Wat vind je van mijn plan als ik een €X bedrag win, of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mlep01

Wat vind je van mijn plan als ik een €X bedrag win, of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 13:21

Deze vraagt stelt iedereen zich zelf (of elkaar) wel eens.

'Wat zo je doen met €X (groot bedrag)?'

Een eigen bedrijf beginnen, dat weet ik zeker! Ik zou echt niet de hele dag kunnen niksen. Het ondernemen zit mij in het bloed, het kriebelt al lange tijd.
Als ik een €X bedrag zou winnen, maakt het het allemaal toch een stuk gemakkelijker, laten we eerlijk zijn.

Maar wat voor bedrijf begin in dan? Als ik een €X bedrag zou winnen, zou ik sneller een bedrijf beginnen, wat ik écht diep in mijn hart zou willen.
Zonder dat geld kies je liever een veilige onderneming, waar vooral de bank iets in ziet, om startkapitaal los te krijgen.

De laatste tijd loop ik erg te spelen met de gedachten, waarom ik niet zonder dat €X bedrag, het bedrijf zou beginnen wat ik echt diep in mijn hart zou willen. Wat heb ik te verliezen.

Hier mijn idee, ik ontvang graag feedback, vragen zijn ook echt welkom! Ik ben in de orienterende fase:

- Eigen onderneming beginnen, groot genoeg om het met mijn parter samen te doen, en er van te kunnen leven.
- Klein genoeg om het zonder personeel te kunnen doen.
- Ergens op de wereld ben dus niet aan NL gebonden, BE heeft o.a. voorkeur. NL kan wel ook gewoon!
- In de recreatie & paarden. (iets met buitenritten, dagtochten en logies voor ruiter & paard)

Kom maar op met de feedback... :)

hailey_

Re: Wat vind je van mijn plan als ik een €X bedrag win, of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:02

hey,
weet niet waar je ong woont maar bij de nhb in deurne organiseren ze cursussen beginnende ondernemer in de paardenhouderij.
hier behandelen ze van alles van bestemmingplan/gemeente tot startkapitaal en boekhouding. misschien eens een idee om te gaan kijken en ideeen op te doen? ik heb er erg vveel aangehad.

mlep01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 16:06

denk je dat je er ook iets aan hebt als je buiten NL wilt ondenemen, gezien die kans groter is dan in NL?

Bedankt voor je reactie!

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:08

ik droom lekker mee ;)
mischien een gids bedrijf ( voor buitenlandse toeristen?)
kennissen van ons hebben ook zo'n bedrijf en gaat heel goed!

mlep01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 16:11

@ Calypsoo: Blijft het bij dromen, of stiekem ook de wil om het te doen?

mlep01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 16:14

enjolras schreef:
hey,
weet niet waar je ong woont maar bij de nhb in deurne organiseren ze cursussen beginnende ondernemer in de paardenhouderij.
hier behandelen ze van alles van bestemmingplan/gemeente tot startkapitaal en boekhouding. misschien eens een idee om te gaan kijken en ideeen op te doen? ik heb er erg vveel aangehad.

Kun je misschien een link geven, want ik zie het zo snel nergens staan?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:59

Aasngezien TS dit topic: [TAO] Ondernemen in belgie al heeft geopend hier een slotje. TS even een verzoekje om niet lukraak topics te openen maar kijk even of je onderwerpen in 1 topic kunt samenvoegen, de vraag uit dit topic kan makkelijk in het eerder genoemde topic dus daarom hier een slotje.