Nu beginnen met bijrijdpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

willemlover

Nu beginnen met bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 11:41

ik weet niet of het hier goed staat, maar wist echt niet waar ik het wel kon neerzetten. :o

Hoi :wave:

Ik ben een tijdje gestopt met rijden maar mis het eigenlijk wel heel erg. Ik moest stoppen met rijden omdat ik gewoon té weinig tijd had om 4-5x per week te rijden.
Nu kwam ik op Marktplaats een advetentie tegen van een leuk 20 jarig ruintje om 2 dagen per week te berijden (precies genoeg dus ivm. tijd). Maar ze vroeg er wel 75,- per maand voor, sowiezo ben ik dat al niet gewend want reed eerder gewoon gratis, en dan zovaak als ik wou/kon. Maar nu zit ik met het probleem, het word wel winter, en daar is alleen beschikking tot buitenbak, maar die bevriesd en dergelijke natuurlijk, dus dat betekend misschien wel 1 of 2 of 3 maanden niet rijden. Maar dan betaal je wel geld. Is het dan wel handig om nu te beginnen met dat paardje?

Wat vinden jullie?

Groetjes Jasmijn :evaw:

ps. En vinden jullie 75,- per maand veel om 2x per week te mogen rijden?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:44

Bevriest hun bak wel? Sommige kunnen/worden droog gehouden en dan kun je er nog prima in rijden.
Ik zou er nooit zoveel voor betalen, voor maar 2 keer per week. Hier hebben we altijd studenten en die gaan en komen na een jaar. Betalen ook niks, wij vragen alleen dat ze soms mee helpen met mesten en onderhoud bij weide/stal.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:44

Ik zou toch proberen te overleggen, als jij goed genoeg rijd om ook echt iets bij te dragen, en klusjes op stal doet hoef je imo niet te betalen....

willemlover

Re: Nu beginnen met bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:10

Bedankt voor jullie reacties :D
Of de bak bevriest weet ik niet, dat is te overleggen natuurlijk. En ik vind 75,- per maand idd ook wel erg veel, denk niet dat ik het zover kan krijgen om er niks voor te betalen, maar misschien wel om er minder voor te betalen in ruil voor klusjes..
Maar even bellen dan..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 00:07

Nee maar echt 75,- voor 2 dagen is echt veel te veel.. Kijk als je hem nou ruim 4 dagen had en zelf mocht weten wat en hoe.. oké maar 2 daagjes.. En dan ook nog geen binnenbak (weet niet hoe het verder zit met faciliteiten?)

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 11:02

Daar ben ik ook achter gekomen, was ook geen mogelijkheid tot onderhandelen omdat alle klusjes op stal al werden gedaan, oke dan houdt het op :)

Ben nu een ander leuk paardje tegengekomen, 4 dagen per week, sowieso binnenzetten en voeren en rijden wanneer je wil voor 50,- per maand incl. binnenbak, klinkt beter, alleen hopen dat ik er de tijd voor heb...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:05

Ja dat is lastig..

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:09

Helaas is 75 per maand tegenwoordig heel normaal. Ik ken zelfs meiden die 125 vragen voor 3x per week. Maarja ik woon dan wel inde randstad en paardrijden is hier sowieso duurder...

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 11:14

Ja klopt, dr liep ook een topic op bokt daarover.
Ben het zelf ook niet gewend, altijd gewoon gratis superveel paardgereden. Maar moest stoppen vanwegen tijdgebrek...
Ik woon dan best wel in een paardrijke omgeving maar toch word er wel een vergoeding gevraagd wat eigenlijk ook wel dubbel is want dat paardje waar ik nu mee bezig ben moet ik 4x per week binnen zetten en voeren, omdat de eigenaar er niet genoeg tijd meer voor heeft, gunst voor de eigenaar, maar ook weer voor mij aangezien ik dan kan rijden, beeetje dubbel...

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:14

Ik betaal 100 euro voor 3 dagen? Veel of weinig tjaa dat is voor ieder zelf te bepalen! De eigenaresse van mijn topper en ik vinden het goed en ik mag met Lluky doen en laten wat ik wil dus waar hebben we het dan over? Eigen paard is hier in de randstad nog steeds stukken duurder! (Al heb ik die ook; maar kon geen afscheid van mijn eerste liefde nemen! hahaha)

an_ti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 00:02

Ik betaal 75,- per maand.
Ik mag alles doen, hij staat op vol pension dus het enige klusje wat ik hier doen moet is het harnachement in orde houden en hier en daar wat vegen. Dat is de moeite niet en ik kan zo vaak komen als ik wil.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 00:08

75 Euro per maand, zitten daar dan lessen oid bij in? Anders is het knap veel geld. :)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 00:12

Mijn bijrijder betaalde 125 euro voor 3 dagen ( hier in het dure westen, wel 2 binnenbakken en 5 buitenbakken paddocks en stapmolen) maar die betaalde wel voor 2 lessen per WEEK dus ja.. Maar ze hoefde niet te voeren of te mesten alleen te genieten, en dan zie ik soms advertenties waar je super veel moet doen, hebben zeer weinig faciliteiten en die vragen dat ook, ja dat vind ik ook te duur..

