Betaling verdwenen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

Betaling verdwenen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 15:43

Beste Bokkers,

Even een vraag, om te kijken of iemand een soort gelijk geval heeft meegemaakt.

Ik heb in mei van dit jaar een bestelling gedaan via een website. Ik ga geen namen noemen ;) Ik heb bij de bestelling gekozen voor een iDEAL betaling, deze heb ik per ongeluk geannuleerd, door op de verkeerde knop te klikken. Maargoed, niks aan de hand, ik had al per mail een factuur ontvangen met daarbij een ordernummer, dus ik heb de betaling via de ‘gewone’ manier overgeschreven. Heb het ordernummer als kenmerk bij de betaling gezet.

Nu kreeg ik even terug een mail van de firma dat ze nog geen betaling hadden ontvangen van mijn kant, dit vond ik erg vreemd, dus ik heb ingelogd op mijn ING en de gegevens van de betaling doorgegeven. Hier gingen weer een paar dagen overheen, en ze hadden echt niks ontvangen. Afijn, ik met de bank gebeld, (mijn bank) die zeiden ook dat het geld gewoon is afgeschreven, tjsa logisch ook, ik kan dat ook zien in mijn betaaloverzicht.

Ik heb toen op verzoek een print screen gemaild naar de firma, met die info zouden zij weer contact opnemen met hun bank. Vandaag weer een mail ontvangen, met het verzoek of ik weer de bank wil bellen. Ik lijk wel gek. Mijn inziens heb ik al het ‘bewijs’ al aangeleverd dat ik mijn betaling gewoon heb gedaan… Ik weiger echter om het bedrag opnieuw te betalen, gaat om €120.

Ik ga toch maar morgen weer bellen met de bank. Ik weet het anders ook niet meer.

Iemand hier op bokt met iets vergelijkbaars? Begin het idee te krijgen dat ik in de zeik genomen wordt??? Kunnen ze mij verplichten om het bedrag nogmaals te betalen???

*edit*
Ik doe al jaren aan internet bankieren, maar dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt! Ik heb het bedrag overgemaakt naar het juiste rekeningnummer, dus geen terugstorting van eigen bank wegens verkeerde rekeningnummer.

Gr.
Laatst bijgewerkt door Zilly op 22-07-10 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

lido_4_ever

Re: Betaling verdwenen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:46

conteroleer de gevens eens goed
misschien heb je het rekkening nummer verkeerd ingevuld of zo

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:46

Zilly, als eerst wat een verveelende situatie. Staat er op de website iets van algemene voorwaarde, misschien dat er iets over in staat waar je iets aan hebt.
Anders lijkt het mij, dat je gewoon recht hebt op je spullen. Mochten ze echt lastig doen, lijkt het mij dat je aangifte kunt doen? Google anders eens op iets als consumenten recht internet aankopen?

Succes ermee! Lastig!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 15:49

Oh, voor de goede orde.

Ik heb de spullen al, ik heb de betaling in orde gemaakt, en ik kon de spullen ophalen bij de fabriek. Gaat om een supplement.

Dit gaf ik ook al aan, dat ik de spullen al lang en breed had opgehaald. Dus daarom bevreemde de mail mij ook dat de betaling niet in orde was...

Daarbij gaf het bedrijf aan dat iDEAL betaling wel vaker wat langer op zich laten wachten, vandaar dat de spullen al afgehaald konden worden :?

Maargoed, ik heb niet via iDEAL betaald.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:03

Oeps dat was mij niet helemaal duidelijk, sorry.
Wat een vreemde situatie.

Check alles zodat je het echt 100% zeker weet, laat het eventueel iemand anders doen.

Ik zou een aangetekende brief sturen, met daarin ik document:
- overzicht contact: wanneer heb je bestelling gedaan, wanneer betaald, afgeschreven, wanneer welk email verkeer.
- print screen van betaling.
- begeleidende brief met daarin uitleg situatie en waarom je het per aangetekende brief doet (voor de duidelijkheid, en om het af te ronden).
- sluit het hierna af, mochten hun daarna voet bij stuk houden dat er niet betaald is, dan moeten ze het maar aanvechten.

Sterkte ermee!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:23

huh? Je hebt de spullen dus al af kunnen halen zonder dat ze een betaling hebben ontvangen? Overigens heb je dus wel betaald maar die is nog niet aangekomen?
Begrijp ik het zo goed?

Laat het gewoon een weekje rusten, dan hebben ze de banken verwerkt in hun boekhouding en komt het vanzelf goed en zo niet dan moeten ze zelf maar hun bank bellen want jij hebt het bewijs al geleverd.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 12:32

Cissy je begrijpt het goed. Vreemd verhaal dus!

