Verhuren 2-paards trailer aan stalgenoten, hoeveel vragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Verhuren 2-paards trailer aan stalgenoten, hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 17:46

Hoihoi,

Ik heb een vraagje, 2 stalgenootjes van mij willen graag op vakantie met hun paarden, en ik heb aangeboden dat zij mijn trailer mogen lenen om de paarden te vervoeren. Ik heb een nette, goed onderhouden, 2-paards Bockmann trailer. Het gaat hierbij om 2 dagen huur, ze mogen hem van mij laten staan als ze willen, ik vraag alleen geld voor de dagen dat ze ermee rijden.
Ik heb echt geen idee wat een normale prijs is om te vragen voor iets dergelijks. Ik heb zelf ook gewoon kosten aan dat ding ivm keuringen enzo, dus vandaar dat ik wel geld wil vragen, maar ik heb zelf geen idee wat reeel is.

Heeft iemand hier een idee van?

Alvast bedankt! :)

tiesjee

Re: Verhuren 2-paards trailer aan stalgenoten, hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:48

Ik huurde ook altijd een 2-paards trailer, was in principe 25 euro per dag (Regio Noord-Holland/Randstad) dat we er mee reden. Had ik hem de hele week mee omdat ik de trailer daar wilde staan (bv. handig ivm wedstrijdweek zodat je spullen in de trailer kon laten) was ik 75 euro kwijt. Vind het overigens meer dan normaal dat je er geld voor wilt hebben, maar denk dat het ook een beetje afhankelijk is vd regio waar je woont.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:56

hier bij betanco moest ik 65 euro voor een dag betalen dit vond ik dan wel heel erg duur! heb toen ook een trailer van een kennis kunnen lenen die vroeg 15 euro per dag! vond dat ook heeeel rieel

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:58

Nou ik zou er niks voor vragen hoor, voor stalgenootjes. Als je dit vaker doet aan meerdere mensen zou ik het wel snappen maar voor 2 dagen, nee.. 2 dagen tegenover 363 andere dagen in het jaar lijkt me niet zoveel verschil maken bij de keuring.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:59

ik betaal voor de trailer van onze stal voor een hele dag 15 euro :)

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:01

ik zou voor vrienden en stalgenoten, 15 / 20 vragen per dag.
Bij ons op de manege is het 25 en bij andere plekken rond de 30 euro ;)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:01

Ik denk dat je 15 tot 25 euro per dag kan vragen..

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 18:03

Blue9 schreef:
Nou ik zou er niks voor vragen hoor, voor stalgenootjes. Als je dit vaker doet aan meerdere mensen zou ik het wel snappen maar voor 2 dagen, nee.. 2 dagen tegenover 363 andere dagen in het jaar lijkt me niet zoveel verschil maken bij de keuring.

Ik heb besloten er wel geld voor te vragen, ik heb bijna 80 stalgenoten, en ik ben de enige met een tweepaardstrailer. Ik heb er ook gewoon kosten aan, dus ik heb besloten een bijdrage te vragen. Jouw antwoord lijkt me dus niet heel reeel, het is mijn eigen keuze.

verder bedankt voor de antwoorden, zo te zien ligt het nogal ver uit elkaar. Ik denk zelf in de richting van 20 tot 25 euro per dag. Ze zijn samen, dus kunnen de kosten delen. Lijkt mij op zich reeel toch?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:06

Wil je de trailer voor deze ene keer verhuren of wil je hem echt commercieel gaan verhuren? Als dat zo is, daar zitten heel wat haken en ogen aan qua verzekering etc. Dat gaat nog niet zo makkelijk :) In Lelystad (officieel verhuurbedrijf) betaal je 30 p.d en dat is volgens mij zowel voor 1,5 als voor 2 paards :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:08

Ik heb van een stalgenoot een trailer voor 25 euro per dag gehuurt. Ik vind dat ook een hele mooie prijs.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:09

25 euro per dag vind ik een nette prijs.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:45

20-25 euro per dag vind ik heel netjes.
Zeker nu je ze niet laat betalen voor het daar houden van de trailer.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:51

Ik betaal ook 25 euro voor het huren van een luxe 2-paardstrailer op stal. Kan er ook 1 gratis lenen op een andere stal..

mij lijkt 15-20 euro reeel. Al had ik er waarschijnlijk niks voor gevraagd..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:12

jarrah schreef:
Blue9 schreef:

Ik heb besloten er wel geld voor te vragen, ik heb bijna 80 stalgenoten, en ik ben de enige met een tweepaardstrailer. Ik heb er ook gewoon kosten aan, dus ik heb besloten een bijdrage te vragen. Jouw antwoord lijkt me dus niet heel reeel, het is mijn eigen keuze.

verder bedankt voor de antwoorden, zo te zien ligt het nogal ver uit elkaar. Ik denk zelf in de richting van 20 tot 25 euro per dag. Ze zijn samen, dus kunnen de kosten delen. Lijkt mij op zich reeel toch?

Eens! Ik heb een trailer voor mezelf en betaal daar elke maand stallingskosten voor en verzekering en noem maar op.
Ik vind ook niet dat mijn stalgenoten hem dan gratis mogen meenemen 'omdat ie er toch maar staat' dan gaan ze maar officieel een trailer huren en betalen dan de hoofdprijs maar.
In noodgevallen is het anders maar voor vakantie en wedstrijdtripjes moeten ze betalen.

