Trailer kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

niky_walter

Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 19:18

Hoi bokkers,
Ik heb een groot problemen
Ik heb een paardje diego , Waar ik nu wedstrijden mee wil starten
Maar nu het probleem is , ik heb geen trailer
mijn ouders zijn gescheiden , en mijn moeder wilt geen geld geven voor een trailer
Mijn vader kan dit dus onmogelijk , En ik wel met de camion meerijden van de manege , maar die vragen 20euro om mee te rijden , Dus dan nog mijn inschrijvingsgeld , dan kan ik maar om de 2 maan wedstrijden rijden.

Iemand tips ?

groetjes zenzi

emmafrysko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:21

Hee mijn zus rijd ook wedstrijden en wij hebben ook geen eigen trailer
maar wij huren vaak bij een manege een trailer
Anders moet je kijken naar wedstrijden die op loop afstanden zijn

niky_walter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 19:24

emmafrysko schreef:
Hee mijn zus rijd ook wedstrijden en wij hebben ook geen eigen trailer
maar wij huren vaak bij een manege een trailer
Anders moet je kijken naar wedstrijden die op loop afstanden zijn

Ik zou wel kunnen lenen , maar zou ook Eigelijk nog een paar keer in de week nodig hebben om te gaan trainen binnen ( ik sta op een weide dus in de winter kan ik niet rijden ) En op loopafstand gaat niet echt want ik sta met mijn paardje in belgie en ga in nederland wedstrijd rijden is ong 15min met de trailer en een uur met het paard ...

mvg

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:29

Oplossing: wachten tot je groot genoeg bent om het zelf te betalen.
Meis, wat verwacht je nou? Dat de zon voor niks opgaat? Huren kost geld, meerijden kost geld, een trailer kost geld, paardrijden kost geld. Zo simpel is het. Niemand gaat jou gratis vervoeren. Auto's lopen niet op water. Ik zou m'n handjes dichtknijpen als m'n vervoer me 20 euro zou kosten. Da's spotgoedkoop.

Marte83

Re: Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:02

Sta je ergens waar nog meer paarden staan? Misschien kun je opperen om een gezamenlijke investering te doen. Anders zou je inderdaad moeten huren, of hard sparen. Voor niets gaat de zon alleen maar op! Overigens haal je zelf al aan dat je moet kunnen trainen. Dit is natuurlijk wel iets wat je met regelmaat moet kunnen doen als je serieus wedstrijden wilt starten. Dan zou ik sowieso beginnen met eerst eens in de 2 maanden bijvoorbeeld zoals je zelf zegt. Misschien gaat het wel helemaal niet zoals je zou willen of vind je de wedstrijd mentaliteit en de wedstrijden zelf wel helemaal niet leuk? Dan zit je mooi met een trailer straks..

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:20

idd wat Ibbel zegt. hard maar waar. en lenen gaat ook niet werken. niemand ziet je graag aankomen voor de trailer. een keertje ok, maar vaker echt niet hoor

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:24

Heeft je moeder dan wel een auto waar ze legaal een trailer mee kan trekken?
Tja, helaas kost paardrijden (en wedstrijden) nou eenmaal veel geld! 20 euro per keer, dat is goedkoper dan een trailer en al het onderhoud erom heen :j
Kan je niet o.h.z. naar een wedstrijd in de buurt? Sommige mensen staan om deze reden op een stal waar wedstrijden georganiseerd worden. Is dat dan geen optie?

sabien70

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:45

20 euro is een koopje!!!! Een trailer huren is duurder hoor!!!

Paardrijden kost geld he!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:08

Om je een idee te geven, mijn auto kost me 0,50 euro per km en dan hangt er geeneens een trailer aan!

Heb je weleens uitgerekend wat wedstrijden rijden kost? Stel nou dat het uurloon 25 euro is (dat is een koopje!)

Je paard voorbereiden (invlechten, wassen enz) kost twee uur =50 euro
Op de ochtend van de wedstrijd moet je laden, erheen rijden, je melden; kost ook zomaar 2 uur = 50 euro
Paard nog even oppoetsen, je ring opzoeken, losrijden, ben je weer een uur verder = 25 euro
Na je proef uitstappen, inladen, terugrijden, weer twee uur = 50 euro
Thuis moet je je paard naverzorgen (vlechtjes eruit, tuig schoonmaken, dekjes en kleding in de was) zo weer twee uur = 50 euro

Ik tel dus zomaar 225 euro bij elkaar voor 6 min in de ring. Dat betekend omgerekend dat een wedstrijd rijden je dus 2250 euro per uur kost, en dan ben ik nog voorzichtig!!!! Heb je tegenwoordig nog de mazzel dat je twee proeven kunt rijden......

