Paard vervoeren vanuit Belgie naar Frankrijk en Engeland.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiseke

Paard vervoeren vanuit Belgie naar Frankrijk en Engeland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 18:46

Hallo,

Heeft iemand een idee waar ik inlichtingen kan krijgen vanuit Belgie, ivm de douane om mijn paardje mee te nemen naar Frankrijk en Engeland. Wat zijn de voorwaarden, hoe verloopt een medische keuring. Wat zou dit mij kosten? Als ik met de Ferry mijn paardje wil overzetten waar vraag ik dit aan? Welke papieren moet ik allemaal meenemen en moet mijn paardje in carentaine?

Hopelijk weten jullie mij te helpen.

Groetjes

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:48

Op deze (Nederlandse) website staan de regels voor het exporteren van een paard binnen de EU: http://www.pve.nl/pve?waxtrapp=sxmtBsHs ... HsuOpbPREY. Nederland, België, Frankrijk en Groot Brittanië zijn allemaal EU-landen, dus ik neem aan dat de regels voor al deze landen hetzelfde zijn.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:17

Je moet een gezondheidsverklaring aanvragen bij bovengenoemde instantie, deze is 10 dagen geldig. Je kan dan zo naar belgie/frankrijk en engeland reizen. Een gezondheidsverklaring stelt niet veel voer, de VA kijkt alleen of je paard gezondgenoeg is om vervoerd te worden (o.a. dus op alle 4 zijn benen staat) en of het paspoort klopt. Ik heb 4 jaar geleden wel speciaal een schets moeten laten maken.

Wij zijn met onze auto en trailer met de ferry van Calais naar Dover gevaren met Seafrance, deze was het voordeligste want we betaalden caravan tarief. Alle andere ferries moesten we vrachttarief betalen, dit gaat per meter en is veel duurder en alleen de chauffeur zit bij de prijs ingebegrepen, bij caravantarief mag je max. 6 personen meenemen.

4 jaar geleden betaalden we ca. 240 euro.