Paspoort België-Nederland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ThalyaXx

Paspoort België-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 22:46

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een paardje. Maar wat ik me afvraag: wat als ik bijvoorbeeld een paard koop in Nederland, wat gebeurt er dan met zijn paspoort of wat moet ik allemaal aanvragen als ik hem naar België(waar ik woon) laat overbrengen?

Zelke

Re: Paspoort België-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:12

je kan een paard met een nederlands paspoort in belgie gewoon op je eigen naam laten zetten. gewoon het boekje opsturen met je nieuwe adres erbij en dan komt het in orde.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:04

paard moet ook in Nederland al een chip en een paspoort hebben. Het paspoort stuur je op naar de uitgevende instantie om het paard in te schrijven op jouw naam. Verder moet je een formulier invullen om het paard in te schrijven in de Belgische databank, waarbij een erkend dierenarts aangeeft dat chip en signalement etc. kloppen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:22

Als het paard al een chip en een paspoort heeft is het niet zo moeilijk, dan bel je je dierenarts voor de chip te laten controleren en papieren in te vullen voor de Belgische Databank en het paspoort stuur je naar het stamboek/instantie op waarbij het paspoort is uitgegeven.