Ervaringen met ongevallenverzekering (bijrijders)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karin1986

Ervaringen met ongevallenverzekering (bijrijders)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 15:32

Dag Bokkers,

Graag zou ik van jullie willen weten of jullie ervaring hebben met de ongevallenverzekering voor opzittenden/verzorgers van Hippo Zorg. Volgens mij kun je met deze verzekering zonder problemen een bijrijder op je paard laten rijden, of heb ik dat mis?
http://www.hippozorg.nl/Verzekeringen/Aanvullendeverzekeringen/Ongevallenverzekeringvooropzittendenverzorgers/tabid/203/Default.aspx

Dit topic is niet bedoeld als discussietopic over de vraag of je als eigenaar verantwoordelijk bent voor ongevallen met jouw paard over veroorzaakt door jouw paard (zonder dat je er zelf op rijdt). Volgens mij wordt namelijk in veel gevallen de eigenaar verantwoordelijk gesteld. Sowieso is een eigenaar van een paard altijd aansprakelijk voor de gedragingen van zijn/haar paard.

Ik zou wel graag van jullie willen weten of die verzekering een verstandige keuze is. De verzekering is trouwens alleen af te sluiten is als aanvulling op een basisverzekering.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:42

Ziet er goed uit. vind het eigenlijk wel heel erg handig.
Enig nadeel dat ik nu zou hebben is dat ik 1 pony heb, waar regelmatig andere op rijden, 1 paard waar af en toe iemand anders op zit en soms nog 1 pony die dus maar kort blijft.
Ik zal ze eens benaderne of dit niet in 1 paket kan.

edit, ik mis dan nog wel de kosten van dokter en/of ziekenhuis alsmede schade aan derden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:52

karin1986 schreef:
Volgens mij wordt namelijk in veel gevallen de eigenaar verantwoordelijk gesteld. Sowieso is een eigenaar van een paard altijd aansprakelijk voor de gedragingen van zijn/haar paard.

klopt en daarvoor is toch je WA verzekering?
Ik heb zo'n 7 jaar geleden een gesprek gehad met mijn verzekeringsadviseur en die zodoende mijn WA verzekering vrij hoog gezet. Hij gaf wel aan dat de bijrijder niks mocht betalen, omdat anders de Wa verzekering niet zou dekken.
Ondertussen geen bijrijders meer, dus voor mij nu niet zo relevant. :o

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:54

Lees dit maar even: Tanja @ [TAO] FAQ TAO

Een ongevallenverzekering is gewoon een overbodige verzekering.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:08

LDRD schreef:

Feitelijk net zoiets als een inzittendenverzekering bij de auto?

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 07:50

LDRD schreef:

Ik snap je verhaal, maar ik zou graag willen weten hoe je jouw verhaal aan die ongevallenverzekering relateert :)

Graag iets uitgebreidere uitleg dus...

PartoutZ

Re: Ervaringen met ongevallenverzekering (bijrijders)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:37

Volgens mij dekt je WA verzekering dat inderdaad..

Mijn bijrijdster betaald niks, alleen haar lessen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:31

@Ikke, er zijn 2 inzittendenverzekeringen, de ''Schadeinzittenden verzekering", de zogenaamde SI polis en je hebt een "ongevallen inzittenden verzekering" de zogenaamde OI polis.

De OI polis kent bedragen toe bij bepaalde lestels. BV. bij een duimamputatie krijg je 10.000 euro, ik noem maar even een dwarsstraat.

De SI polis regelt echter de schade die voortvloeit uit het ontstaan van letsel, los van enige aansprakelijkheid.
Die SI polis zou ik elke automobilist aanraden. Kost meestal zeer weinig, maar kan je een hoop ellende besparen. Als je bv zelf aansprakelijk bent voor een aanrijding, of de aansprakelijkheid is niet onmiddelllijk duidelijk, dan regelt gewoon jouw eigen verzekeraar de schade die jij lijdt. Ook als er iemand anders aansprakelijk is, kan je ervoor kiezen om de schade door je eigen maatschappij te laten regelen in dat geval. Dat heeft als grote voordeel dat je weet welke verzekeraar je schade in behandeling heeft. Er zijn er namelijk nog steeds bij die bij schade niet altijd even eenvoudig zijn met regelen. ;)

Goed, de gewone ongevallen verzekering in relatie tot mijn link.
Wat in mijn link staat is kort weergegeven dat als jouw bijrijder van jouw paard afvalt en jij bent aansprakelijk (en anders hoef je uberhaupt niks te betalen!) dan vergoedt jouw AVP verzekeraar de schade.
Wat doet een ongevallenverzekering? Die geeft daar bovenop een standaard bedrag voor bepaalde letsels. Heeft dus niets met schade te maken, maar met een vooraf afgesproken bedrag dat je bij bepaalde letsels uitgekeerd krijgt.
Dit is natuurlijk hartstikke overbodig, omdat je bijrijder al gewoon zijn of haar schade vergoed krijg. Een bonus daarop is niet echt nodig toch? :D

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 07:53

Ok, duidelijk, bedankt voor de reacties!