl cissy aan zijn deken en staart zat(eerder rende hij bij de minste aanraking er weer uit)Het bleek dat mijn houding naar hem toe niet goed was(wou hem veels te strak houden en teveel controleren) de dag erna de trailer achter de auto gedaan en hij liep zonder twijfel achter mij de trailer in een paar keer over, ook bleef hij lekker relaxt staan in de trailer zonder achteruit te gaan. dus helemaal super. nu blijven we zo door oefenen en dan komt het helemaal goed! dus kan iedereen cissy aanraden voor hulp.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:50

ha, een update! :D

Ik ben inderdaad zaterdag geweest en moet eerlijk zeggen, hij is niet de makkelijkste. Ook is hij behoorlijk onzeker en sceptisch en heeft een hele grote trucendoos, hij probeert van alles om er onderuit te komen. En daarnaast is hij ook nog eens flink aan de maat! hahaha! Maar wel een hele mooierd en zeker een heel gevoelig paard wat zich af en toe afsloot om het even te verwerken. Dat geeft niks maar maakt het wat lastiger want je moet steeds even wachten tot hij er weer mentaal bij is.

Maar we hebben hem er inderdaad uiteindelijk na de nodige strubbelingen op gekregen en toen vond hij het eigenlijk ook wel prima. Hij reageert wel heel sterk op de mensen om hem heen en ziet alles!
De stang was weer even een strijdpuntje maar dat werd gaandeweg beter. Hij had ondertussen ontdekt dat hij niet dood ging als de stang erachter ging en dat hij er ook weer uit mocht. :(:)

Karelien heeft hem ook zelf lekker relaxed een heel aantal keren geladen en moet heel goed op haar lichaamstaal letten en zorgen dat ze hem de tijd geeft als hij zich weer afsluit. Ook moet ze goed in de gaten houden dat ze het touw laat vieren en niet teveel controle wil uitoefenen en hem niet te kort pakt. En ook nog eens zorgen dat ze zelf blijft staan en dat hij beweegt en niet andersom! :D Dat is eigenlijk het moeilijkste voor haar om te gaan doen maar ze weet nu hoe en dat is het belangrijkste!

Ben blij dat het je zelf zondag ook gelukt is +:)+ en ik hoop ook dat je het nu kunt volhouden, mocht je weer aarzelingen krijgen of niet weten wat je moet doen dan weet je me te vinden.
Ben wel benieuwd naar je eerste rit met je grote vriend, laat je het nog even weten hoe dat gaat?