Even een vraag, om te kijken of iemand een soort gelijk geval heeft meegemaakt.
Ik heb in mei van dit jaar een bestelling gedaan via een website. Ik ga geen namen noemen
Ik heb bij de bestelling gekozen voor een iDEAL betaling, deze heb ik per ongeluk geannuleerd, door op de verkeerde knop te klikken. Maargoed, niks aan de hand, ik had al per mail een factuur ontvangen met daarbij een ordernummer, dus ik heb de betaling via de ‘gewone’ manier overgeschreven. Heb het ordernummer als kenmerk bij de betaling gezet. Nu kreeg ik even terug een mail van de firma dat ze nog geen betaling hadden ontvangen van mijn kant, dit vond ik erg vreemd, dus ik heb ingelogd op mijn ING en de gegevens van de betaling doorgegeven. Hier gingen weer een paar dagen overheen, en ze hadden echt niks ontvangen. Afijn, ik met de bank gebeld, (mijn bank) die zeiden ook dat het geld gewoon is afgeschreven, tjsa logisch ook, ik kan dat ook zien in mijn betaaloverzicht.
Ik heb toen op verzoek een print screen gemaild naar de firma, met die info zouden zij weer contact opnemen met hun bank. Vandaag weer een mail ontvangen, met het verzoek of ik weer de bank wil bellen. Ik lijk wel gek. Mijn inziens heb ik al het ‘bewijs’ al aangeleverd dat ik mijn betaling gewoon heb gedaan… Ik weiger echter om het bedrag opnieuw te betalen, gaat om €120.
Ik ga toch maar morgen weer bellen met de bank. Ik weet het anders ook niet meer.
Iemand hier op bokt met iets vergelijkbaars? Begin het idee te krijgen dat ik in de zeik genomen wordt??? Kunnen ze mij verplichten om het bedrag nogmaals te betalen???
*edit*
Ik doe al jaren aan internet bankieren, maar dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt! Ik heb het bedrag overgemaakt naar het juiste rekeningnummer, dus geen terugstorting van eigen bank wegens verkeerde rekeningnummer.
Gr.