Ik werk op een manege. Wij doen verder niet aan pensionstalling, maar zij waren een uitzondering.
Het probleem echter is dat ik met deze mensen had afgesproken, hij komt bij ons te staan, staat bij de andere paarden in de wei. Hij zou dus deel uitmaken van een koppel, en zijn voer krijgen. Meer niet. Toen hij kwam, zag ik dat hij hoefbevangen was geweest. Eigenaren hadden daar niet veel idee van. Dus dit hield voor mij in, veel meer werk! Ik kan op dat moment moeilijk zeggen, hou hem maar. En sowieso denk ik dat het dan slecht afloopt.
Aangezien wij de paarden meestal op wat hoger gras hebben te staan, kan hij dus niet in de groep erbij. In de winter zal het niet een probleem zijn om hem bij de groep in te doen. Alleen straks in de zomer dus wel.
Dit paard is al een aantal ( boven de 5) keer hoefbevangen geweest, en zal dus echt niet meer in een wei met jong/veel gras kunnen staan. De hoefsmid zei dat ie zelfs al wel hoefbevangen kan worden door wisseling van de haren. Dus straks als het lente wordt staat hij weer apart. Dus voor mij weer extra werk, waar ik niet om gevraagd heb. Ik doe het met liefde, maar vind het geeft voor mij een dubbel gevoel.
Ik kan de eigenaar niet dwingen, maar ben wel van mening als je een paard heb, dat je er zelf ook wat voor moet doen, maar nogmaals, dat is mijn mening. ( niet te veranderen
)