Boogbrug en trailer met koetsenframe...Kan dat...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Boogbrug en trailer met koetsenframe...Kan dat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 17:57

Gezien het feit dat ik toch meer wil gaan mennen (ook wedstrijdjes)
en toch een andere auto en trialer moet als mijn zwartje doorgroeit en voor
mijn merrie met hopelijk volgend jaar veulen...

Had ik bedacht het ook meteen strak aan te pakken en een 2 paards trialer met koetsenframe te kopen :D.

(Hard aan het sparen, dacht zelf aan een jeep cherokee en dus een koetsenfr. trailer merk nog te verzinnen.)

Echter de hele combi moet over een boogbrug.
Dus de vraag aan de techneuten en mensen met ruimtelijk inzicht hier.

Krijg ik zo'n combi over de brug, qua knik.... tussen auto en trialer gezien het verlengde frame van de trailer...
(had al geinformeerd bij trailerdealer, maar die wist het niet.
Als het niet kan, kan ik namelijk "kleinere" auto kopen en gewone 2 paards trailer...ipv mijn gewenste combi.)

Of zie ik spoken en past zo'n combi makkelijk over de brug?
Incl, de haakse bocht aan de rijweg kant.

"DE brug" (2 foto's zonder link mag toch? zonder mods boos te maken?)
(even niet letten op de ahum... elegante manier van opklauteren.)
Afbeelding

Afbeelding

Vaak kan je er zowiezo in de winter niet over, hier lopend, omdat hij net te begaan is op de rijstroken.
Dus mag pony daar, en mens op het gladde stuk.
http://lh3.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/SVzxV ... %20010.JPG

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:10

Als een brug (of spoorwegovergang) te 'rond' is, staat daar meestal een verkeersbord bij (oa. voor diepladers, die een nog veel grotere overspanning hebben). Zie foto op wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dieplader

Het lijkt mij dat een verlengde trailer makkelijk over die brug kan, het lijkt mij geen extreem geval.

Maar anders vraag je of je een proefrit met de trailer mag maken (zou ik sowieso doen, volgens mij hangen die dingen leeg als een dweil achter je auto) en ga je gewoon die brug over...

Bocht is geen probleem. Een aanhanger met de breedte van de trekkende auto volgt altijd precies het spoor van de auto. Trailer zal ietsje breder zijn, maar niet zo dat-ie meters gaat uitzwenken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 18:19

Bord staat er niet,
maar is ook wegje naar prive terein, de boer waar mijn paard staat en nog een huisje.
Bocht zou inderdaad moeten kunnen.
Kan daar best wat lomp in/uitrijden, doen we ook met gewone trailer.

Probleem is dat dealers ook zeggen dat ik mag proefrijden,
maar dus liever niet met jeep cherokke opgescheept zit, als het toch niet kan.
Moet dan namelijk toch wel eerst die auto kopen.
(Heb al gave gezien :D , wil eigenlijk die auto wel hebben :Y) zijn wel heeeeeel mooi.)

Een gewone 2 paards red ik ook met een mercedes vito oid.
(Heb 2 kleine paarden.... een fjord (die hopelijk weer in sportconditie komt na dracht )
en een relatief klein paardje)
Hoewel 4x4 wel handig is in de winter.. (rotbrug)
Er wordt nooit gestrooid. (dat bord is ondertussen ook verdwenen :( )

Ibbel

Re: Boogbrug en trailer met koetsenframe...Kan dat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:55

Dan huur je een busje, en je gaat proefrijden met die trailer. Leeg kan je 'm ook met een busje trekken (ik ga er van uit dat je BE hebt, anders hoef je er sowieso niet over te denken). En of je er een busje of een cherokee voor hebt staan maakt voor de overspanning geen fluit uit.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:00

Kijk je wel goed naar de max kogeldruk, Do? Bockmann bijv heeft met koetsenframe trailer kogeldruk max op 150. Terwijl bijv mijn T5 maar 120 kg kogeldruk mag hebben..... Mijn Humbaur met koetsframe heeft geloof ik kogeldruk van 100kg.
Overigens heb ik nog niks mee gemaakt dat ik ergens niet overheen kan met de trailer. En bochtjes draaien leer je vanzelf.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:01

Ik zou zeggen, leen hubbie en combinatie een dagje dan kun je ff oefenen. Kan makkelijk bij jullie, kwestie van je bocht goed nemen.

Zolang er maar geen enge paaltjes precies in de hoek staan waar je koetsenframe langs moet of achter kan blijven haken :=

En bij jullie op stal kun je hem ook super draaien dankzij de rotonde :D dus das ook geen probleem.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:06

Ibbel schreef:
Bocht is geen probleem. Een aanhanger met de breedte van de trekkende auto volgt altijd precies het spoor van de auto. Trailer zal ietsje breder zijn, maar niet zo dat-ie meters gaat uitzwenken.

Maar vergeet niet dat je door het koestenframe wel een giga draaicirkel hebt en veel ruimer de bochten moet nemen dan met een gewone 2 prds. Daarbij is een trailer met koetsenframe ook vaak nog slagje breder dan een gewone 2prds (ivm lengte koets).

En Do vergeet niet je wagentje eerst op te meten om te kijken of die niet uitsteekt als je voor een trailer gaat kijken. Wij kunnen op ons bakbeest echt geen langere wagen hebben dan we nu hebben want dan gaat hij écht uitsteken. En we hebben best een bakbeest van een trailer :D Wel iets om rekening mee te houden dus.

En idd, zonder BE kun je het zowizo vergeten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 21:52

Heb mijn BE, anders had ik nu al een probleem :D .

Gaat karretje maar eens meten..
Staart ondertussen wijs naar foto van kar...
Waar je geen snars wijzer van wordt, want dan heb je nog de afmetingen niet.

Die rotonde is handig, behalve in het weekeind, als iedereen daar zijn jachthond traint.
En de hele rotonde dus vol staat met op de weg geparkeerde auto's die anders niet meer
uit de polder klei komen.
Maar op het erf kan ik hem ook wel achteruit steken.
(als de boer dat kan met trekker met oplegger, kan ik het met auto en trailer :Y) )

2 paards 1.70 breed? binnen maat of incl spatbordjes? (lijkt mij incl.)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:59

Die van ons is te koop Dominique :D

maar ook ik denk dat je het gewoon eens zou moeten proberen, desnoods met een geleende combinatie.
Let bij aanschaf inderdaad goed op kogeldruk en maximale gewichten op papier omdat je anders toch voor verrassingen komt te staan. Onze jeep kon gelukkig qua vering verstevigd worden, anders hadden we een klein probleem gehad.

maar onze trailer (henra) ligt als een huis achter de auto hoor. Met of zonder belading!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 22:02

Moet niet alleen op gewichten letten en kogeldruk etc.
Ook op hoogte auto..
Max. 1.90 kan de parkeergarage in op mijn werk :o .

Kan je mij info over die van jullie sturen over p.b. incl. v.p.
hoe oud, hoe oud bandjes etc... wat voor vloer...
Nou ja, alles...

Baal ook wel dat mijn trailer weg moet, die ligt ook bijzonder lekker achter de auto.
Maar ja... daar krijg ik niet alles in/op geknoopt.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:32

Misschien lees ik er over heen, maar wil je perse een trailer met koetsframe en een dikke jeep daarvoor?
Wel eens gedacht over een semi-verhoogde bestelbus waar je wagen in kan en daarachter een gewone 2-paards trailer? Wij rijden daar ook mee, sinds 1,5 jaar, en ik vind het echt ideaal! Nu was bij ons de oude bus aan vervanging toe (niet verhoogd, dubbele cabine, dus geen ruimte voor een wagentje), en kunnen wij niet een koetsframe-trailer bij ons de oprit opdraaien, dus die optie viel gewoon af. Dus een semi-verhoogde enkele cabine-bus, met 2-paards trailer. Ook voor op wedstrijden ideaal: bustentje er aan en je bent lekker aan het kamperen!

Edit: zie nu dat je aan een parkeergarage van 1.90m gebonden bent... daar past een semi-verhoogde bus dus niet in, tenzij je er een cabrio-bus van wilt maken :D . Nouja... misschien zijn er nog meer parkeermogelijkheden?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 18:46

Geen andere parkeer mogelijkheid... geloof me...
Dus MOET < 1.90 m.

Ach er komt wel wat!
Overigens campeer ik ook gewoon in de tailer hoor.
Paard huurt dan een stal of een paddockje.
In oktober bv. Ik op de camping in trailer, paard heeft stal....
Verschil moet er wezen, toch?