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:18

Die berekening van ikke vind ik nogal gezocht - al die uren die berekend worden voor poetsen, verzorgen, uitstappen... waar slaat dat nou op - er is geen sprake van een uurloon, de TS heeft geen personeel in dienst.

Een vrachtwagen voor 20 euro is niet duur - bij ons kost het huren van een trailer 17,50 per dag.
Desondanks ben ik bang dat je toch voorlopig genoegen moet nemen met de situatie zoals die is. Je zou natuurlijk ook een baantje kunnen zoeken om wat extra centjes te hebben en die dan voor je hobby opsparen. Krantenwijkje? Je moet er wat voor over hebben! :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:22

Ik heb het ook jarenlang zonder trailer moeten stellen... Tsjah dat is gewoon pech hebben maar net wat ibbel zegt het komt niet zomaar aanwaaien...
Ik ben gewoon zelf hard gaan sparen voor een auto die een trailer kon trekken en een trailer!
Probeer anders bij een bekende een trailer te lenen maar goed daar zitten ook risico's aan vast :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:15

20,- euro om mee te mogen rijden in een vrachtwagen is niet te duur hoor.Tel inderdaad de aanschafkosten trailer, stallingskosten trailer, benzinekosten en afschrijving van de auto eens bij elkaar op.. Zit je ook op veel geld. Wil je moeder eigenlijk wel elke keer met je mee naar wedstrijden? Er zal toch iemand moeten rijden en zo te horen heeft je moeder daar weinig trek in (als ze er al mee mag rijden).

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:19

Ik wil ook altijd al wedstrijd rijden maar het was simpelweg nooit haalbaar, nu ben ik 18 en hard met mn rijbewijs bezig en tegelijkertijd probeer ik ook wat te sparen en zo hoop ik ooit te kunnen starten
Als je niet toevallig ouders hebt die gemotiveerd zijn op het wedstrijdgebied en bereid zijn financieel bij te dragen met wedstrijden duurt het allemaal gewoon erg lang, maar in tussentijd kun je toch gewoon blijven trainen

20 euro vind ik overigens absoluut niet duur, je kunt er eigenlijk zelf amper voor rijden/trailer voor kopen

TheSaviour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:46

Ik weet niet of je al iets van een bijbaantje hebt, maar daarmee zou je kunnen proberen de zaken rond te krijgen.

Zoals al aangegeven is 20eur niet duur voor de geleverde dienst, je zult wel heel veel wedstrijden moeten rijden voordat het uit kan een eigen trailer te kopen

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:03

Een bijbaantje zoeken en sparen inderdaad.
Ik moet hem huren voor 45 euro per keer tot ik zelf een trailer heb, dan is 20 euro erg goedkoop!
Of misschien is er een lief persoon die je kent, die een trailer heeft en wel wil rijden? Of misschien kan je meerijden met iemand anders die je kent en in dezelfde klasse wedstrijden rijdt?

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:05

niky_walter schreef:
Hoi bokkers,
Ik heb een groot problemen
Ik heb een paardje diego , Waar ik nu wedstrijden mee wil starten
Maar nu het probleem is , ik heb geen trailer
mijn ouders zijn gescheiden , en mijn moeder wilt geen geld geven voor een trailer
Mijn vader kan dit dus onmogelijk , En ik wel met de camion meerijden van de manege , maar die vragen 20euro om mee te rijden , Dus dan nog mijn inschrijvingsgeld , dan kan ik maar om de 2 maan wedstrijden rijden.

Iemand tips ?

groetjes zenzi

Heb je toevallig geen vriendin die wel een trailer heeft waar je dan mee kan rijden? Dan kun je eventueel een klein deel mee betalen van de benzine... Of als je een vriendin hebt zonder trailer de kosten van de trailer huur delen?

Succes meid! Snap het probleem wel. :(:)

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:21

Als je ikke zou moeten geloven zijn alle paardemensen schatrijk. Ze tikken zo even 250 eurie per uur af voor een uurtje paardesport. Laat me nie lagge!!!. En wie gaat zijn eigen vrije uurtjes nu omrekenen in uurloon?
Tuurlijk is de paardesport niet goedkoop Als je een paard koopt is dat nog maar het begin. Vervolgens komen tuig, lessen, verzorging,dierenartskosten,wedstrijden, trailer, andere trekauto misschien, etc.etc.....maar ikke is zoals zo vaak op dit forum weer erg theoretisch en onrealistisch bezig.
Maar als je ouders je financieel niet kunnen bijspringen kun je misschien een verzorgpaard zoeken welke je af en toe ook eens mag berijden. Misschien heeft de eigenaar dan wel vervoer etc.