Hoeveel vragen voor leasepony?

Moderators: Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne, Pistasche

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

billionache

Hoeveel vragen voor leasepony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 20:26

Ik heb grootse plannen. Wil graag een pony bijkopen die ik van jonsaf al zeer goed ken, maar niet in goede omstandigheden verkeerd..
Hiervoor zou ik gaan verhuizen naar een stalling dichterbij, een weide bij mensen thuis waar ik al fietsend heen kan en zo is het ook te doen qua afstand om elke dag te komen en dus zelf te mesten en voeren, wat het financieel ook lichter maakt voor mijn moeder.
Nou wil ik één van de twee verleasen (om dezelfde reden als hierboven) maar weet niet echt wat ik nou zal vragen? Heb al uitgerekend en zal hooguit 140 euro kwijt zijn aan hooi, voer, stro en stal. Verder denk ik dat ik dmv een bijbaantje de smit, TA, ontworming, DA etc zelf ga betalen. Ik zou ook nog graag een kleine bijdrage willen omwille van het feit dat ik ze eigenlijk nog steeds voer en dat extraatje inkomst (haha egoïstisch, niet?). Verder mag de leaser gewoonweg (bijna) alles. Rijden wanneer hij/zij wil, eventueel op wedstrijd als men zelf voor vervoer zorgt, poetsen, springen, dressuur, buitenrijden. Maar wel met enkele duidelijke afspraken door middel van een contract.
Nu is mijn vraag hoeveel zou ik vragen? Ik dacht zelf aan een afgerond bedragje van 150 euro?

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Amira_

Re: Hoeveel vragen voor leasepony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:28

Voor hoeveel dagen in de week is het?
En gebeurd er verder niks anders mee, alleen degene die least rijd erop?

Ik leas bij de manege voor 150 euro excl. lessen en dan kan ik 3x in de week rijden.

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 20:31

Degene mag elke dag rijden, heeft de pony praktisch voor zich. Er is als ik me niet vergis ook een verlichte buitenbak aanwezig. :j

Regreso AS ♥

Suuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:33

Dan vind ik dat bedrag erg netjes, maar je moet maar net iemand vinden die het wilt betalen. Dus mocht dat lukken zou ik het houden op 150 euro. Mocht dat niet lukken tja, dan iets gaan zakken ;)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:35

Dan vind ik het zeker een heel goed bedrag!

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 20:35

Hmm inderdaad iemand die het wil betalen zal lastig worden :n
op maneges in de buurt lease je een pony vanaf 275 euro, en dan mag de pony het erf niet eens af..

Regreso AS ♥

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:37

Wow is het bij jullie in de buurt zó duur? Wow dan heb ik wel mazzelf zeg :o

En mijn pony mag ook nog eens van het erf af :P

Suuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:38

Die prijzen zie ik hier ook voorbij komen. Maar aangezien er ook veel mensen zijn die geen leuke rijpony kunnen vinden, particulier... zullen manege's ermee weg komen. Helaas..

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:40

Dat is wel extreem :o
Eerst dacht ik dat het bij ons ook zo duur was, maar dat valt me hartstikke mee.

En voor die 275 per maand kan je een eigen pony kopen en de maandelijkse kosten betalen, tenminste wel bij ons :P

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 20:47

Haha inderdaad. is wel een manege met verschillende binnen- en buitenbakken en wordt zelf gemest, maar nog steeds erg veel..
Is wel zo dat ik in een erg dure regio woon. Volpension vind je onder de 250 (en dat is echt het minimum) geen stalling ;)

Regreso AS ♥

Suuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:10

Welke regio woon je?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 21:11

België - Antwerpen

Regreso AS ♥

Suuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:13

Aah ik ben niet bekend met die kant op. Kom zelf van zuid holland. Maar hier dezelfde prijzen, 't is van de zotte!

Fjordentroll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:10

150 vind ik opzich niet echt duur:P. Ik woon ook in zuid-holland en bij ons zijn de prijzen idd ook zo hoog:S.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie