Kan en mag dit zomaar?Naam,adres veranderen van nota?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Kan en mag dit zomaar?Naam,adres veranderen van nota?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 10:56

Mag een nota zomaar van naam veranderd worden?zonder dat degene er vanaf weet.
Ik kreeg gister opeens de rekening van de veearts die op naam stond van X.
Alle nota's zijn altijd naar X gestuurd en opeens krijg ik ze allemaal omdat ik eigenaar ben van de pony.
En omdat ik gebelt had en opdracht had gegeven voor de behandeling.
Ik had geen opdracht gegeven,dat had X persoonlijk zelf gedaan aan veearts en ook dat de rekeningen bij X moesten komen.Dat is dus ook al die tijd gebeurt,tot gister.
Het kan toch niet dat je zomaar de nota op andermans naam zet?en zeker zonder iets te laten weten?
Ik dacht altijd dat de eigenaar van een dier ten alle tijden aansprakelijk zou zijn.
Dit is dus helemaal niet waar,mijn verzekering heeft me alles uit gelegd.
Ik vind het niet netjes dat de veearts zomaar iets doet zonder iets te laten weten en te vertellen waarom.

Apple

Re: Kan en mag dit zomaar?Naam,adres veranderen van nota?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:57

Is dit hetzelfde verhaal van de niet betaalde nota's wat al een poosje sleept. Dat X wel had toegezegd te betalen, maar dat niet doet?

Dan snap ik wel dat de DA nu gaat proberen op een andere manier geld te krijgen.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:57

Maar zijn die rekeningen bedoeld voor jouw pony of niet? Want dan zijn ze toch terecht bij jou gekomen?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:58

Ik ga er ook vanuit dat dit hetzelfde verhaal is.

De VA had toch tegen jou gezegd dat jij je niet druk hoefde te maken dat hij het met X zou uitvechten?

Dit is wel vervelend.... ik denk nl dat hij dat wel kan maken...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 11:15

Klopt dit is het vervolg ervan.De veearts had idd. gezegd dat ik me er niet druk over hoefde te maken en dat X aansprakelijk is voor de nota's.Kijk ik snap ook wel dat de veearts hun geld wil hebben,maar vind het onterecht om dat dan maar bij de andere proberen te halen.Waarom sturen ze er eerst een incasso bureau op af?met de extra kosten eraan verbonden.
Zo'n incasso bureau zorgt er toch voor dat de veearts hun geld krijgt?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:16

Waarom neem je geen contact op met de VA om hem dat zo te vragen?

Denk dat je zowiezo even moet contacten. De facturen gewoon laten liggen maakt de zaak er op de lange duur alleen maar moeilijker.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 11:18

Iemand zei dat ik de nota's gewoon moet terug sturen en dat naam en adres van X ........ is.
Ze kunnen toch ook niet zomaar het incasso bureau stop zetten?dat bureau wil nu natuurlijk ook hun geld hebben voor het werk wat ze gedaan hebben.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:20

Ben je al naar de rechtswinkel geweest? Rechtsbijstandsverzekering?
Is het mogelijk om de boel via jouw aansprakelijkheidsverzekering te laten vergoeden en dat die dan vervolgens het weer gaan verhalen op de verzekering van X?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:24

Ik zou de VA even bellen en om uitleg vragen, dan kun je daarna misschien schriftelijk bezwaar maken? Jij hebt geen opdracht gegeven en ik geloof dat jij de nieuwe eigenaar bent (?) dus in principe heb jij er niets mee te maken toch?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 11:49

Mijn eigen verzekering betaald niet,zij zeggen ook dat ik hiermee naar een adcovaat moet gaan.Ze zeggen degene die schade maakt aan een ander moet betalen,ongeacht wie de eigenaar is.Een eigenaar is alleen aansprakelijk als het om een auto gaat,dat zei mijn verzekering.
Ik was idd. eigenaar v.d. pony toen.X heeft zonder toestemming dingen gedaan waardoor de pony een ongeluk kreeg,ik was er zelf niet eens bij.
De veearts krijgt hun geld altijd wel omdat het incasso bureau altijd het geld eruit haalt wat betaald moet worden.Ze leggen beslag op inkomen of goederen,dus veearts hoeft niet bang te zijn dat ze het geld niet krijgen van X.
Ik vraag me af,waarom schakelen ze een incasso bureau in als ze later toch de nota naar mij sturen?
Ik zal de veearts zeker ook zelf bellen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:22

Gohya, nou sodemieter die meid je wei uit! Het is toch van de zotte dit?
*rechtsbijstand inschakelen / juridisch loket
* waren er verder nog mensen bij toen zij zei dat ze alles zou betalen?
Nou ga er achteraan want dit gaat problemen voor jou geven!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:40

Een incassoburo legt geen beslag op inkomen of goederen, dat doet alleen een deurwaarder.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:41

jeetje, is dat nog steeds niet opgelost??

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:42

ik heb het verhaal een beetje gevolgd en vind het heel sneu dat de dierenarts, die helemaal geen partij is in deze kwestie, nu de dupe moet worden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:48

Sneu voor de DA inderdaad.

Daarnaast, in reeds een veel en veel eerder stadium had je zelf al wat informatie kunnen inzamelen over aansprakelijkheid endergelijke.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:52

Ik snap wel dat de DA het probeerd en zou idd contact met hem opnemen om te vragen hoe of wat.. DAarbij zou ik aangeven dat jij feitelijk alleen het paardje verzorgd en verder er los van staat dus hem ook niet kan helpen.. Ik zou ook contact opnemen met de eigenaar om verhaal te halen maar of dat het slim is weet ik niet := hahaha

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:53

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:01

gohya schreef:
Een eigenaar is alleen aansprakelijk als het om een auto gaat,dat zei mijn verzekering.
Ik was idd. eigenaar v.d. pony toen.X heeft zonder toestemming dingen gedaan waardoor de pony een ongeluk kreeg,ik was er zelf niet eens bij.

Tja, moeilijk. Zoals ik het hieruit begrijp, heeft X iets met jouw pony gedaan waardoor jij naar de VA moest? Dan ben jij de opdrachtgever van de veearts en moet jij dus de rekening betalen. De kosten van de pony zijn voor de eigenaar van de pony; dat ben jij. Dat die kosten veroorzaakt zijn door een derde (X) is vervelend, maar daar heeft de VA niets mee te maken.

Vergelijk het met het volgende: als jouw pony een koplamp van een auto stuk trapt, moet de eigenaar van de auto naar de garage. De garage stuurt de factuur naar de eigenaar en de eigenaar komt vervolgens naar jou toe om die kosten te betalen. Maar jij zal geen factuur van de garage ontvangen.

Wat jij dus wel kan doen, is de kosten verhalen op X. Het is alleen de vraag of je dat geld nog gaat krijgen, als hij de VA niet betaalt, zal hij jou ook niet betalen denk ik.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:27

ow sorry dat had ik helemaal niet begrepen!!

Ik zou mn rechtsbijstand inschakelen.. Wij hebben ook een keertje gehad dat iemand schade aan ons toebracht, voor de rechter is de WA verzekering bezweken voor de druk en heeft toch betaald..

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:30

Ik stuur je even een pb, want ik heb zoiets zelf bij de kop gehad en heb zelf de rechtzaak gewonnen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 13:30

Mijn eigen advocaat is op vakantie,zodra die terug is maak ik een afspraak met hem.Ik ga zo snel mogelijk een rechtsbijstand verzekering afsluiten,das me nu wel duidelijk dat die belangrijk is.
Dat incasso bureau had een deurwaarder gestuurd,mensen waren niet thuis en die brief ging door de brievenbus,ze kunnen wel degelijk beslag leggen.

@Apple
Ik heb alle tips opgeschreven die mij het beste leken en de beste is advocaat nemen,wat ik ook ga doen.
Ik ga D.A. hiervan op de hoogte stellen,zodat zij ook weten hoe of wat.

@chocobroodje

Mochten ze niet betalen zal ze idd. van mijn land af moeten.
Omdat ik haar dan niet meer vertrouw bij mijn pony's,straks ontstaat er weer schade en ik weet nu dus waar het uiteindelijk op uitdraait,op mij dus.Vind het heel jammer,maar ze zal dan toch echt niet meer op mijn land kunnen/mogen komen.

Maar de eigenlijke vraag van dit topic was dus:mag dat zomaar veranderd worden,terwijl er al een deurwaarder bij X is langs geweest.
Ik behandel iedereen eerlijk en oprecht,ik vind het zo'n onrecht dat ik zelf niet eerlijk word behandeld.Ik kan hier niet over uit!
Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen,maar uiteindelijk zal het toch een rechtzaak gaan worden dan.

Er was een getuige bij het ongeluk en bij de toezegging van X tegen de D.A.,zij heeft me per mail alles verteld,hoe het gebeurt is enzo.En ik heb 1 getuige die erbij was toen X zei tegen D.A. dat zij alles betaald en alles op haar naam moest.
Dat is ook niet zo gebeurd want het staat op de moeder der naam,klopt dus ook niet?

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:40

gohya schreef:
Mijn eigen advocaat is op vakantie,zodra die terug is maak ik een afspraak met hem.Ik ga zo snel mogelijk een rechtsbijstand verzekering afsluiten,das me nu wel duidelijk dat die belangrijk is.
Dat incasso bureau had een deurwaarder gestuurd,mensen waren niet thuis en die brief ging door de brievenbus,ze kunnen wel degelijk beslag leggen.

Een rechtsbijstandverzekering behandelt geen zaken, die al lopen voor nieuwe leden. Je mag volgens mij pas na enkele maanden iets claimen :?

Verder kan een deurwaarder alleen beslag leggen wanneer er een vonnis is, welke 20 jaar geldig is, of zij leggen een zekerheidsbeslag. Echter dient daarvoor toestemming te zijn gevraagd bij de voorzieningenrechter en weinig deurwaarders doen dat.

gohya schreef:
Dat is ook niet zo gebeurd want het staat op de moeder der naam,klopt dus ook niet?

Wanneer zij minderjarig is klopt het wel, want dan is zij nl handelingsonbevoegd en is mams aansprakelijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 13:50

X was toen idd. minderjarig,n.l. 17 jaar toen het gebeurde.
3mnd later is ze 18 jaar geworden.De behandeling heeft iets van 3 mnd geduurt.De verzekering is pas veel later in het zicht gekomen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:59

LZP --> TAO

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:01

gohya schreef:
X was toen idd. minderjarig,n.l. 17 jaar toen het gebeurde.
3mnd later is ze 18 jaar geworden.De behandeling heeft iets van 3 mnd geduurt.De verzekering is pas veel later in het zicht gekomen.

Dan is het niet zo vreemd dat haar mams de rekening krijgt;)
En uh je hebt weer pb terug en mijn aanbod blijft staan;)