Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rina schreef:De ruin die weeft had je ook toen gelijk op moeten reageren en terugbrengen, of overeenkomen met verkoper dat er een gedeelte van het bedrag terug gestort zou worden. Niet nu pas na 3 maand.
@Don Zhivago die 6 maand is voor handelaar, en niet als ze ze van een partikulier gekocht hebben.
Citaat:Over het klinisch keuren kan ik kort zijn, de paarden hebben niet de wereld gekost en dat vonden wij gewoon overbodig bij 19 en 20 jr paarden. Maar het feit gaat dat er verborgen gebreken zijn en volgens mij de paarden wettelijk gezien terug zouden moeten kunnen. De merrie kunnen we nu gewoon niets mee. Nu willen we de ruin absoluut hier niet missen, maar wel een gedeelte van het aankoopbedrag terug gezien het toch een gebrek heeft waar wij niet om gevraagd hadden.
Citaat:Koper heeft onderzoeksplicht, dus aankoopkeuring doen. Daarnaast is periode verplichting tot terugname bij koop van particulier max 6 weken, mits aan onderzoeksplicht voldaan is.
CherokeeChum schreef:Wat verwacht je nou van een 19 en en 20 jarige,qua gezondheid en dergelijke? Als je dergelijke paarden koopt en niet keurt voldoe je niet aan je onderzoeksplicht.
Waarschijnlijk gekocht voor slachtprijs= dus geen waardevermindering= dus niet realistisch om geld terug te vragen van de aanschafprijs.
Heb je er meer voor betaald dan is dat gezien de huidige marktsituatie gewoon dom.
Don_Zhivago schreef:het weven kan je niet verhalen op de oude eigenaar.. Hij heeft het nooit gezien omdat het paard altijd buiten liep..
en wordt nu opeens in een stal gezet.. dan zou ik ook gaan weven, hebben jullie niet de mogelijkheid om het paard buiten te laten lopen?
Wbt die merrie.. denk dat je er niet veel me kan doen, misschien moet zij ook wel weer naar buiten en wordt ze gewoon gefrustreerd van het binnen staan en is ze daarom stout.
Vergeet niet dat deze paarden dag en nacht buiten liepen.. dag in dag uit.. ze worden ineens in een stal gestopt! dat vinden ze niet fijn hoor.
Juist oudere paarden hebben meer slijtage, denk aan artrose e.d oudere paarden moet je JUIST laten keuren om uit te sluiten dat je iets koopt wat achteraf niet bevalt (zoals nu)
Ik hoop dat jullie de mogelijkheid hebben om deze paarden weer samen buiten te zetten, misschien dat ze daarna liever is
EDIT:
Merrie misschien na laten kijken op gebit/zadel/rug e.d
zap schreef:Maar hoe kan je het een gebrek noemen als de ruin het bij de oude eigenaar nooit heeft gedaan? Waarom is het dan een verborgen gebrek? Ik denk eerder een gebrek dat bij jullie is ontstaan!
Geldt ook voor de merrie, nooit geen problemen mee geweest. Bij jullie begint de ellende.... waar ligt de fout dan? Echt bij de oude eigenaren die nergens problemen mee hebben gehad?
funnyhorses schreef:paardjes van die leeftijd horen met pensioen en niet meer met ruiters rond te zeulen.
En bij twijfel zoals de stijfheid wat al bemerkt werd had men een dierenarts verder moeten laten kijken!