Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Op aandringen van onszelf hebben we na heel veel gesteggel een paspoort aan mogen vragen, maar moest wel de volledige kosten betalen (chippen dus ook...) Erg krom allemaal.mamabird schreef:Heb dit ook aan de hand gehad. Mijn merrie was ook al gechipt (via het huisdierengenootschap) en daarna werd het paspoort ingevoerd zoals we het nu kennen. De KNHS snapte er de ballen van en ze wilde mijn paard nog een keer laten chippenOp aandringen van onszelf hebben we na heel veel gesteggel een paspoort aan mogen vragen, maar moest wel de volledige kosten betalen (chippen dus ook...) Erg krom allemaal.
De KNHS vertelde toen dat mijn papieren van het huisdiergenootschap niet voldeden aan de nieuwe voorwaarden.
Marije_jiplover schreef:Het paspoort is verplicht.
Alleen de chippapieren voldoen niet, aangezien daarin bijv. ook geen registratie van al dan niet slachtpaard in opgenomen is, etc.
Via je dierenarts kun je een formulier krijgen, waarbij hij/zij de identiteit van je paard checkt, dus de chip afleest, en dan de kleur en aftekeningen etc. op dat formulier invult.
Dat kun je opsturen naar het KNHS bijv., maar een stamboek kan ook en dan krijg je een paspoort van je paard.
Overigens is het niet de politie maar de AID die vervelend kan doen bij verkeerscontroles, dus dat de politie het niet weet is zo raar nog niet.
Daarnaast is het paspoort niet alleen verplicht voor als je met de trailer op stap gaat, maar ook gewoon als je een buitenrit gaat maken met je paard, eigenlijk zelfs al, als het dier alleen maar in de wei staat.
Je voldoet niet aan de wetgeving van de I&R.
mamabird schreef:Heb dit ook aan de hand gehad. Mijn merrie was ook al gechipt (via het huisdierengenootschap) en daarna werd het paspoort ingevoerd zoals we het nu kennen. De KNHS snapte er de ballen van en ze wilde mijn paard nog een keer laten chippenOp aandringen van onszelf hebben we na heel veel gesteggel een paspoort aan mogen vragen, maar moest wel de volledige kosten betalen (chippen dus ook...) Erg krom allemaal.
De KNHS vertelde toen dat mijn papieren van het huisdiergenootschap niet voldeden aan de nieuwe voorwaarden.
Citaat:2. VERBODSBEPALINGEN
3) Artikel 2
1. Het is verboden paardachtigen ouder dan 7 maanden te houden die niet zijn
voorzien van een geldig paspoort.
2. Het is verboden paardachtigen ouder dan 7 maanden te houden die niet zijn
voorzien van een transponder.
Artikel 3
1. Het is verboden paardachtigen te vervoeren of te doen vervoeren, die niet
vergezeld gaan van een geldig paspoort.