Verzorgpaard van 19 overkopen?? advies?

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Beverburcht

Verzorgpaard van 19 overkopen?? advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 17:11

Ik heb al een tijdje een new forest verzorgpaard, een lieve ruin van 19 jaar. Hij is kern gezond, in goede conditie en we hebben een hele goede band, alleen nu het probleem.. De vrouw die ik als eigenarrese beschouw( ik noem haar even C.), is dat niet volledig.. en het echte baasje, komt nooit meer naar hem kijken of wat dan ook. Alleen wij hoorde gister dus dat hij verkocht gaat worden. Ik dus helemaal ik tranen en mijn ouders denken erover om hem te verkopen. Zij betalen het paard. En ik deel de stalling, voer, hoefsmid-kosten en spullen dan met C. alleen moet ik mijn deel( dat is nogal wat) zelf betalen. Dat betekend dus dat ik veel moet werken en ook mijn school moet onderhouden en het paard moet kunnen blijven berijden. ( met dan C.)

Als 14 jarige, die op 3 havo zit is dat nogal wat.
Als het finaniƫl echt niet zou lukken, zouden met ouders bij springen.

Het punt is nu dus dat het mijn droom is om een eigen paard te hebben, het uitgerekend is dat ik het kan betalen, maar ik veel tijd en geld kwijt zou zijn. Is het verstandig om hem over te kopen?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Re: Verzorgpaard van 19 overkopen?? advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:16

Dat is net hoe graag je het wil.
Ik kocht mijn eerste pony op mijn 15e, heb alles zelf betaald en moest dus naast mijn school ook meerdere avonden werken.
Ik heb het gedaan en volgehouden, met liefde zelfs.

Maar ik ken ook mensen die vriendjes, extra schoolwerk en uitgaan belangrijker vonden en uiteindelijk gestopt zijn met de paarden.

->minder aanwezig voor modzaken, graag een collega benaderen voor dringende zaken<-

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:41

Als je wil kan bijna alles. Maar zwaar, ja dat zal het worden. Succes met je keuze

Let what you love be what you do!

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 19:37

Okee, bedankt voor de reacties.. Ik ben er nog steeds niet uit, en C. weet het ook nog niet.
Maar mijn gevoel zegt heel sterk dat ik het moet doen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:09

Ja, moeilijk. Ik zou wel goed nadenken of je het paard echt wil delen maar zo te lezen zul je vooral finacieel wel moeten. Dan moet je wel zorgen dat er iets op papier staat met C. Als zij om wat voor reden dan ook ineens zegt er mee te stoppen zit je wel met een probleem natuurlijk zeker omdat je dan gewoon niet zonder haar kan(finacieel gezien).
Dat is wel even iets om serieus over na te denken en goed te praten. En ook goede afspraken te maken dat stel dat het paard om wat voor reden dan ook langere tijd niet te berijden is gaat zij dan wel door betalen daarvoor? Want dat is voor haar eerlijk gezegd wel wat nadelig natuurlijk. Het is jouw paard en als het op neer komt heeft ze er niets over te zeggen als je het ooit zou verkopen.
Dus als ik jouw was even goed nadenken zet alles even op papier en bespreek dat samen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 20:47

Goed dat je het zegt, want daar had ik zelf nog niet zo aan gedacht :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie