waar op letten, trailer lenen/huren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

waar op letten, trailer lenen/huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 09:46

Omdat ik misschien binnenkort een trailer ga lenen of huren en zoveel verhalen hoor over trailers die niet goed zijn wil ik graag weten waar ik op moet letten. Heb er echt totaal geen verstand van en wil geen risico lopen dat mijn paardje iets overkomt.

Bitterbal

Re: waar op letten, trailer lenen/huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:21

Ik huurde regelmatig een trailer bij een erkend aanhangersbedrijf :) Deze mensen zijn gewoon te vertrouwen (vaak dan toch)

Als je ergens op wilt letten, kijk dan zeker even Onder de trailer naar de bodem, maar daar valt niet altijd iets te zien vanaf de buitenkant :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:06

Huur een zo nieuw mogelijke trailer bij een verhuurbedrijf dan loop je het minste risico.
Je zal niet de eerste zijn die een trailer leent van een stalgenoot die gammel is.
Er zijn heel veel punten waar je op moet letten, behalve wat Bitterbal al zei over de bodem dan ook of de koppeling niet is versleten, of de wanden goed zijn (puntje van aandacht onder het voordeurtje bijvoorbeeld), of de remmen goed werken, of er nergens dingen uitsteken, of de banden niet versleten zijn en droogtescheurtjes vertonen (klapband!) of er een veiligheidssluiting op de stangen zit die snel los kan in geval van nood en zo nog tig zaken.

Als je nou een trailer hebt gevonden van een stalgenoot en je die regelmatig zou kunnen lenen zou ik vragen of je m een keer kunt laten nakijken, dan weet je zeker dat je paardje veilig wordt vervoerd.

daarnaast is je auto wel geschikt voor de trailer die je wilt lenen en heb je eventueel E rijbewijs?

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 23:18

hmm, hoop dingen heb geen idee hoe je bijvoorbeeld ziet dat een koppeling versleten is oid. Je betaald al hoop geld om een trailer te lenen en dan ook nog geld uitgeven om hem te laten nakijken....heb je geen keurmerk ofzo voor verhuurbedrijven zodat je gewoon in 1 keer weet dat het in orde is?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:21

Daarom moet je ook bij een verhuurbedrijf huren (Bovag) dan mag je er van uitgaan dat het goed is.
Je vroeg waar je allemaal op moet letten en dat hebben we je gegeven, als jij bij je stalgenoot/kennis wilt lenen dan heb je dus wat punten waar je op moet letten.
Als je dan die trailer niet vertrouwd zou je m kunnen laten nakijken. Dat hoeft uiteraard niet bij een verhuurbedrijf :)

Dramaqueen10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:09

De grotere/ betere verhuurbedrijven zijn inderdaad BOVAG erkend. Die willen hun naam liever niet te grabbel gooien en zorgen er daarom voor dat hun spullen goed onderhouden worden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:34

Ik huurde altijd bij een manege, dat beviel erg goed, betrouwbaar en goede service. Ik heb ook 1x particulier gehuurd, maar dat vond ik helemaal niks. Bodem was glad en ik had er geen fijn gevoel bij. Toen ik hem ging ophalen, kreeg ik ook te horen, dat ik een andere had gekregen, omdat die ene die ik zou krijgen een oplooprem had, die iedere keer vastliep. Geen fijn idee...

signum86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:26

inderdaad een trailer huren die "vaker"word gebruikt.
let vooral op de staat van de vloer en remmen, ook verlichting natuurlijk.

viviandl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:09

let bij het huren ook op de verzekering ! als ie kapot gaat moet je soms een nw betalen ! en bij lenen ook maak goede afspraken en vraag of de trailer verzekerd is.