Waarom zijn er schijnbaar zoveel paarden met laadproblemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissy

Berichten: 19835
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:33

Weet je wat het voordeel is van je paard op de juiste manier leren trailerladen? Zeker eentje waarbij het de hele tijd niet zo best lukt....
Je algehele dagelijkse communicatie met je paard wordt er ook een heel stuk beter van! Je leert nl op diverse signalen te letten en daardoor ga je eerder signalen zien van je paard en kun je er ook eerder op reageren. Je paard aan de andere kant leert ook duidelijker op jouw signalen te letten en reageert ook eerder. Win win situatie!
Krijg je er vaak gratis bij! :+

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:20

Ik heb ook zo'n flapdrol die niet wilde laten. Sinds vorig jaar mei heb ik een eigen trailer en auto die het kan trekken, een 2 paards ook nog.
Ik heb heel veel geoefend en kan hem nu rustig in mijn 1tje laden. Wel op basis van "eng mag maar zeuren niet" zoals hier vermeld. Geen onzin, maar luisteren. Gevolg is dat het éven eng is, éven kijken en dan als ik éventjes aandring, hup hij er op staat. Wil niet zeggen dat het bij elk paard zo is. Ik vervoer ook wel eens paarden voor anderen en trek hier bijna altijd - tenzij "spoed"- ritjes - goed de tijd voor uit, tot dusver gaat het altijd goed. Van mezelf weet ik niet hoe ik rijd maar ik doe mijn best uiterst voorzichtig te rijden :) De paarden gaan er overigens altijd weer op, dus misschien zit dat wel goed... :)

vind dit een leuk topic en heb alles gelezen :)