kosten keuren paard bij aankoop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KylaLover

kosten keuren paard bij aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 10:36

Ik vroeg mij af wat de kosten zijn van een aankoopkeuring voor het paard
Wat zouden de kosten zijn van een klinische keuring?
En wat kost het met rontgenfoto's? Hoeveel foto's worden er gemaakt?

En bij een jong sportpaard, wat zouden jullie dan doen? Alleen klinisch of ook foto's?

Mootje

Re: kosten keuren paard bij aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:38

Dit is afhankelijk van de DA. Ik was klinisch, röntgenologisch (22 foto's) met bronchoscopie bijna 800 euro kwijt.

Klinisch zou ik altijd doen, onafhankelijk van het aankoopbedrag. Rontgenologisch hangt een beetje af van de prijs van het paard en hoeveel risico je durft te nemen!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:40

Klinisch is iets van 75 euro geloof ik ...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:28

Gewoon de DA bellen die je het wilt laten doen. Rontgenfoto's is niet gebruikelijk (uitgezonderd bij de dure paarden).
Ik meen iets van 125,00 euro

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:35

Een klinische keuring kost tussen de 75 en 120 euro.
Een paard met een aankoopbedrag boven de 5000 euro zou ik zeker rontgenlogisch laten keuren. Je zou ook foto's aan huis kunnen laten maken en die laten beoordelen door de kliniek dat levert meestal wel een aardige besparing op in de kosten. Hier kost het laten beoordelen 18,50 euro en is het verschil in foto's maken tussen een kliniek en een een mobiele rontgenbus zonder dierenarts heel groot. bijv http://www.rontgenservice.nl/tarieven.html
Het is al een aantal jaren geleden dat ik een paard rontgenlogisch heb laten keuren maar ik meen dat ik toen bijna 600 euro kwijt was. Erg afhankelijk van de gekozen kliniek dus.
Laat ook altijd bloed afnemen door de DA. Dit wordt bewaart zodat er later mocht het nodig zijn gecontroleerd kan worden of het paard gesedeerd is geweest.

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:10

Ik heb voor het klinisch keuren geloof ik iets van 58 euro betaald.
De rontgenologisch keuring was al gedaan, en heb hierbij de dierenarts die klinisch keurde gevraagd erna te kijken.
Bij ons kwam de DA thuis keuren dus dat scheelt ook wel in prijs.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:17

Ik heb ook beide gedaan, klinisch was geloof ik 120 en rontgenologisch was geloof ik rond de 500, totaal bedrag was meer dan 600 euro in ieder geval maar als je een paard in hogere prijsklasse koopt zou ik het zeker doen.. als je een paard koopt wat niet goed is ben je nog verder van huis!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:57

vorige maand een paard klinisch laten keuren. was 125 euro kwijt maar wel MET bloedafname. dit is lang niet altijd standaard.

trouwens, deze D.A kwam op lokatie en bij die 125 euro zaten ook de voorrijdkosten/ visitekosten erbij!
hoe je het maar wilt noemen :o

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:30

Ik heb een klinische keuring laten doen op de kliniek, kostte 100euro. Daarbij ook nog 12 rontgenfoto's, die kostten 220 euro. Totaal dus 320 euro..

Klinisch keuren zou ik altijd doen, rontgen tsja.. is vrij duur, maar dan heb je zekerheid.. Ik had de afspraak dat ik de kosten droeg als het paard goedgekeurd werd, als ze afgekeurd werd waren de kosten voor de verkopers.

Theresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:59

Ik heb destijds € 500 betaald voor klinisch en röntgenologisch, (22 foto's, ook voor PROK keuring)