Eigendomsoverdracht trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hrokur

Eigendomsoverdracht trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 17:20

Heb mijn trailer te koop staan en nu wil er iemand dit weekend komen kijken. Weet iemand van jullie hoe het in zijn werk gaat met de eigendomsoverdracht van een trailer. Er zitten net zo van die papieren bij als bij een auto en als je een auto koopt regelt de garage de eigendomsoverdracht en krijg je een vrijwaringsbewijs. Hoe gaat dat bij een trailer in zijn werk. Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:21

Die kun je gewoon over laten schrijven op het postkantoor...oftewel...dat doet de nwe eigenaar.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:22

Met t kenteken naar t postkantoor en op naam van de nieuwe eigenaar laten zetten.
Krijg jij je vrijwaring.
Houd er rekening mee dat het postkantoor op zaterdag meestal om 12.30 sluit.
Laatst bijgewerkt door tones op 23-07-10 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:23

Eigenlijk precies hetzelfde als bij een auto. Je gaat samen de koper met het tenaamstellingsbewijs en overschrijvingsbewijs naar een postkantoor (check van tevoren bij welk kantoor het kan). Dan kan de koper met deze papieren de trailer op zijn/haar naam laten zetten. Hij/zij krijgt dan een nieuw tenaamstellingsbewijs en jij krijgt een vrijwaringsbewijs.

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 17:25

Maar als de koop nou wordt gesloten als het postkantoor dicht is? Moet je dan zelf iets van een verklaring maken of zo of geef ik gewoon de papieren en geef het dan aan de verzekering door?

Lynn_Nikita

Re: Eigendomsoverdracht trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:27

niet meegeven
dan hebben ze pech en zul de de volgende keer dat postkantoor open is, moeten gaan

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:28

Dan zouden ze je de vrijwaring moeten opsturen, maar daar zou ik niet op gokken.
Stel dat ze onderweg een schade rijden, of een geflist worden terwijl de trailer op jouw naam staat.

Als ze `m echt willen hebben komen ze heus wel terug om de trailer op te halen op een tijd dat t postkantoor wel open is.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:28

Dan kan je de papieren meegeven aan de koper en afspreken dat hij/zij het vrijwaringsbewijs naar je opstuurt. Maar zelf zou ik hier niet heel erg fan van zijn met al die rare mensen tegenwoordig.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:38

Lynn_Nikita schreef:
niet meegeven
dan hebben ze pech en zul de de volgende keer dat postkantoor open is, moeten gaan

Je kunt de papieren gewoon mee geven hoor.
Je hoeft er niet bij te zijn als verkopende partij. Vrijwaring kunnen ze je terug sturen per post.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:40

en als ze dat niet doen??
en boetes maken of schade rijden
zit jij met de problemen, aangezien trailer op jouw naam staat

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:41

Ja, en wie zegt dat hun hem snel overzetten? Nog even 140 over de snelweg terug "trailer staat toch nog niet op mijn naam"

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:44

Utixo schreef:
Ja, en wie zegt dat hun hem snel overzetten? Nog even 140 over de snelweg terug "trailer staat toch nog niet op mijn naam"

En daarnaast heb je ook nog de vrijwaring nodig om hem uit de verzekering te halen anders acepteren ze het niet.
Of je moet de exacte tijd hebben die ook op de vrijwaring staat dus niet ongeveer half 4 maar 15:32 of 15:29.
En je dient de vrijwaring minstens 10 jaar te bewaren als bewijs dat hij is overgeschreven anders kun je nog eventueel bekeurd worden als er overtredingen met de trailer gedaan worden.
Ik ken ook iemand auto was al 8 jaar geleden naar de sloop gebracht na het uit de verzekering halen had hij de vrijwaring weg gegooid en 8 jaar later kreeg hij allemaal boetes voor geen apk, geen verzekering en moest hij wegenbelasting betalen.
Bewijs dan maar eens dat die auto niet meer van jou is zonder vrijwaring.
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 23-07-10 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:46

Geld ontvangen, papieren op het postkantoor overlaten schrijven en tegen afgifte vrijwaringsbewijs de trailer meegeven. Dit is veilige manier en ook een gebruikelijke gang van zaken. Kun jij vervolgens de wagen uit de verzekering halen als deze daar inzit.

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 17:55

Thanks allemaal. Ik ga dus geen risico lopen en wil alles zo veilig mogelijk afhandelen.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:35

Eerst over laten schrijven en dan pas mee geven NOOIT in goed vertouwen mee geven en later over laten schrijven Kan alleen maar gedonder van komen!!!!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:50

Don't worry ;) we betalen de trailer keurig die dag contant zoals afgesproken en nemen hem uiteraard niet mee voor het overschrijven :P

Stom dit zeg, ik ga express naar dit forum, om een zelfde topic te openen, omdat ik niet wist hoe het werkte, hihi, kom ik de jouwe hier tegen ;)
Tot zaterdag, uiterlijk half 12 zijn we bij je.

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 15:00

Amy77 schreef:
Don't worry ;) we betalen de trailer keurig die dag contant zoals afgesproken en nemen hem uiteraard niet mee voor het overschrijven :P

Stom dit zeg, ik ga express naar dit forum, om een zelfde topic te openen, omdat ik niet wist hoe het werkte, hihi, kom ik de jouwe hier tegen ;)
Tot zaterdag, uiterlijk half 12 zijn we bij je.

_O- _O- _O-

Tot zaterdag :D . En ik heb helemaal geen twijfel over de afhandeling van de verkoop met jou hoor ;) ;) :P .

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 17:23

Alles helemaal toppie afgehandeld vandaag.

Dramaqueen10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:42

wat grappig zeg, dat jullie elkaar dan weer hier via BOKT weer tegen komen. Overschrijving geregeld door samen naar het postkantoor te gaan?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:26

Jaa, en wij zijn er zooo blij mee :) Gaat een wereld voor ons open strakjes, hihi.
Ja, bokt is wat dat betreft klein hoor, vertoef nooit op dit forumgedeelte, kwam hier speciaal om een dergelijk topic te openen en zag een ijslandse naam van de TS, dus kon haast niet anders dan dast het om de verkoopster ging :P

Ja, we zijn saampjes naar het postkantoor gegaan, op kijkplaats betaald en achter haar aangereden naar het postkantoor.