Het eerste obstakel is de reis. Ik heb nog geen vliegmaatschappijen gevonden die paarden naar Zweden of Noorwergen vliegen, en ik geloof ook dat ik meer vertrouwen heb in trailer/vrachtwagen als het om zo'n relatief kleine afstand gaat. Ik heb verschillende vervoerbedrijven benaderd voor een offerte. Onder andere Potijk en BSS Paardentransport. Heeft iemand daar ervaring mee?
Het is ongeveer 1400 km rijden. Zou het te doen zijn om zelf met een goede trailer achter een sterke auto te rijden? Hoe lang kan een paard maximaal achter elkaar op de trailer staan? Ik heb gelezen dat het maximaal 48 uur mag, maar dat kan ik me niet voorstellen. Hij moet tussendoor ook kunnen slapen en een paardenlijf heeft beweging nodig. Ik vind het een enorme verantwoordelijkheid om met een paard in een trailer te rijden, dus ik zal niet zo snel voor die optie kiezen, maar ik hoop dat iemand me iets meer kan vertellen over lange trailerritten.
Dan heb ik ergens gelezen dat je paarden in een nieuwe omgeving zo rustig mogelijk moet laten wennen. Niet gelijk ander voer etc., de kans bestaat namelijk dat ze Droes krijgen. Ik kan de link niet helemaal leggen tussen een bacteriële infectie en stress, maar het is natuurlijk wel belangrijk om niet ineens álles om te gooien. Zijn er daar nog tips over?
Ik zit enorm in tweestrijd. Ik wil niet dat mijn paard de dupe wordt van mijn ideeën, en aan de andere kant wil ik ook niet te voorzichtig zijn - een beetje avontuur moet kunnen
Dus alle goed onderbouwde&opbouwende kritiek en tips zijn welkom!
). Hier te lezen:
wat ga je er doen? Wil je emigreren of gewoon voor een tijdje daar wonen/werken en dan weer terug?
Ik ben heel benieuwd of het gaat lukken...