ervaring, Weijer/humbaur/rapid met groot paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iccc

ervaring, Weijer/humbaur/rapid met groot paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 19:51

hallo,

ik ben opzoek naar een anderhalf paards trailer, ik heb er een paar gevonden.. maar ik heb er een gevonden van de hoogte van 223cm
maar ben benieuwd of mijn paard van 1,80 daarin kan.

ook heb ik een rapid , weijer, en humbaur single gevonden. en een konag special.
de weijer is 223 cm en de rest rond de 228 tot 230
iemand ervaring met deze trailers? kwa onderhoud wegligging. wil waarschijnlijk ook een alluminium bodem erin hebben.

ik hoor graag jullie ervaringen.

Afbeelding
konag special

Afbeelding
rapit

Afbeelding
humbauer single

Afbeelding
weijer

kleinvosje

Re: ervaring, Weijer/humbaur/rapid met groot paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:59

Met de genoemde trailers heb ik geen ervaring, maar ik heb zelf een extra hoge en brede Henra Contessa 1,5 paards. Dat is echt een super fijne trailer, stabiel achter de auto, zelfs met een stuiterpaard erin. Ik weet alleen niet 100% zeker of ie nog gemaakt wordt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:00

Mijn blomert (geloof dat ik de singapour heb) is 2,32 hoog (ook aan de voorkant) en iets breder als gemiddeld.
Voor mijn langgelijnde merrie van 1,76 heb ik de stangen ook iets verder uit elkaar laten zetten.
Ligt super achter de auto, ik heb er een zadelkamer bij in.

Afbeelding

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 20:02

helaas liggen deze trailers iets boven mijn budget vandaar de ervaring over de boven genoemde trailers

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:08

Wij hebben een humbauer single (volpolyester)gehad en die is echt ruim genoeg voor een groot paard. Heb zelf friezen en een ervan is behoorlijk groot en massaal maar die pastte er met gemak in. Zijn zowiezo superfijne trailers, wij willen nooit meer anders. We hebben nu de humbauer pegasus (2 paards), zijn we ook heel tevreden over, zeer goede wegligging en onafhankelijke vering. We doen de trailer regelmatig voor ouderhoud naar konag en verder hebben we er eigenlijk geen omkijken naar.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:26

ik heb een weijer gehad maar mijn paard (1.78m) stond daarin met zijn oren tegen het dak en heeft dus met het uitladen zijn hoofd flink gestoten. ik heb nu de hotra elegance 1 3/4 extra hoog en daar kan hij ruim in bewegen zelfs als hij zijn hoofd in de lucht houdt raakt hij het dak nog niet. deze trailer heb ik ook bij konag vandaan.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:32

hee konag dat is vlakbij mij :) volgens mij hebben die ook een "eigen merk" trailers en er was vorig jaar een anderhalf paards trailer omgevallen door de wind dat kwam omdat ze zeer onstabiel waren..volgens mij hebben ze deze trailers (hoop ik) wel aangepast en dus stabieler gemaakt..verder hebben diverse mensen in mijn buurt een konag trailer en hoor geen slechte verhalen over..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:46

Ik denk dat je echt moet uitkijken naar een extra hoge trailer, want met deze ga je het niet redden ben ik bang. Ik heb een Weijer, dat is een degelijk ding.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:49

Ik heb een Weijer gehad en voor die tijd was het een prima trailer. Toch qua wegligging en afwerking wat minder. En krapper en lagere achterklep (heb een keer een paard gehad dat daar tijdens de reis overheen bokte en toen met het achterbeen vast bovenop de klep zat)
Heb nu een Humbaur en die bevalt uitstekend. Ook voor grotere paarden (heb er regelmatig verschillende in).
Goede wegligging en prima afwerking!
Laatst bijgewerkt door polly2 op 08-08-10 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:50

Hier nog één met een Blomert Singapore. Ik heb een paard van 1.75 en met de hoogte van 2.32m gaat dit goed, maar met een trailer van 10cm lager had hij waarschijnlijk hangoren gekregen. Ook mijn stangen zijn verder uit elkaar geplaatst ivm de paardlengte. Ik weet niet of jouw paard ook langgelijnd is, maar dt is zeker iets om naar te kijken!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:51

ik heb de henra amazone die is 2.35 binnenboogte hier staat mijn paard van 1,67 maar zn hoofd erg hoog draagt heerlijk in. heb een kunstof bodem dus geen rotkans.

je hebt ook de hotra die hebben een trailer die 2.40 hoog is nadeel is wel dat hotra minder goed is

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:20

ik heb een humbaur single en daar past een paard van 1.75 goed in. Konag verkoopt vlgns mij humbaur onder eigen naam. Dat zijn de trailers met 3 horizontale strepen op de zijkant.
De maxx, jade en stinger zijn trailers van xxtrail , kwalitatief een stuk minder dan humbaur.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:23

Ik heb ook ooit eens een Humbaur achter mijn auto gehad..
Wat een heerlijke trailer.. ruim.. degelijk en erg stabiel.. we voelde de trailer niet eens..

Als we onze huidige trailer ooit verkopen, komt er écht een Humbaur voor terug :D