Zo reken ik ook geld als ze meewillen naar het bos of als ik eens moet rijden ergens heen. Een dikke auto en een trailer hebben kost mij al genoeg, dan hoef ik toch niet iedereen gratis mee te nemen?? En een wederdienst doe ik het niet voor, die wederdienst komt er toch nooit meer van vaak.

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:17

Als iemand vraagt of ze mijn trailer willen lenen hoeven ze er echt niet voor te betalen!

En als ik jou was had ik er helemaal geen geld voor willen hebben het zijn stalgenootjes maar zoals ik hier boven zie wil je er wel geld voor hebben dan vind ik 10 euro per dag.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:26

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft wie hem wil lenen.
Als vriendinnen van mij mijn auto en trailer willen gebruiken voor de kliniek ofzo, dan hoeven ze voor mij niet te betalen. Benzinekosten is genoeg. Vaak tanken ze hem dan helemaal af voor mij als dank je wel. Maar dat is niet eens nodig.

Maar als iemand anders (geen vrienden) hem vraagt dan vraag ik wel gebruiksgeld ervoor. En als ik moet rijden dan is het ook nog wachtgeld voor de tijd dat ik moet wachten op ze.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:32

Een stalgenoot van mij leent mijn trailer als ze op wedstrijd gaat. Ik vraag daar E10 per keer voor.
Niet echt veel maar ik vond gratis ook te ver gaan als het om structureel lenen gaat.

Ik vind 20 euro per dag ook heel reel hoor!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:40

Vind 20 euro ook wel een reeël bedrag.
Je kan nu wel zeggen mag voor niets maar voor zelfde geld komt de rest van de stal dan ook nog eens omdat het niets kost. Je hebt groot gelijk dat je er wat voor vraagt!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:33

Hmmm....ik zou hem helemaal NIET uitlenen !!!!
Ze kunnen hem gewoon huren bij een verhuurbedrijf en die doen ook niet moeilijk bij schades etc, daar betaal je borg voor.

Zul je net zien dat er weer wat stuk is als hij terugkomt...sluitingen stuk, schot of zijkant kapot, een keer met 2 paarden op een stoeprand en blijkt na een half jaar je as krom te zijn en je banden verkeerd afslijten (daar kom je pas later achter namelijk)......Of je wilt daarna zelf weg en je stekker is stuk....verlichting....en de dader ligt altijd op het kerkhof...
En zie óók van vrienden / kennisssen maar eens geld te beuren als er iets kapot is..

Nee, ik leen mijn dure zelf bijeengespaarden zelfgekochte trailer niet uit, óók niet aan beste vrienden.

Wat ik wél doe : ze tegen betaling wegbrengen en ophalen. Dan rij ik zelf, ik weet wat er mee gebeurt en reken gewoon mijn kosten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:40

Ik ga mee met ElCamino. Ik wil alleen voor één vriendin een uitzondering maken en dan rijd ik tegen dieselkosten, maar dat is niet het antwoord op je vraag ;)
Hier in de regio Rotterdam kan je zowel particulier als bij een verhuurbedrijf een trailer huren voor 20 á 30 euro per dag, Sommigen zelfs 20 euro voor een dagdeel.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:00

Ik kan het standpunt van ElCamino zeker begrijpen.

Voorheen had ik een "oudje" en die huurde ik uit aan mensen die ik kende en vertrouwde, wel voor geld want ik heb hem ook niet gratis.

Echter nu heb ik een hele nieuwe en die wordt niet uitgeleend, verhuurd etc. Ik vind het risico te groot, heb een hele mooie trailer en zou het zonde vinden als deze beschadigd terug komt van mijn zuurverdiende centjes.

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:03

Ik leen de mijne wel uit, enkel aan bekende en ik vraag er geen geld voor. Wel verwacht ik mijn trailer schoon en in dezelfde staat terug, zo niet, was het gelijk de laatste keer.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:10

ik leen de trailer van een vriendin, en betaal daar nooit geld voor. Maar zij kan mij wel altijd bellen als ze iemand nodig heeft om haar paarden te doen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:16

Ik sta precies aan de andere kant. Als ik een trailer nodig ben bel ik mijn vriendin. Die heeft ook afgelopen weekend mijn paardje helpen verhuizen.

Ik betaal daar niets voor. Wordt ook absoluut niet op prijs gesteld als ik met iets aankom als bedanktje.
Daarin tegen help ik haar regelmatig na de les ff de paarden voeren, stal schoonmaken enz. We rijden toch samen en gaan daarna gezellig nog wat drinken.

Als ik de trailer aan stalgenoten uit zou lenen dan zou ik ook ong. 25 euro per rijdende dag voor 2 paarden vragen.
Voor 1 paard (dus 1 of 1 1/2 paards) op de trailer 15 euro.

Vind dat reële bedragen.

En of je het wel of niet moet doen is toch je eigen keuze en niet die van je medemensen of wel!

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:20

bij ons op stal kan je hem huren voor €15 dan heb je een 2paards trailer.. af en toe leen ik ook van een stal genootje een trailer.. ik zat toen echt een keer in noot en heb toen samen met haar afgesproken om haar 7.50 te geven. dit meer zodat niet iedereen haar trailer straks mee wil nemen.