Trailer: wel of geen stro?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30280
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 10:46

Dat hoop ik, Daan_Ordeal. Die mensen hebben hem vorig jaar ook al eens vervoerd. Ze hadden heel veel geduld, maar na een uur was dat toch wel redelijk op. Dus als ik meld dat hij makkelijker laadt zonder stro, eventueel met reden, hoop ik dat dat aanslaat.

darkness666
Berichten: 58
Geregistreerd: 12-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:43

ik heb ook altijd stro in de trailer laatste keer niet en dat vond ik toch minder fijn !!
en ze plassen of poepen ook in de trailer en dan vind ik stro fijn !

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:16

Wij doe het altijd wel om ze toch wat bescherming tegenover de hoeven tegeven maar dat is onze mening.

Cavalry
Berichten: 48
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:37

Wij hebben geen stro,

Wij hebben een antislip mat. Stro word met plassen gauw glibberig en kunnen paarden op onderuit gaan. Is ook een rotwerk om schoon te maken en het stinkt ook.

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:42

hestejente schreef:
MarcoBorsato schreef:
Brokjes in de trailer gooien lijkt mij nou niet een geweldige manier van laden...

Voor hem werkt het. Voerschep met wat brokjes goed in beeld (en rammelen) door het voorluik steken, dan loopt hij zo de klep op en de trailer in. Zonder brokjes duurt het een paar uur en is paard flink over de emmer. Als het werkt voor mijn paard ga ik het niet veranderen. Al die keren dat ik met hem heb staan tobben kwam er uiteindelijk wel een stalgenoot of stagiaire die het niet langer kon aanzien aanlopen met een schep brok. En nu ben ik zo slim om die brokken meteen maar te pakken. Scheelt echt een boel stress en tijd.

Plassen doet hij niet onderweg (althans, niet op de ritten waarop ik hem meeneem. Hij is dan zo'n twee uur onderweg steeds) Mesten wel.

Edit: we hebben het over een handjevol he mensen. Net genoeg om hem naar binnen te lokken. Hij is per slot van rekening wel op rantsoen :Y) Normaal gesproken krijgt hij geen brok dus voor hem is zoiets helemaal te wauw.




Wat leuk, dat je zegt dat hij laag in rangorde is.

Bij jullie niet. Dan staat hij heeeeel erg hoog in rangorde.
Hij gaat er alleen op, met brokken, dus hij bepaald, wanneer hij erop loopt!

Jullie zijn de laagste in rangorde.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:45

geen stro. Een trailer is een kleine ruimte waarin alles stuift. Het spul wat uit het stro omhoog komt is niet bevorderlijk voor de luchtwegen. Ik gooi altijd per paard achterin een beetje zaagsel. ongeveer zoveel als er op een stoffer en blik kan. Wanneer ik de trailer open haal ik dat inclusief keutels er eerst uit voor dat het paard er uit mag,. En bij de ruinen een klein beetje in het midden mochten ze willen plassen.

Getup

Berichten: 8294
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:15

Citaat:
Ik doe nooit stro in de trailer, ik zie er eerlijk gezegd echt niet de toegevoegde waarde van in.


juist wel...niet voor het laden, maar wel om ze te kunnen laten plassen. Er zijn genoeg paarden die dat niet durven op de kale ondergrond, aangezien het nogal spettert.
Schoon vlas zou ik er idd nooir indoen, veel te glad.

diega

Berichten: 1254
Geregistreerd: 08-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:02

Heb ook stro in de trailer, dit is voor als de paarden willen plassen dat vinden ze prettiger omdat het dan niet spetterd. Het gaat hier dan wel voor paarden die meegaan op concours en die soms een uurtje moeten wachten op de trailer. Er ligt ook een goede rubbere vloer in de trailer.
Vlas in de trailer zou ik nooit doen, dit is zo'n glad spul als je het er net ingooid.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Trailer: wel of geen stro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:12

Agosh, ik kan me je zorgen voorstellen hoor..
Ik doe bij mijn ijslanders geen stro in de trailer, is te glad, je ziet ook als ze uitgeladen worden dat het vaak torenhoog tegen de zijkanten geduwd is, of ze hebben lopen schrapen omdat ze er niet bijkunnen om te eten, of lopen schrapen omdat ze wankel stonden? We zullen het nooit weten, maar voor mij geen strooisel oid meer. Nu heb ik wel een goede antislipvloer.
Als je een paard in zn uppie vervoert zetten wij dr altijd aan de linkerkant. Mn andere merrie die ik eventjes had, die vond het prettig als het tussenschot opzij was, zodat ze dr voeten breeduit kon zetten om dr balans te bewaren.
Bij mn andere 2 merries blijft het schot gewoon staan als zij alleen vervoert worden.
Wellicht dat Vos het ook fijn vind om wat breeduit te staan? Of juist zijn veiligheid nodig heeft van het tussenschot?
(hier plassen ze gelukkig ook zonder strooisel in de trailer, maar dat zijn ze dan ook gewend van op hun weide en in hun schuilstal waar enkelt rubberen matten liggen).

Succes!