Nog een week laten rusten maakt imo niet veel uit, de betaling is namelijk in mei gedaan!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:01

Vreemd.
Maar hoe dan ook is een bankafschrift/ afdruk van het scherm vanuit jou zijde rechtsgeldig. En als zij het vervolgens niet ontvangen hebben mogen ze zelf naar de bank gaan. banketstaaf gezegd, maar niet meer jou probleem.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:52

zou je mij willen pbén om welke zaak het gaat? Heb nl ook zoiets meegemaakt

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:50

Als jij je spullen hebt betaald, en zij hebben je spullen geleverd, dan zou ik zeggen; laat ze het maar uitzoeken!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:18

Het voordeel van een Ideal betaling is juist dat de webwinkel meteen een terugkoppeling krijgt dat de betaling in orde is, het kan dan nog wel een paar uur duren voordat de betaling bij de webwinkel is bijgeschreven, maar zeker de volgende dag moeten ze het geld echt hebben.
Dit kunnen ze dus niet als argument gebruiken dat ze de afhaling hebben toegestaan omdat de transactie lang kan duren.

Als alle gegevens kloppen op het bankafschrift of internet bankieren dan heb jij gewoon betaald. Het is wel zo dat de ING/postbank naam-nummer controle uitvoert als dit niet klopt wordt het geld terug gestort, dit is doorgaans de volgende dag. Misschien kan je nog even een paar dagen na je betaling nakijken of dit het geval is.

Heb je wel aangegeven dat je via een normale overboeking hebt betaald? Omdat je de Ideal betaling hebt afgebroken staat dat ook zo bij hun in de internetkassa, daaruit zouden ze kunnen opmaken dat de betaling niet ontvangen is.
In jouw geval moeten ze gewoon handmatig hun afschriften controleren rond de datum dat jij betaald hebt.

Ik werk zelf bij een grotere webshop en heb dit ook wel eens bij de hand, gewoon afschriften lezen, niet leuk zeker bij veel transacties, maar zo kom je er wel uit :D

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:59

Je hebt op verzoek een print screen gemaild naar de firma, dus daarmee heb jij bewezen dat je het geld hebt overgemaakt.
Verder ligt het dus aan de firma om erachteraan te gaan waarom het geld niet in hun afrekeningen te vinden is.
Als het rekeningnummer klopt en het is bij jou afgeschreven naar het goede rekeningnummer dan is daarmee de kous voor jou af.
Jij heb je spullen en bewijs van betaling en verder hoef jij niet nog meer te doen.
Kijk wel uit dat je niet in de maling wordt genomen door hackers.
Bel morgen even met de desbetreffende firma en vraag even na of het mailverkeer juist is.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:23

Euh.. gewoon niet betalen?
Spullen heb je toch al?

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:28

Brendaaaa schreef:
Als jij je spullen hebt betaald, en zij hebben je spullen geleverd, dan zou ik zeggen; laat ze het maar uitzoeken!

Mijn idee! Wat een onzin als je al een prt-scr gestuurt hebt...

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 14:41

Even alles nog een keer op een rijtje. Ik heb het product besteld. Via internet bankieren overgemaakt, en een paar dagen later kreeg ik een mail dat mijn product klaar lag om opgehaald te worden. Ik ben er toen vanuit gegaan dat mijn betaling in orde was. Ook bij het ophalen van het product werd er niet over een betaling gesproken.

Nu kreeg ik een maand geleden een mail, dat de betaling nog niet binnen was. Vreemd dacht ik meteen, heb het gelijk overgemaakt. Heb toen ingelogd op mijn ING internet bankieren en de datum en kenmerk doorgegeven waarmee ik had betaald. Zelfs de tijd kon ik nog terughalen. Omdat ik de orderbevestigingmail nog had. Er gingen weer een paar dagen overheen, toen weer een mail dat ze de betaling niet konden vinden. Erg vervelend, dus ik gebeld met ING. Ook zij bevestigen mijn betaling, logisch ook, kan het zelf ook terugvinden in mijn betaaloverzicht. Voelde me ook best stom :+

Ik weer een mail gestuurd (ik heb liever mail contact dan telefonisch. Dan heb ik nog wat op papier staan ;) ) met de info dat ook de ING mijn betaling bevestigd. Afijn, zij weer contact opnemen met de bank, uiteindelijk de vraag gehad om een kopie van mijn bankafschrift, deze krijg ik niet meer ivm internet bankieren, dus ik heb gedaan wat ik kon doen, en dat is een print screen gemaild.

Hierop kreeg ik wéér het verzoek om contact op te nemen met de ING, ik heb toen aangegeven dat ik het al eerder heb gedaan, maar omdat ik zelf de situatie ook erg vervelend vind, heb ik toch weer gebeld… En jullie raden het al, hetzelfde antwoord, ING bevestigd mijn betaling.

Ondertussen heb ik contact opgenomen met mijn rechtsbijstand. Hun geven ook aan dat het mijn ‘probleem’ niet meer is. Ik zocht de schuld nog bij de ING, maar dat had ik verkeerd. De schuld ligt niet aan mijn kant.

In het laatste mail contact heb ik dit ook aangegeven, echter nog geen reactie op ontvangen.

Ik vind het zelf erg vervelend, ik ben helemaal niet slecht van betalen, en ik kan hier ook niet zo goed tegen. Ik was zelfs nog in staat om de “kale” productkosten te betalen… Maargoed, na contact met mijn rechtsbijstand houdt dat initiatief ook op!