welke trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovepalomina

welke trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 14:17

Hallo Bokkers
Ik ben op zoek naar een nieuwe trailer, maar ik ben heel erg aan het twijfelen tussen een 1,5 paards of 2 paards trailer. Ik heb zelf 1 pony, maar soms gaat er nog een pony van mijn vriendin bij. Of moet zij dan maar een trailer huren. Welke trailer raden jullie mij aan, het liefst met een zadelkamer. 1,5 trailer of 2 paards trailer. Met welke trailers hebben jullie goede/slechte ervaring? Ik heb zelf al een beetje gezocht, en zag toen de Bockmann Comfort. Maar ik heb nergens een prijs gevonden, dus: 1,5 paards of 2 paards ?(zit daar kwa prijs een groot verschil in? ) welke trailer?
hoop dat het een beetje duidelijk is!
Groetjes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:50

je zult eerst moeten bepalen met welke auto je de trailer gaat trekken en dan moet je op de papieren kijken wat die technisch aankan. Als je nl een lichte auto hebt kun je geen eens een 2 paards trailer trekken.

Daarnaast moet je voor een 2 paards je E trijbewijs hebben en voor een 1,5 paards (al naar gelang wat hij weegt en wat voor auto je hebt) kan B voldoende zijn.
Pas als je dat weet kun je gaan shoppen.
Zie voor de regeltjes wat rijbewijzen betreft de FAQ Tanja @ [TAO] FAQ TAO

ik heb indertijd met maar 1 paard gekozen voor een 2 paards vanwege de extra ruimte met bijv opzadelen maar ik rij wel een dikke auto en heb E.
Nu kan er dus wel iemand een keer mee naar het bos, maar je koopt geen trailer voor iemand anders....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:07

cissy schreef:
je zult eerst moeten bepalen met welke auto je de trailer gaat trekken en dan moet je op de papieren kijken wat die technisch aankan. Als je nl een lichte auto hebt kun je geen eens een 2 paards trailer trekken.

Daarnaast moet je voor een 2 paards je E trijbewijs hebben en voor een 1,5 paards (al naar gelang wat hij weegt en wat voor auto je hebt) kan B voldoende zijn.
Pas als je dat weet kun je gaan shoppen.
Zie voor de regeltjes wat rijbewijzen betreft de FAQ Tanja @ [TAO] FAQ TAO

ik heb indertijd met maar 1 paard gekozen voor een 2 paards vanwege de extra ruimte met bijv opzadelen maar ik rij wel een dikke auto en heb E.
Nu kan er dus wel iemand een keer mee naar het bos, maar je koopt geen trailer voor iemand anders....

Amen.

Maarre, mocht je tot die groep paardenbezitters behoren waarbij het allemaal iets minder uitmaakt, kijk dan hier eens naar:

Afbeelding

}:)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:13

cissy schreef:

Absoluut mee eens.
Onze vroem-vroem mag het ook allemaal trekken en ik heb vorig jaar mijn E gehaald (met veel bloed, zweet en tranen, dat zeg ik je ;-)) dus op zich maakt het allemaal niet zoveel uit. Ik heb "toevallig" ook een tweepaardstrailer, omdat één van onze paarden een Brabander is leek dat toch wel fijn, je weet nooit waar je eens naartoe wilt/moet en dan lijkt me dat fijner als een smallere trailer (gevoelsmatig). En deze viel eigenlijk zo wat in de hand.
Maar ik zou zeker kijken naar wat er mag, niet onbelangrijk maar vele mensen staan er niet bij stil.