pony op eigen naam?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

azahr

pony op eigen naam?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 10:52

hoi,
weten jullie misschien of je een pony op je naam mag hebben staan als je nog geen achttien bent? en vanaf wanneer dan wel??
groetjes!
Laatst bijgewerkt door azahr op 02-10-10 10:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: pony op eigen naam?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:54

Het is geen auto die je op naam zet :+

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:56

volgens mij kan het wel, maar het heeft weinig zin, alles wat jij bezit onder je 18e is van je ouders dus hij blijft gewoon van je ouders!

YSR1971

Ja hoor, relaxed, dat kan wel. Mijn zoon (8) heeft zijn pony ook op zijn naam staan (paspoort en stamboekpapieren). Hij is dus echt officieel eigenaar van de pony. Financieel gezien maakt dat niks uit, ik ben als ouder aansprakelijk voor de kosten natuurlijk, maar hij vindt het wel heel erg stoer.

enniee

Mijn pony staat op mijn naam, en ben 15 :D dus het mag wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:00

YSR1971 schreef:
Ja hoor, relaxed, dat kan wel. Mijn zoon (8) heeft zijn pony ook op zijn naam staan (paspoort en stamboekpapieren). Hij is dus echt officieel eigenaar van de pony. Financieel gezien maakt dat niks uit, ik ben als ouder aansprakelijk voor de kosten natuurlijk, maar hij vindt het wel heel erg stoer.

En wat is verder de meerwaarde? Ik zie het met paarden en pony's toch echt niet als 'op naam hebben' Als ik toch degene ben die erop rijd en ik of mijn ouders hebben hem betaald, dan is ie toch gewoon van mij? Mijn paard is gewoon in het paspoort op naam van de fokker gebleven :+

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:04

Mijn pony staat op mijn naam, ik ben 13. Dus ja, het kan :)
Ik heb het dan over het paspoort.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:07

Relaxed: ik denk geen meerwaarde. Bij onze pony moest de chip nog geregistreerd worden, mijn zoon is toen jeugdlid geworden en de pony is op zijn naam gesteld. Papieren waren daar toch, anders had ik het ook niet gedaan. Maar de vraag van TS was of het kon, niet of het nuttig is.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:10

Relaxed schreef:
YSR1971 schreef:

En wat is verder de meerwaarde? Ik zie het met paarden en pony's toch echt niet als 'op naam hebben' Als ik toch degene ben die erop rijd en ik of mijn ouders hebben hem betaald, dan is ie toch gewoon van mij? Mijn paard is gewoon in het paspoort op naam van de fokker gebleven :+

ja en als hij of zij nu gestolen word of weg rend een keer terwelijl je er af valt
en hij of zij is zoek hoe ga je het dan doen
als het paard gevonden word dan word er gekeken van wie hij is als hij gechipt is
en dan komen ze uit bij de fokker niet zo handig denk ik zo
je kan een goede fokker treffen en laat weten dat hij bij hem staat
maar het kab ook niet zo zijn dat hij het meld dus dag paard
altijd op je naam zetten of op die van je ouders

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:35

hij staat nu op mijn ouders naam, maar er was inderdaad een keuze om hem op mijn naam te zetten toen ik 13 was. hier stemde mijn ouders alleen niet in mee :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:56

Nagano schreef:
Relaxed schreef:

ja en als hij of zij nu gestolen word of weg rend een keer terwelijl je er af valt
en hij of zij is zoek hoe ga je het dan doen
als het paard gevonden word dan word er gekeken van wie hij is als hij gechipt is
en dan komen ze uit bij de fokker niet zo handig denk ik zo
je kan een goede fokker treffen en laat weten dat hij bij hem staat
maar het kab ook niet zo zijn dat hij het meld dus dag paard
altijd op je naam zetten of op die van je ouders

Ik had nog goed contact met de fokker, dus dat is geen probleem. En alsof mijn paard wegliep en dan niet gevonden werd :+ Gelukkig woonde ik in een buurt waarin iedereen mij en mijn paard wel kende ;) Ik vertik het om de KNHS kas onnodig te spekken met paspoort op mijn naam zetten

YSR1971, het mag idd wel :j Maar ik snapte niet eens precies wat ze bedoelde met op naam zetten ;) Daarom dacht ik meteen aan een auto :P

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:05

volgens mij is degene die het paard betaald de eigenaar van het paard dus mag die bepalen wat er met het paard gebeurd ;)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 08:38

Tuurlijk, mijn Shet stond al op mijn naam toen ik 5 was.
Alleen als je bv. een KNHS hebt, dan moet je zelf ook ingeschreven staan bij het KNHS.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:32

WD-V -> TAO

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:06

Mijn pony staat nog op naam van een vorige eigenaar, voor KNHS maakt dit niks uit. Straks komt ze wel op mijn naam omdat ik in de toekomst mee wil gaan doen aan keuringen en andere stamboek dingen en dan is het wel nodig. Ze komt dan gewoon op mijn naam te staan en ik ben nog geen 18, dat kan gewoon. :j

Iedereen zei ook dat het niet nodig is om paard om mijn naam te zetten, pas als ik mee wil gaan doen aan keuring ed. dus. Stel ze loopt weg dan weet ik d'r levensnummer en de naam van de vorige eigenaar op wiens naam ze staat, dus dan heb je d'r ook zo terug gevonden. :+

stuifpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:34

ik denk dat het wel gewoon kan

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:58

Het kan, maar het brengt -soms- wat problemen met zich mee.

Stel, jij fokt een pony en zet die op jou naam, bij de drie jaar heb je hem ingereden en verkoopt hem zonder gebreken, de nieuwe eigenaren laten hem keuren en hij heeft niks. De nieuwe eigenaren zetten hem niet op hun eigen naam en verkopen hem bij de 10 jaar (ik zeg maar wat ;) ) en heeft hij weer nieuwe eigenaren die ontdekken dat hij -bijv.- atrose hebt, terweil de vorige eigenaren gezegt hebben dat hij 100% goed gekeurt is.
Nou, dan denk ik dat de huidige eigenaren jou opbellen omdat jou nummer in het paspoort staat ;)

Karine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:00

Ja, het kan wel, maar alles wat van jouw is,
is ook van je ouders dus dan staat het ook op de naam van je ouders tot je achttiende. :)

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 00:17

je kan je pony gewoon op je naam zetten ongeacht hoe oud je bent, dat doe je gewoon bij je stamboek.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 00:23

YSR1971 schreef:

een paspoort is geen eigendomsbewijs :o

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:00

@Robert45: Nee, klopt, je hebt gelijk. Het enige document dat echt als eigendomsbewijs kan tellen, is een koopovereenkomst (die in gewone huis-tuin-en keukengevallen meestal niet wordt opgemaakt).

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:11

Idd een koop overeenkomst is het bewijs.

Heb echter nog nooit op een paardenmarkt een overeenkomst gekregen. Wel heel veel paspoorten. Die wij echt niet allemaal gaan overschrijven! Koost gewoon teveel geld.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:59

Als ik mijn Arabiertje op mijn naam wil zetten, moet ik ouder zijn dan 16. Ben 17 dus da's voor mij geen probleem

Weet niet of dit bij alle rassen zo is :=