hoeveel vragen voor 'verzorgles' ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jafotografie

hoeveel vragen voor 'verzorgles' ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 22:46

Hoi allemaal!
Ik heb een lieve shetlander,
laatst was een meisje(5 jaar) helemaal geïnteresseerd in mijn pony's
Dus ik heb haar een dagje mee laten helpen in de verzorging van mijn pony's (2 shetlanders,het 'verzorgen' was: pony's van wei veranderen,wei uitmesten (Ze hielp met vasthouden en aangeven van scheppen e.d.),borstelen,voeren,vakken verdelen in de wei,schoon water geven,pony's terug zetten,stukje wandelen e.d.)
en zij vond het he-le-maal geweldig <3
Nu wil de moeder van het meisje dat ik haar vaker 'les' geef in de verzorging omdat het meisje graag paard wil rijden.
Ik ben bereid dit te doen,maar nu wil de moeder van het meisje mij een vergoeding geven voor de 'les' omdat ik overal nu veel langer over doe e.d.
maar wat is een redelijke prijs?
het gaat hier dus om het helpen met de 'dagelijkse' klusjes:,(uiteraard met goede uitleg en een paar pauzes met ranja en snoep)
-pony's op de andere weide zetten en terug zetten(mogen ze een paar uur staan,daar is wat meer gras)
-Weide uitmesten en evt. stal
-schoon water geven
-voeren
-evt. weiland in een nieuw vak verdelen
-pony borstelen
-wandelingetje in het bos maken
-stal aanvegen
-omheining inspecteren
-inspecteren op onkruid,als dit er staat ook weghalen
-evt. andere klusjes
dit duurt in totaal ong. 3 1/2 uur,
het gaat om 2 shetlandpony's waarvan er met 1 gewandeld en geborsteld wordt,
de pony's zijn NIET beleerd.
Alvast Bedankt!

Biskwie

Re: hoeveel vragen voor 'verzorgles' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:50

Je bent 13 jaar, denk is goed na over de gevolgen als er iets gebeurd. Wanneer je er geld voor vraagt, zit het heel anders met aansprakelijkheid en verzekeren. Daarbij ben je minderjarig.
Doe gewoon ervaring op en verwijs voor ponyrijles door naar een ponyclub.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:53

Zou het alleen doen wanneer de moeder erbij is, dan blijft de moeder verantwoordelijk.
Zorg in ieder geval dat je een goede wa verzekering hebt die ook leed van anderen vergoed wanneer jij er geld voor krijgt (zakelijk).

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:53

Ik zou zeggen 2,5 euro ofzo. Veel meer vind ik het niet waard en anders gewoon eens met de moeder overleggen aan welk bedrag zij zit te denken.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:56

Ik zou er niet eens geld voor durven vragen :=

Het is toch iets wat je zowiezo al moet doen (uitmesten, pony's van weide wisselen etc), dus als iemand je daarbij kan helpen en jij daar een beetje uitleg over geeft..

winwin situatie toch :))

jafotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 22:57

Biskwie schreef:
Je bent 13 jaar, denk is goed na over de gevolgen als er iets gebeurd. Wanneer je er geld voor vraagt, zit het heel anders met aansprakelijkheid en verzekeren. Daarbij ben je minderjarig.
Doe gewoon ervaring op en verwijs voor ponyrijles door naar een ponyclub.

Ponyrijles gebeurd hier ook niet,er staat bij dat de pony niet beleerd is,dan zet ik er zeker geen meisje van 5 op :o

jafotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 22:58

Pentax schreef:
Zou het alleen doen wanneer de moeder erbij is, dan blijft de moeder verantwoordelijk.
Zorg in ieder geval dat je een goede wa verzekering hebt die ook leed van anderen vergoed wanneer jij er geld voor krijgt (zakelijk).

