Verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NadiaM

Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 12:54

Ik weet dat er al een heleboel topics zijn over verzekeringen, maar ik heb toch nog een paar vraagjes.

Ik ga trouwens voor de uitgebreide verzekering+ziektekosten.

*Ik twijfel tussen Hippo zorg en Equine Risk, iemand een voorkeur?

*Als je tot €4500 verzekerd, is de premie gunstiger.
Hebben jullie je paard voor de gehele aanschafwaarde verzekerd of ook voor €4500?

*Bij Equine Risk staat bij Medische behandeling:
-Per behandeling van 90dgn geldt een eigen risico van €175 per schadegeval.
-Maximale schadevergoeding per jaar is 75% van de verzekerde waarde en niet meer dan €1500
Ik snap dit niet helemaal? Of zou dit alleen gelden als je geen ziektekosten verzekers heb?

Bedankt alvast!
En tips zijn altijd welkom :o

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:47

Equine risk keert dus nooit meer uit dan 1500 per jaar, beetje koliek operatie is al meer....
ik zou de voorwaarden nog maar even goed doorlezen.

Hou er rekening mee dat je nooit meer krijgt dan de verzekerde waarde als een paard een dure operatie moet ondergaan, stel je verzekerd maar voor 3000,- je paard en hij moet onverhoopt naar de kliniek voor een dure operatie van 3500,- dan krijg je bij Equine risk maar 1500,- vergoed en bij andere verzekeringen misschien meer maar nooit die hele 3500,-
Goed kleine letterjes en voorwaarden lezen!

NadiaM

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 16:23

Het staat een beetje vaag, op een vergelijkings sheet zie ik weer staan max vergoeding per jaar €5000.
Dus waar die €1500 over gaat?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:59

Dat stuk bij Equine Risk heeft betrekking op de basisverzekering (waarin ze als extra bepaalde medische behandelingen vergoeden), Equine Risk heeft een aanvullende ziektekostenverzekering waar uiteraard andere voorwaarden aan hangen :).

zhivago11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:47

de maximale uitkering van 1500 euro geld als je geen ziektekosten verzekering hebt afgesloten.
als je wel een ziektekosten verzekering erbij afsluit krijg je maximaal de verzekerde waarde aan ziektekosten per jaar uitgekeerd met een max van 5000 euro.

het verschil tussen equine risk producten en hippo zorg producten is dat je bij equine risk bij zowel dood als bij ongeschiktheid 100% uitkering krijgt van de verzekerde waarde. Bij hippo zorg krijg je alleen bij dood 100% en bij ongeschiktheid 90% van de verzekerde waarde uitgekeerd. Daarnaast heb je bij equine risk op de ziektekosten een eigen risico van 20% met een minimum van 40 euro per schadegeval en bij hippo zorg een eigen risico van 25% met een minimum van 50 euro per schadegeval. Overigens heb je de keus bij equine risk om zowel het equine risk product als het hippo zorg product te nemen en bij hippo zorg kun je alleen uit het hippo zorg product kiezen.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 08:42

Oke bedankt voor de info.
Ik wist alleen niet dat er in de basisvergoeding ook een gedeelte ziektekosten wordt verzekerd.
Maar ik ben ook wel van plan om een ziektekosten verzekering te nemen.

Ziolette schreef:
Dat stuk bij Equine Risk heeft betrekking op de basisverzekering (waarin ze als extra bepaalde medische behandelingen vergoeden), Equine Risk heeft een aanvullende ziektekostenverzekering waar uiteraard andere voorwaarden aan hangen :).

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 08:44

Bedankt voor de uitleg.
Ik denk dat ik ook voor Equine Risk ga, nu nog een leuk paard :D

zhivago11 schreef:
de maximale uitkering van 1500 euro geld als je geen ziektekosten verzekering hebt afgesloten.
als je wel een ziektekosten verzekering erbij afsluit krijg je maximaal de verzekerde waarde aan ziektekosten per jaar uitgekeerd met een max van 5000 euro.

het verschil tussen equine risk producten en hippo zorg producten is dat je bij equine risk bij zowel dood als bij ongeschiktheid 100% uitkering krijgt van de verzekerde waarde. Bij hippo zorg krijg je alleen bij dood 100% en bij ongeschiktheid 90% van de verzekerde waarde uitgekeerd. Daarnaast heb je bij equine risk op de ziektekosten een eigen risico van 20% met een minimum van 40 euro per schadegeval en bij hippo zorg een eigen risico van 25% met een minimum van 50 euro per schadegeval. Overigens heb je de keus bij equine risk om zowel het equine risk product als het hippo zorg product te nemen en bij hippo zorg kun je alleen uit het hippo zorg product kiezen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 08:46

Equine Risk is onderdeel van hippozorg.
Ik ben bij Equine Risk verzekerd en als er iets aan de hand is neem ik contact op met hippo zorg.
Dat is immers ook de gene die mijn verzekering afschijft.
Nooit problemen mee gehad.

Mijn jaarling staat via hippo zorg en mijn haflinger via Equine Risk.
Mijn jaarling heeft nog nooit wat uitgekeerd hoeven krijgen maar mijn haflinger daar in tegen wel.

viviandl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:26

equine zorg is persoonlijker die kun je ook gewoon bellen en ze zijn op een paar punten beter. idd dat eigen risico geldt voor de basisverzekering. ik zou wel de ziektekosten meeverzekeren mijn paard heeft al paar keer koliek gehad en een operatie kost 3 a 4000,= !!

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:30

ik ben ook bij equine risk. heb altijd alles netjes en snel uigekeerd gekregen.. heb inderdaad ook maar tot 5000 euro verzekerd omdat je toch nooit meer uitgekeerd krijgt. momenteel is mijn paard kreupel en heb met hun gemaild en gelijk goedkeuring gekregen om het paard in het buitenland volledig te laten onderzoeken zonder dat er eerst een DA naar heeft hoeven kijken.. ze geven advies en hebben contacten in het buitenland