Verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Is jouw paard verzekerd?

Nee
19 (61%)
Ja
12 (38%)

Totaal aantal stemmen: 31

Inney

Verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 21:48

Hallo!

Ik had een vraag over de verzekering.
Als je paard een 'gebrek' heeft, wat bv. de kans op slijtage doet toenemen, dan wil de verzekering zo'n paard toch niet verzekeren? Of wel?
En als je paard verzekerd is, moet hij dan altijd als hij 'afgeschreven' is naar de slacht?

Groetjes.

Mootje

Re: Verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:53

Bij een gebrek wordt dat deel niet verzekerd. Mijn paard heeft een wrat op zijn pielemuis. Hierdoor is zijn pielemuis niet verzekerd.

Nee, je kan uit laten keren en terugkopen. Dan teken je een contract dat je hem niet verkoopt en je geen wedstrijden meer gaat rijden. Of in laten slapen bij de DA of slager.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 21:55

Oké, maar de rest is dus wel verzekerd, bv een koliekaanval is dan wel verzekerd, maar als het oorzaak een gebrek is niet? (bijvoorbeeld luchtzuiger)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:59

Als de verzekering van mening is dat de koliek veroorzaakt kan worden door luchtzuigen, is dat niet verzekerd!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 22:00

Oké! Verzekeringen zijn maar ingewikkeld!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:01

Ja, inderdaad!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 05:39

Ik heb die van mij nog niet verzekerd.
Als ik haar in de verzeketring gooi, krijgt zij een bemerking op haar achterbeen

vanmeekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:50

Mijn vorige paard ik verzekerd met beperkte ziektekosten. Bij een ongeval zou er uitgekeerd worden.
Na een uitglijder op een glad bruggetje had hij beide linkerbenen geschaafd, maar ook zijn rug geblesseerd. Daar bleek later artrose achter vandaan te komen. Van alle kosten die ik gemaakt heb om hem te behandelen, heb ik E 50,- vergoed gekregen. Daar heb ik dus 7 jaar premie voor betaald.
Doe je volledige ziektekostenverzekering, dan kost dat E 50,- per maand en je hebt nog steeds een eigen risico.
Ik heb nu een nieuw paard en heb hevig zitten dubben wat ik zou. Lopende zaken los ik op met homeopathie (www.simicur.nl), chiropractie enz. Dat werkt heel goed en is niet verzekerd. De kans op b.v. een koliekoperatie is daardoor een stuk kleiner. Ik heb dus besloten om niet te verzekeren. Als je geld apart zet, heb je grote kans dat je voordeliger uit bent.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:21

Hier niet verzekerd... Maar wat betalen jullie nu voor een verzekering; lees iets van 50 euro per maand? Wat is dan je eigen risico? En welke kosten worden dan wel / niet vergoed?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 14:56

Vanmeekeren, dus jij hebt een soort potje voor de onkosten? hoe doe je dat, zet je elke maand een bepaald bedrag opzij?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:29

Inney schreef:
Vanmeekeren, dus jij hebt een soort potje voor de onkosten? hoe doe je dat, zet je elke maand een bepaald bedrag opzij?

Dat doe ik wel in ieder geval.
Ik heb altijd een spaarpotje voor as er iets gebeurd

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:20

Mijn pony is All-Risk verzekerd, totdat ik vroeg wat de verzekering kon betekenen na de vreselijke abortus... ik mocht alle kosten die er daarna aan de zorg voor mijn pony waren (spoelingen, anti-biotica, etc.) allemaal zelf ophoesten. >;)

vanmeekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:33

Shenavallie schreef:
Mijn pony is All-Risk verzekerd, totdat ik vroeg wat de verzekering kon betekenen na de vreselijke abortus... ik mocht alle kosten die er daarna aan de zorg voor mijn pony waren (spoelingen, anti-biotica, etc.) allemaal zelf ophoesten. >;)

Dat bedoel ik dus. Dat is een vergelijkbaar verhaal als dat van mijn vorige paard. Als je paard plotseling dood neervalt, krijg je wat vergoed, maar voor de rest valt het meestal vies tegen.
Ik heb zelf geen apart potje, maar er staat genoeg op de spaarrekening om onverwachte kosten te dekken. Als je dat niet hebt, is zo'n potje heel zinvol. Leg maar elke maand E 25 apart (dat is de helft van volledige verzekering). Dan heb je na verloop van tijd toch een leuk bedrag gespaard.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:29

PP --> TAO

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:17

[quote="vanmeekeren]Als je paard plotseling dood neervalt, krijg je wat vergoed, maar voor de rest valt het meestal vies tegen.
[/quote]

Same here. Even for the picture: ik heb drie paarden: een 28-jarig Arabje, een Brabander en een wedstrijdpaard van 11. Die laatste was verzekerd bij de vorige eigenaars, heb ik overgenomen, kostte mij 40 euro per maand. Ging allemaal goed gedurende het eerste jaar dat ik hem had, vorig jaar juni kreeg hij plots koliek en moest hij geopereerd worden. Verzekering ging moeilijk doen, blablabla, enfin: op een factuur van over de 3000 euro kreeg ik enkel de medicatie (een kleine 350 euro) terugbetaald. Tja, dat had er nog bijgekunnen ...
Nu is hij niet meer verzekerd (na een operatie willen ze koliek ook niet meer verzekeren) en leg ik die 40 euro gewoon elke maand opzij. Dat geld heb ik dan sowieso nog en als er iets met de andere twee is kan ik het ook daarvoor gebruiken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:03

Ik heb mijn paard niet verzekerd, ik zorg dat ik voldoende geld achter de hand heb voor als er iets nodig is. Veel verzekeringen geven ook minder dekking (of gooien je eruit) als je paard boven een bepaalde leeftijd komt. Heb je jaren premie betaald voor een gezond paard, ben je niet meer verzekerd tegen de tijd dat het misschien zinvol zou worden...... %)

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:53

Als men 1 paard heeft tot een maximum van 3 geloof ik is het verzekerd onder de huisdieren ( mijn moeder heeft onze verzekeraar gebeld). Hier bij bedoel ik als mijn paard schade maakt bij een ander ( auto). Het zelfde zeg maar als je een hond hebt.

Mijn paard is dus niet verzekerd voor ziekte. Ik zorg dat ik een potje achter de hand heb. Ik hoor te vaak dat mensen een paard duur verzekeren, en dat als er wat gebeurd ze niets tot een klein beetje uit gekeerd krijgen.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:22

Ik heb beide paarden niet verzekerd.. Maar heb gewoon een potje met geld mocht er 1 ziek worden. Is dat geld niet voldoende dan kan ik altijd bij familie bijlenen.