Mag je geen vracht vervoeren bij oldtimer-verzekering?

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tamtam

Mag je geen vracht vervoeren bij oldtimer-verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 13:59

Mijn vrachtwagen wordt volgend jaar oldtimer. Op dit moment heb ik nog een "gewone" paardenvrachtwagenverzekering. Het zou me echter een hoop geld schelen om hem over te zetten op een oldtimer-verzekering. Toen ik aangaf bij mijn huidige verzekering dat ik per volgend jaar wil opzeggen om over te stappen op een oldtimer verzekering, kwamen zij met de boodschap dat ik dan geen vracht (dus ook geen levende have; paarden) zou mogen vervoeren met zo'n verzekering.

Eerlijk gezegd denk ik dat het een truc was om me als klant te houden, maar voor de kenners (of mensen die zelf een dergelijke verzekering op hun vrachtwagen hebben) in hoeverre is dit op waarheid gebaseerd?

PascalB

Re: Mag je geen vracht vervoeren bij oldtimer-verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:03

Wat vracht betreft geen idee of dit mag.
Maar vaak heb je bij de oltimer verzekering ook de beperking dat je maar een x aantal km per jaar mag maken. Ook iets om goed op te letten.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:04

Lijkt me een kwestie van de voorwaarden checken van de oldtimerverzekering die je op het oog hebt? Zo moeilijk is dat niet....

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:05

Ik denk dat je het beste bij verschillende verzekeringen hun premies en polisvoorwaarden kan opvragen, dan heb concrete antwoorden.

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 14:42

Ik heb het bij de desbetreffende verzekering niet terug kunnen vinden in de voorwaarden. Desalniettemin vind ik die voorwaarden toch altijd redelijk ondoorzichtig, dus wil het zekere voor het onzekere nemen (dat het niet stiekem ergens in de kleine lettertjes/interpretatie zit).

Aan de kilometerbeperking kom ik bij lange na niet met de korte stukjes die ik rijd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:54

tamtam schreef:
Mijn vrachtwagen wordt volgend jaar oldtimer. Op dit moment heb ik nog een "gewone" paardenvrachtwagenverzekering. Het zou me echter een hoop geld schelen om hem over te zetten op een oldtimer-verzekering. Toen ik aangaf bij mijn huidige verzekering dat ik per volgend jaar wil opzeggen om over te stappen op een oldtimer verzekering, kwamen zij met de boodschap dat ik dan geen vracht (dus ook geen levende have; paarden) zou mogen vervoeren met zo'n verzekering.

Eerlijk gezegd denk ik dat het een truc was om me als klant te houden, maar voor de kenners (of mensen die zelf een dergelijke verzekering op hun vrachtwagen hebben) in hoeverre is dit op waarheid gebaseerd?

Yep dat klopt. Echter, wanneer jij expliciet laat opnemen dat je alleen eigen goederen vervoerd en goederen van derden als vriendendienst, dan is er niks aan de hand. Zo'n verzekering gaat prima in combinatie met een old-timer verzekering; ik rijdt er al jaaaaaaren mee rond.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 08:16

Thanks; hier heb ik wat aan!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:07

ik heb met mijn oude karretje ook altijd met oldtimer verzekering en geladen paard gereden.

#uutuunefokkerij op Instagram
24-3-21 Lowlands x Vilexa Elite v Ro-lex Elite pref prest v Hemmingway
Nigirilova Uut Uune D-OC: Just Wimphof x Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
Pilexa Kilian x Wilexa elite ibop prest v Sir Sinclair x Elite pref prest v Hemmingway

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie