Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
snissje schreef:Hallo allemaal!
Ik weet niet zeker of het hier goed staat maar het leek me het logischte.
Ik vraag me af wat de handelsvoorwaarde is als je een paard koopt bij een handelaar.
Ik weet dat als het niet lukt met je paard je zeg maar 6 maanden "garantie" hebt.
Maar meestal zeggen de handelaren breng hem maar terug en zoek een andere uit.
Maar mag je hem nou ook terug brengen deel van het geld dat je betaald hebt terug vragen en ergens anders een paard kopen of hoort dat er niet bij?
Groetjess!!
snissje schreef:oke maar je hebt toch ook een soort wet waar dat in staat?
Amy77 schreef:Ik denk dat die 6 maanden, de 6 maanden teruggeefgarantie is als een verborgen gebrek om de hoek komt kijken. Dat geldt dacht ik niet alleen voor handelaren, maar voor verkopers over het algemeen.
Sommige handelaren hanteren dan niet het geld teruggeven, maar een ander paard uitzoeken.
Let wel, dit gaat alleen tezamen met een onderzoeksplicht die jij als koper na moet gaan, je moet keuringsrapporten kunnen overleggen dat het dier bij aankoop in orde was.
Hoe het verder in elkaar steekt, geen idee, heb er nog nooit mee te maken gehad.
Meestal hebben handelaren hun eigen voorwaarden opgesteld, waar je dus naar zou kunnen vragen op papier..het zijn geen voorwaarden waar jij vaak beter van wordt, maar de handelaar zelf..lees de voorwaarden dus altijd goed na, daar ben jij als koper zijnde immers mee akkoord gegaan bij aankoop van een dier op dat adres, daar onderuit komen, kan alleen bij iets aantoonbaars..of wellicht treft je een sympatieke verkoper en kan er wat geregeld worden buiten de voorwaarden om. Zorg wel dat alle sop papier genoteerd staat.
snissje schreef:het problem is dat de handelaar had gezegt dat we het paard altijd terug mochten brengen komt goed bla bla bla. Hij verkocht het paard als heel braaf helemaal groen. Nu zij ze hem aan het beleren en is die knetter gek. Nu weet ik dat het natuurlijk je eigen risico is maar hij had gezegt dat het allemaal geen probleem was. Maar nu wil hij alleen dat ze hem terug brengen en een ander paard uitszzoeken. Hij wil niet het geld terug geven toen zeiden ze doe dan een deel van het geld ook dat doet hij niet.