zoals je al kan lezen in de titel heb ik een groot probleem met trailer laden.
Het gaat om een merrie van ong. 11 jaar het is ook een "echte" merrie.
Ik wil graag met haar wedstrijden rijden maar ze gaat gewoon niet de trailer in.
En het domme is, ze heeft altijd op de trailer gestaan en zelfs al een paar keer op wedstrijd geweest (3 jaar terug ong.) ze deed toen ook altijd wel moeilijk maar ze ging er wel in.
We hebben echt al van alles geprobeerd!
Ik heb het op een rustige manier geprobeerd eerst wou ze al helemaal niet in de buurt van de trailer komen maar dat is er nu af en ze wil ook wel met de voorbenen op de klep staan, dus toen ze dat deed heb ik haar beloond en heb ik haar op stal gezet( dat vond ik al heel wat voor haar) en dat heb ik een paar keer herhaald.
toen zijn we een stukje verder gegaan en dat ging ook best goed.
alleen nu is het probleem als ze er in staat vliegt ze weer achteruit.
na een tijdje had ik haar zover dat ze netjes even voor in bleef staan en dat je de kans kreeg om de stang dicht te doen maar als je dat dus wil doen begint ze als een gek rond te plassen (dus je zit helemaal onder) en daar waren dus heel veel mensen niet van gediend en was het weer verpest.
en ze is ook helemaal niet angstig, ze maakt er gewoon een spelletje van(zo zie ik dat)
ze staat te slapen op de klep!!
wat heb ik al geprobeerd:
- zachte aanpak zoals hier boven vermeld.
- met de longeerlijn achter de kont (vind ze heerlijk!!)
- met de longeerlijn een singel van gemaakt zodat niet ze zich zelf naar beneden trekt, werkt ook niet.
- met een bezem(heeft ze heel veel respect voor) maar toch gaat ze er niet in.
- met een zweep(niet mij manier maar na 2 maand en uren geduld, raakt het een beetje op) werkt niet, ze word boos.
- met voer, dan loopt ze wel maar als ze voorin is vliegt ze er weer uit
dit was het wel z'n beetje.
ze gaat er trouwens wel in als er een ander paard in staat, maar ik moet toch echt alleen op wedstrijd.
wie heeft voor mij advies?
sorry voor het lange verhaal maar dan is het wel duidelijk

alvast bedankt!