Atec Starline Elite

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EdelweissBel

Atec Starline Elite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 23:29

Ik ben op zoek naar een nieuwe 1,5 paards trailer met zadelkamer. Mijn oog is gevallen op een Atec Starline Elite. Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen met dit merk zijn.

Gr.

Memuska

Re: Atec Starline Elite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:21

Mijn eerste trailer was een Atec, een nieuwe. Die heb ik welgeteld drie maanden gehad. Paarden wilden er geen van allen in, toen ben ik zelf eens meegereden: rammelt langs alle kanten en voelt ook helemaal niet stabiel aan. Nee, daar wil ik mijn paarden niet in. Dus Atec buiten, heb nu een Ifor, véél steviger!
Vriendin heeft ook een Atec gehad: ondanks het feit dat hij maar een half jaar oud was en de bodem goed onderhouden is het paard er toch doorgegaan met één voet.
Dus geen meer voor mij.
Succes met je zoektocht en het maken van je keuze!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:45

Ik heb zelf een Atec.
En mijn paard wil juist niet in een andere trailer.
Ik vind de Atec juist zeer stabiel achter de auto hangen. Je voelt het nauwelijks. Volgt onze auto keurig in de bochten. Ik heb hem nu 3 jaar en hij is nog steeds punt gaaf. Ben er meer dan tevreden over eigenlijk.
Die van mij rammelt ook niet, alles is netjes afgewerkt.

Wij hebben een vanuit de fabriek ingelegde rubbergietvloer en rubber op de achterklep. Daarnaast hebben wij trapbescherming laten aanbrengen. Mijn paard danst namelijk nogal als je voor een verkeerslicht staat.

Bij onze stal had de boer ook een Atec, alleen dan tweepaards. Die lag ook super achter de auto.

We hebben wel eens een Böckman gehuurt.
Dat ding reed dus echt voor geen meter, terwijl een ander ermee weg loopt.
Denk dat ieder merk het wel heeft dat er slechte en goede ervaringen mee zijn.

Wij willen juist geen andere trailer dan een Atec.
Ik herken de dingen die Memuska zegt dus absoluut niet.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:51

Ff een stipje, ik ben namelijk ook opzoek naar een nieuwe 1,5 paardstrailer

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:55

wij hebben zelf een Atec starline diamond maraton.
nooit problemen mee gehad.
mijn man werkt daar.
en kan je dus wel vertellen dat de levertijd vaak langer is als ze zeggen omdat de matrialen vaak telaat binnen zijn daar

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:11

@ Sabbientje: zou het kunnen liggen aan welke auto je hebt? Achter onze vorige zwieberde het als gek (Toyota 4-Runner) en achter die van schoonma was ook geen succes (Mitsubishi L200, maar da's eigenlijk ook gewoon een rijden wrak dus telt sowieso niet :+). Achter onze huidige (Audi Q7) heb ik hem niet meer geprobeerd want toen was ie al lang en breed verkocht. Weet niet of het er wat mee te maken kan hebben ofzo? Ik geef het maar mee!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:16

hanny_jelke schreef:
mijn man werkt daar.
en kan je dus wel vertellen dat de levertijd vaak langer is als ze zeggen omdat de matrialen vaak telaat binnen zijn daar

Dat siert het bedrijf niet! Wordt het dan niet eens stilaan tijd om de leveranciers achter hun broek aan te zitten?

Ik kwam laatst de 3-paardsversie tegen (totaal andere constructie dan wat ik van Atec gewend ben) en dat railsysteem voor de tussenschotten wat daarin zit, doe mij daar eens een prijsopgave van.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:21

Ik heb twee jaar geleden een nieuwe Atec Starline Diamond 2-paards trailer gekocht. De trailer is heel stabiel en je verneemt hem bijna niet achter de auto. Het materiaal is van zeer goede kwaliteit en zeer stevig en netjes afgewerkt.
Mijn paard kan zich goed ontspannen in deze trailer en heeft er nooit geen problemen mee. Ook heeft de trailer een relatief lage instap.
De punten die Memuska noemt, herken ik totaal niet. De kwaliteit van de Atec trailers is de laatste paar jaar positief toegenomen vind ik.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 22:22

Bedankt voor de reacties.

Hier op stal staat ook een 2 paards van Atec, is nu 9/10 jaar en ziet er ook echt nog super uit, vandaar dat ik hier naar aan het kijken ben.

Ik heb begrepen dat de 1,5 niet meer wordt gemaakt, het zal dus een ruimere 1,5 (1 3/4) worden met zadelkamer zoals het er nu naar uit ziet.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:30

Wij hebben sinds anderhalve week ook een (tweedehands) 1,5 Atec Olympialine staan. We hebben hem op de terugweg 2 uur achter de auto gehad en hij rijd echt goed. Volgt keurig, en "stuitert" absoluut niet na bij drempels.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:35

Wij hebben een 1.5 paards Atec Centaurus, nieuw gekocht en we hebben hem nu bijna een jaar.
Rijdt licht achter de auto, volgt idd goed en ik vind hem helemaal goed, hij toont wel breder dan een 1.5 paards maar dat is optisch.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:38

Wij hebben een Atec Regency..zijn we super tevreden over kan ik iedereen aanraadden!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:22

ikke schreef:
hanny_jelke schreef:
mijn man werkt daar.

Dat siert het bedrijf niet! Wordt het dan niet eens stilaan tijd om de leveranciers achter hun broek aan te zitten?

Ik kwam laatst de 3-paardsversie tegen (totaal andere constructie dan wat ik van Atec gewend ben) en dat railsysteem voor de tussenschotten wat daarin zit, doe mij daar eens een prijsopgave van.

de prijs opgave van het esayrailsysteem is €290 bij een 2 paards paarden trailer.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:23

Carolien007 schreef:

Hier op stal staat ook een 2 paards van Atec, is nu 9/10 jaar en ziet er ook echt nog super uit, vandaar dat ik hier naar aan het kijken ben.

Ik heb begrepen dat de 1,5 niet meer wordt gemaakt, het zal dus een ruimere 1,5 (1 3/4) worden met zadelkamer zoals het er nu naar uit ziet.

de 1,5 paards wordt nog wel gemaakt de 1 paards is er wel uit

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 23:33

hanny_jelke schreef:
Carolien007 schreef:

Ik heb vandaag van 2/3 dealers vernomen dat de 1.35m niet meer wordt gemaakt. 1 paards wist ik al wel.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:58

Carolien007 schreef:

Ik heb vandaag van 2/3 dealers vernomen dat de 1.35m niet meer wordt gemaakt. 1 paards wist ik al wel.[/quote]
nee dat klopt deze hebben ze alleen nog in de 1,45m de 1,5paards hadden ze eerst in 2 maten.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 08:52

hanny_jelke schreef:
Carolien007 schreef:

Ik heb vandaag van 2/3 dealers vernomen dat de 1.35m niet meer wordt gemaakt. 1 paards wist ik al wel.

nee dat klopt deze hebben ze alleen nog in de 1,45m de 1,5paards hadden ze eerst in 2 maten.[/quote]
Ja, de een zegt dat dit 1 3/4 is en de ander 1,5.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:00

ja presies.
wij noemen dat ook gewoon 1,5 paards dus vandaar dat ik het even verkeerd begreep :+

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:14

Memuska schreef:
@ Sabbientje: zou het kunnen liggen aan welke auto je hebt? Achter onze vorige zwieberde het als gek (Toyota 4-Runner) en achter die van schoonma was ook geen succes (Mitsubishi L200, maar da's eigenlijk ook gewoon een rijden wrak dus telt sowieso niet :+). Achter onze huidige (Audi Q7) heb ik hem niet meer geprobeerd want toen was ie al lang en breed verkocht. Weet niet of het er wat mee te maken kan hebben ofzo? Ik geef het maar mee!

Ik heb er geen megabak voor hangen. Een Subaru Impreza Plus (station model) (1200 kilo leeggewicht)

Een vriendin van mij heeft een Landrover? Defender gehad met een Atec.
Een andere vriendin heeft mijn trailer wel eens geleend met haar JEEP Grand Charokee en vond hem veel fijner als haar eigen trailer.
Weer een andere vriendin heeft een Atec gehuurd bij een leverancier en vond hem ook super wegligging hebben. Zij had er een Nissan Almera voor.
Allerlei verschillende auto's en ook verschillende trailers. Geen van allen problemen met stabiliteit.

Daarom zou nog wel kunnen dat het ligt aan wat voor auto je ervoor zet.
Maar het zou wel kunnen dat bij jou het zwaartepunt niet op de goede plek zat.

Ik weet dat de vriendin met de Landrover Defender de koppeling heeft aan laten passen, zodat de trailer rechter lag.
Normaal zit de koppeling onder het frame vastgemaakt en zij heeft hem bij de dealer naar boven laten zetten, omdat de trailer anders achterover hing. Bij haar zat de trekhaak aan de auto vrij hoog.
Als ik google op de auto die jij noemt is het best wel een hoge auto. Misschien was dit bij jou ook wel het probleem :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:21

wij hebben de de XL achter mercedes c220
Afbeelding

Ligt er fijn achter heb nog nooit 's fijne combinatie gehad
Ook kennisen hebben hem Ligt achter een Vito en Viano bus fijne combo's

Ik heb wel de Olympialine

We zijn nu voor de 3 paards aan het kijken we hebben er laatst mee gereden met 3 Paarden erop een grote E mijn Tinker en de hengst van mijn moeder (176)

Gaat echt super fijne trailer en zeker de moeite waart

Wij blijven bij atec
Ligt fijn op de weg super paard vriendelijk veel ''uitbouwings'' mogenlijkheden
Met de dealer geen problemen gehad

Naar een X aantal jaar zijn ze nog steeds goed ze worden elk jaar naar een onderhouds beurt gestuurt en nooit veel kosten aan