Moeder is er ook bij,
maar ze wil graag dat dochter leert wat het hebben van een pony allemaal inhoud,
ik vraag er ook niets voor,
maar de moeder wil mij graag wat geven zodat ik wat meer te besteden heb voor de pony ;)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:59

dan zou ik zeggen doen!
Hoelang duurt het meestal?

jafotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 23:00

Pentax schreef:
dan zou ik zeggen doen!
Hoelang duurt het meestal?

in totaal inc. de pauzes en alles ongeveer 3 uur

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:02

Ik vind het nogal wat voor een kind van vijf jaar. Houdt het lekker bij een beetje spelenderwijs 'tutten' met de paardjes, maar verder niet al te veel. En een beetje rondhobbelen, wanneer de paardjes beleerd zijn en jij dat ook zelf wilt, maar dit ook niet te lang i.v.m. de groeiontwikkeling van het kind zelf. Ik zou er geen geld voor vragen. Misschien kunnen ze wat gezonde lekkernij voor de paardjes meenemen?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:03

Misschien zou je dan een symbolisch bedrag kunnen vragen, of dat je samen met de moeder en het meisje een halstertje gaat kopen voor je pony? Kun je zeggen dat dat halstertje alleen gebruikt word wanneer dat meisje er is, zal dat kindje helemaal geweldig vinden denk ik. Dan voelt het even als 'haar' pony, worden kleintjes helemaal gelukkig en trots van.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:03

Niks...misschien in natura (in de zin van eens een keer een halster ofzo voor je paard)

jafotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 23:08

Pentax schreef:
Misschien zou je dan een symbolisch bedrag kunnen vragen, of dat je samen met de moeder en het meisje een halstertje gaat kopen voor je pony? Kun je zeggen dat dat halstertje alleen gebruikt word wanneer dat meisje er is, zal dat kindje helemaal geweldig vinden denk ik. Dan voelt het even als 'haar' pony, worden kleintjes helemaal gelukkig en trots van.

Dat is een leuk idee!
ga dat eens aan de moeder voorleggen!

jafotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 23:11

it_is_me schreef:
Ik vind het nogal wat voor een kind van vijf jaar. Houdt het lekker bij een beetje spelenderwijs 'tutten' met de paardjes, maar verder niet al te veel. En een beetje rondhobbelen, wanneer de paardjes beleerd zijn en jij dat ook zelf wilt, maar dit ook niet te lang i.v.m. de groeiontwikkeling van het kind zelf. Ik zou er geen geld voor vragen. Misschien kunnen ze wat gezonde lekkernij voor de paardjes meenemen?

Eigenlijk doe ik het werk en leg ik het haar uit,ze helpt ook met aangeven van spullen,bijv. met de lege kruiwagen(We hebben een hele kleine) lopen vind ze helemaal super,gisteren had ik dus de wei uitgemest,en zij telkens de lege kruiwagen brengen,aan het eind helemaal trots tegen mams vertellen wat ze allemaal had gedaan

bornie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:12

ik zou gewoon die moeder zelf wat laten geven(lekker makkelijk)
dan vraag je niks teveel of te weinig
ik heb hetzelfde ook gedaan bij een meisje van 10
ik kreeg niks maar dat wou ik ook niet en dat meisje heeft nu een eigen pony :D

jafotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 23:17

bornie97 schreef:
ik zou gewoon die moeder zelf wat laten geven(lekker makkelijk)
dan vraag je niks teveel of te weinig
ik heb hetzelfde ook gedaan bij een meisje van 10
ik kreeg niks maar dat wou ik ook niet en dat meisje heeft nu een eigen pony :D

Dat wil ik nou ook heel graag aan haar leren,
toen mijn pony een veulentje had stond ze al voor het hek,een uur lang te kijken,ze heeft ook geholpen met de fles geven (veulen was niet gezond,is overleden,heb het meisje verteld dat hij 'weg is gegaan', kon moeilijk zeggen dat hij was overleden)
daarna is ze altijd helemaal trots en blij

de moeder vroeg mij wat er ong. voor werd gegeven vandaar dit topic

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 04:08

kids van 5 3,5 uur per week bezighouden en in de gaten houden zie ik als oppas
gezien jou leeftijd zou ik zeggen, 10 euro per keer van 3,5 uur?
of zo hoor.
kan je van dat geld tuig kopen voor de pony's en kan je ze gaan beleren zodat het kindje straks ook kan rijden als ze wat ouder is,dan verbeter je gelijk je les/oppas.
maar houd idd wel rekening met het juridische aspect.

jafotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 08:15

Marigold schreef:
kids van 5 3,5 uur per week bezighouden en in de gaten houden zie ik als oppas
gezien jou leeftijd zou ik zeggen, 10 euro per keer van 3,5 uur?
of zo hoor.
kan je van dat geld tuig kopen voor de pony's en kan je ze gaan beleren zodat het kindje straks ook kan rijden als ze wat ouder is,dan verbeter je gelijk je les/oppas.
maar houd idd wel rekening met het juridische aspect.

Ik was idd aan het sparen voor een zadel+hoofdstel of een mentuig (mijn vader wil ook graag mennen :') )
en die moeder weet dat dan wel,
Ze wil mij graag een bijdrage geven zodat ik kan sparen,
ze zat zelf rond de 12,50 per keer,
maar ik vond dat écht veel te veel.

kimvdwx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:09

Wooh dat is wel erg veel 12,50 per keer. haha Maar ik zou 3 euro per uur vragen zoiets?

kimvdwx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:10

oh zie nu net dat het voor 3,5 uur per keer is. met 3 euro is het dan 10,50.. nouja ik vind 10 euro opzich wel redelijk..

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:29

Als moeders er gewoon bij blijft zie ik geen problemen, als je alleen met de 5-jarige bent, die verantwoordelijkheid moet je niet willen nemen op jouw leeftijd joh!

Als ik jou was zou ik die 12,50 aannemen hoor, 3 en een half uur een 5-jarige bezig houden is gewoon een middagje oppassen!

Jij moet ook je spulletjes aanschaffen en onderhouden...

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:56

Wat je vraagt kan je denk ik het beste afspreken met de moeder. Wat wil zij geven en ben jij het daar mee eens? Zo niet, ga dan hoger of lager zitten dan de moeder zegt.

Maar wat je ook doet: ZORG DAT DE MOEDER ERBIJ BLIJFT!
Je kan een hoop problemen krijgen als de moeder er niet bij is, er gebeurt wat en jij wordt aansprakelijk gesteld.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:58

Zorg inderdaad dat de moeder erbij is en voor de rest zou ik zeggen dat het nou niet uitmaakt en ze zelf iets in een envelopje mag doen, ookal vind je het niet nodig.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:02

Als die moeder 12,50 wil geven, moet je het gewoon aannemen, is een harstikke leuk zakcentje! En je kan dan idd sparen voor wat tuig om hem te beleren :) Als je dat wil hoor ;)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:38

Ik denk niet dat het zin heeft om een kind te gaan uitleggen hoe je pony's van weide moet wisselen, hoe je stallen/weide moet gaan uitmesten enz. Dus hoeveel werk het kost om een pony te houden. Een kind van 5 ziet dit nog helemaal niet in hoeveel tijd en moeite deze klusjes kosten. En welke waarde heeft het om een kind van 5 te leren hoe een stal of weide wordt uitgemest?

Ga gewoon lekker met die pony tutten. Beetje borstelen en knuffelen. Af en toe wandelen misschien.

Als het kindje het heel leuk vind om je te helpen bij de klusjes is het prima, maar het heeft niet zo veel zin om een kind te gaan uitleggen hoe jij de omheining inspecteert of hoe je het weiland in vakken verdeeld. Het kind is gewoon nog te jong om dit te begrijpen.

Kort uitgelegt: Laat haar alleen 'helpen' met de dingen die ze begrijpt, dan pas kan ze er van leren.

En over het geld: Als moeder je echt graag geld wilt geven vraag dan een symbolisch bedrag. Maar zoals de meeste zeggen, zorg wel dat haar moeder erbij blijft.