ik heb een vraagje aan bokkers die een universitaire studie doen... namelijk: heb je een eigen paard? zo ja, wie betaald je paard? en, als je je paard zelf betaald, hoe deel(de) je je tijd in met school/universiteit, werk en je paard, zowel op het voortgezet onderwijs als de universiteit? hoe zwaar is het?
(en waar je dan studeert is ook wel handig, aangezien enschede veel goedkoper is dan amsterdam bijv.

ik hik er op het moment namelijk heel erg tegenaan dat ik méér wil dan paar keer per week in de bak hobbelen, ik wil graag natural-horse-manship doen, springen, crossen, wedstrijden rijden, zonder zadel en zonder hoofdstel rijden, en ja zelfs stallen uitmesten en het dagelijkse werk buiten het rijden om mis ik heel erg. huidige verzorgpaardje heb ik het heel erg naar mijn zin, alleen als het kon zou ik dan toch voor eigen paard gaan om de boven genoemde redenen. mijn ouders zouden het wel willen alleen die hikken weer tegen de kosten en mijn tijd, helemaal over een paar jaar als ik ga studeren. dus vandaar mijn vragen