ing0204

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 00:12

75 euro is wel wat veel. Voorheen betaalde mijn bijrijder (2 pers) samen 60 euro voor 2 dagen maar daar hadden ze 3 paarden voor. Nu geen bijrijder meer nodig, een kleine bijdrage vind ik niet raar. Vroeger toen ik zelf bijrijder was betaalde ik ook iets, maar wel in verhouding. Zou zeggen voor 2 dagen 1 paard max 50 euro.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 09:14

dit is wel vrij veel.
ik heb geleast voor 70 euro en dan mocht ik altijd rijden, moest ik alleen op zaterdag even helpen met mesten, 7 dagen in de week.

kamoesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:16

Ik vraag 50 euro voor 2 dagen rijden aan mijn bijrijder. We hebben dan wel een binnenbak maar mesten zelf uit. 75 eruo vind ik wel wat veel. de bak kan de hele winter goed te doen zijn alleen weet je dat pas als je een winter geweest bent! Misschien onderhandelen over de prijs?

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:19

ik vind persoonlijk 75 euro veel.
ik betaal zelf helemaal geen geld. en vind het ook onnodig om geld te betalen. want je rijdt voor die mensen een paard omdat ze te weinig tijd hebben.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:03

Ik ben toevallig sinds 2 weekjes ook weer begonnen aan een verzorgpony voor 2 dagen in de week nadat ik zeker wel 2 jaar gestopt ben met paardrijden. Ik miste het ook erg en zocht ook gericht naar 2daagjes in de week. Ik vind het heel erg leuk en ben blij dat ik dit gevonden heb. De eigenaar vroeg 50 euro voor 2 dagen maar dit zag ik ook niet echt zitten, ik ben een studentje en ben druk aan het sparen om in de toekomst mijn eigen paardje aan te kunnen schaffen. Ik heb gezegd dat ik haar paardje graag wil verzorgen totdat ze iemand gevonden heeft die er voor wilt betalen,hiermee is ze akkoord gegaan en hoop stiekem dat ze niet meer verder zoekt haha. Zowel, dan heb ik iig een leuke tijd gehad en ga ik weer verder op zoek!

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:36

ik vind 75 euro voor 2 dagen wel wat veel.
ik vroeg voor die van mij voor 3 dagen 50 euro, maar dat was nog te overleggen.
verder zou ik gewoon gaan kijken of het wat voor je is.
en vragen of de bak bevriest in de winter en of er dan misschien een andere mogelkijkheid is om te rijden.
misschien is er in de buurt wel een binnenbak waar je gebruik van kunt maken.

MilouLindsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:49

ik vind het erg veel geld,
Wat ik nu heb is: een ponny waar ik gewoon elke dag heen kan wanneer ik wil hoef nix te betalen aventoe neem ik wat lekkers voor haar mee, koop eeen leuk dekje of halster ofzoo,
maar ik vind 75,- erg veel om 2x in de week te rijden.
Xmilou

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:56

wow 75 euro voor 2x per week is wel veel, zeker als je ziet wat je er voor terug krijgt.. een 20 jaar oude 'knol', en dan ook nog amper faciliteiten op stal. Moet je dan ook nog zelf uitmesten die 2 dagen?

Je zou een beetje moeten kijken of wat het kost in verhouding staat tot wat het je oplevert.
Wat zijn de faciliteiten op stal? Moet je nog verplichte dingen doen? Moet je persee 2x pw komen of mag je ook een week 1x komen? Wat kan het paard? (evt. interessant als leerpaard?) Mag/moet je les volgen? Mag je alleen naar buiten?
etc etc

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:01

ik lease voor 75 euro, heb de beschikking over 2 binnenbakken, 1 buitenbak, een wei en zomers een wei-ring om in te rijden. hoef er helemaal niets te doen of ik moet zelf willen

Yoghurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:24

Ik betaal helemaal niks.
Moet er dan wel bij vertellen dat ik heel veel voor de manege doe.
Het paard waar ik op rij rijdt wel gewoon lessen, maar niet zoveel. Verder help ik zaterdag op de manege en gaan we daarna vaak met de meiden springen ofzo. Op zondag gaan we dan een lange buitenrit maken en op woensdag rij ik met haar in de les :D

kimvdwx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:39

Ik vind het eerlijk gezegd wel veel geld voor 2 dagen!

PinkLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:49

Ik heb een haflinger.
Deze ga ik nu samen met een vriendin doen, zij word de bijrijder.
Dus elk 3x per week rijden.
Zij betaald de helft van het stalgeld mee, 85 euro per maand.
Dat is niet duur toch denk ik, anders betaal ik de hele stalling
en zij kan gratis genieten van mijn paard, dat vind ik toch teveel van het goede.

Ik denk dat je het ook van de andere kant moet zien, de eigenaar van het paard
heeft ook allemaal kosten, waarom zou een eigenaar dan gratis iemand op zijn paard laten?
of ligt dat aan mij?