Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Memuska schreef:- weer voor de aanhanger gaan staan en wel zo dat de trekhaak NET onder het aanpikpunt zit (wie dat in realiteit doet is mij een raadsel... zit toch een wieltje onder voor iets?)
J508 schreef:Bedankt allemaal, ik ga het zo snel mogelijk navragen bij de verschillende instanties. En Memuska, dat klinkt nog best lastig... Hoeveel rijlesuren was jij ermee bezig?
stefanvi schreef:Memuska schreef:- weer voor de aanhanger gaan staan en wel zo dat de trekhaak NET onder het aanpikpunt zit (wie dat in realiteit doet is mij een raadsel... zit toch een wieltje onder voor iets?)
Heb jij wel eens geprobeerd een beladen aanhanger met de hand te verrijden? Het gewicht is voor de meeste mensen te veel. Zeker als je een bocht moet maken met een tandemasser valt dit al helemaal niet mee door de wrijving, zelfs met de voorste wielen van de grond.
Ik moet deze manoeuvre regelmatig doen, want dan staat de aanhanger al geladen klaar, en moet ik hem (vaak alleen) aankoppelen. Als deze dan 3500 kg weegt, en soms ook nog eens in het zand staat, ga ik daar echt niet aan lopen duwen en trekken.